Újautó

2002. május 28. kedd, 14:54

Tesztnapló: BMW 318d - A spórolás luxusa

A tavaly enyhe felújításon átesett autóban új dízelalapmotor jelent meg.

Sportos, masszív forma alacsony
tetőszinttel, döntött, színezett szélvédővel

A sportosság, a megbízhatóság és a luxus vonásait erősíti a futómű, a menetdinamika és a lámpák szolid átalakítása.

Karosszéria, utastér

A pontos illesztésekkel, szűk hézagokkal finom kidolgozásról árulkodó karosszéria a külsőhöz hasonló magabiztos hatást kelt az utastérben is. A műszerfal felső részét puha műanyag fedi, a középtájon sportos fém díszíti, alatta világos a borítás. A háromszínű műszerfal világosa bármilyen fényviszonyban erősen tükröződik a szélvédőn. A kormány finom fogású, sportos. A jól áttekinthető műszerfal fordulatszámmérője őskövületként hordozza a pillanatnyi fogyasztást jelző kis mutatóját, miközben a hagyományosan kerek órák képét kiegészítő digitális jelzések között ott a fedélzeti számítógépé is.

Sokféle finom anyag, világos utastér. A kuplungpedál kissé magasan, a gázé mélyen áll

A középkonzol enyhén a vezető felé fordul, az automata légkondicionáló és a rádió kapcsolói között jól el lehet igazodni. A váltókar körüli tárolók magas falat emelnek a vezető és az utas közé. A vezetőülés biztos oldaltartást ad, magassága nagy fokozatokban változtatható. A támla magas, a lap kicsit rövid, a vezetői helyzet kényelmes. Az utas kényelmén javít, hogy az ő ülésének is állítható a magassága, s ront, hogy a középkonzol mögötti szerkezetek korlátozzák a lábhelyet. Hátul a magas küszöb nehezítheti a ki-beszállást. A fotelszerűen formázott két szélső ülés magas támlája nem dönthető előre. Az ülőhely magas, kényelmes, a lábhely és a középtermetűeknek a fej fölötti tér is elegendő. A két fotel közötti helyre nem jut fejtámasz, övből is csak heveder, kardánalagútból pedig széles és magas – elég érv amellett, hogy rövid útra se merészkedjék senki a hátulsó ülés közepére. A támlából kartámlát lehet kihúzni.
Pakolásra alkalmas zseb vagy tároló nincs a hátul utazók közelében. Teleszkóp tartja biztonságos magasságba a csomagtér tetejét. Belső felén könnyen elérhető a szerszámkészlet tokja. A megközelítően átlagos befogadóképességű csomagtartó egyenetlenségét különféle formákba alakított tálcák igazítják többfunkciós tárolóvá a vaskos kerékjáratok mögötti kiszélesedésekben.

Motor, erőátvitel

A Rovertől át- vagy visszavett közvetlen befecskendezéses négyhengeres dízelmotor hidegen kissé hangos, s minden hőfokán rezegteti a kormányt, a váltót és az ülést. Melegen csöndessé válik, gyorsításokkor is csak kellemes morajjal mutatja erejét. Kis fordulaton is erőteljesen érvényesíti nyomatékát, az 1800-as fordulatszámtól 4000-ig azonnal reagál a gázadásra, szépen gyorsít, akár emelkedőn is. A váltó könnyen jár, ami akkor hátrány, ha a közeli egyes és hátrameneti fokozatok közt téveszt a vezető.

Vezetés, menettulajdonságok

A merev karosszériájú, alacsony építésű autónak biztos az útfekvése. A téli elindulást, a megbízható kanyartulajdonságokat jól szolgálja a feszes rugózás és a hátsókerékhajtású autó menetdinamikai felszereltsége. Az utastér csöndes, enyhe szélzaj 150 km/óra táján kezd beszüremleni. Az autó minden körülmények között jól irányítható, jól fékezhető. Az osztott tükrök segítik, a vaskos hátsó oszlop kismértékben nehezíti a hátralátást.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros turbódízelmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1951 cm3, furat 84, löket 88 mm. Közvetlen befecskendezés, turbófeltöltő, köztes hűtő. Teljesítmény: 115 LE/85 kW (4000/min). Nyomaték: 265 Nm (1750/min). Elöl McPherson-, hátul többlengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafék, ABS. Ötfokozatú váltó, hátsókerékhajtás. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 440 l. Üzemanyagtartály: 63 l. Hossz x szélesség x magasság: 4471x1739x1415 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1470/1895 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,7 s. Végsebesség: 204 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 7,4/4,5 l/100 km.
Ár: 8 368 000 Ft

Felszereltség

A hosszú felszereléslista fő elemei: blokkolásgátló, szervokormány, kipörgésgátló, elektronikus kanyarstabilizátor, elülső, oldal- és fejlégzsákok, távirányítós központi zár, indításgátló, sugár- és tengelyirányban állítható kormányoszlop, övfeszítő és överő-határoló elöl, színezett hővédő üveg, elektromos tükörállítás, fedélzeti számítógép, automatikus légkondicionáló, elektromos elülső ablakmozgatás, állítható magasságú elülső ülések, rádiós magnó hat hangszóróval.

Költség

A BMW-árlista egyik legolcsóbb modellje, a hasonló méretű, nagyobb teljesítményű common rail-dízelmotornál vagy ¾ millióval olcsóbb. A konkurensekhez mérten nincs kedvezmény az árban, a drágaságán csak keveset enyhít az erősen visszafogott gázolajfogyasztás. A garancia két évre szól, az átrozsdásodás ellen szerényen csak nyolc évet vállal a gyár. Az olajcsere időszaka az igénybevételtől függ, a fedélzeti számítógép várhatóan 20-25 000 km-enként küldi szervizbe a kocsit.

Előnyei:

+ Vonzó, sportos megjelenés
+ Nagyon jó menettulajdonságok
+ Finom kivitel, gazdag kényelmi felszereltség
+ Sokféle biztonsági eszköz
+ Jó menetteljesítmények
+ Mérsékelt fogyasztás

Hátrányai:

— Közeli hátra- és előremeneti váltófokozat
— Tükröződő szélvédő
— Utastéri vibrációk
— Lehajthatatlan hátsó üléstámlák
— Drága ár

Az Autó2 újság 2002/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás