Újautó

2002. május 20. hétfő, 20:13

Teszt: Opel Combo Tour 1.6 - Mindenes

Hasznosságával sokakat vonzhat a kisteherautóból kifejlesztett ízig-vérig személyautó.

Festetlen lökhárítókkal és lemezfelnikkel érkezik az alapváltozat. A forma hangulatos, a kocsi vidámságot sugározA műszerfal a Corsáé, a tükrök kézzel állíthatók
Tágas az utastér, különösen a hátul ülők terpeszkedhetnek. Rakodóhely is bőségesen akadA négy rögzítőfüllel, vastag gumipadlóval és erős fellépővel ellátott csomagtartó
Az elülső ajtók burkolata is textilbetétes. Nagy a térképzseb, az ablak kurblis, a tükör kézzel állíthatóAz üléstámlát lehajtva teljesen sík a padló. A kutyahálót erős hevederek feszítik, az ajtóburkolatra textilsziget került
Rekesz a hátsó sárvédőben apró holmiknakHűségesen, csendben, de fantáziátlanul dolgozik az 1,6 literes motor
A padló alá került a pótkerékA hátfal teherautós, a kétfelé nyíló ajtók szárnyain ablaktörlők vannak

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Kényelmes beülés
+ Tágas helykínálat
+ Nagy, variálható csomagtartó
+ Sok rakodóhely
+ Pontos kormányzás
+ Komfortos rugózás
— Kemény műanyag burkolatok
— Oldalszélérzékeny

Motor, erőátvitel
+ Csendes motor
+ Pontos váltó
— Rugalmatlan motor

Biztonság
+ 2 légzsák
+ 5 fejtámla és 3 pontos öv

Költségek
+ 30 000 km-kénti szervizciklus
+ Jó értéktartás
— 1 év általános garancia
— Drága kötelező biztosítás

Műszaki adatok: Opel Combo Tour 1.6

Motor
Vízhűtéses, soros négyhengeres, hengerenkénti befecskendezéses, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, könnyűfém hengerfej. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat 79 mm, löket 81,5 mm. Sűrítési arány: 9,6:1. Teljesítmény: 86 LE (64 kW) (5400/min). Nyomaték: 138 Nm (3000/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtővíz: 5,9 l. Akkumulátor: 44 Ah. Generátor: 70A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, fronthajtás. Áttételek: I. 3,73, II. 1,96, III. 1,31, IV. 0,95, V. 0,76, H. 3,31, végáttétel: 3,94. Mechanikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-rendszerű, kanyarstabilizátoros, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Fogasléces kormánymű elektrohidraulikus rásegítéssel. Kétkörös, hidraulikus fékrendszer vákuumos rásegítővel, elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul dobfék.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1210 kg. Megengedett össztömeg: 1730 kg. Üzemanyagtartály: 52 l. , Hosszúság: 3897 mm, Szélesség: 1650 mm, Magasság: 1465 mm,
Tengelytáv: 2460 mm, Nyomtáv elöl: 1490 mm, Nyomtáv hátul: 1425 mm, Belső szélesség elöl: 1360 mm, Belső szélesség hátul: 1340 mm, Belmagasság elöl: 940–1000 mm, Belmagasság hátul: 935 mm, Lábhely: 490–710 mm, Üléstér: 130–370 mm, Ülőlap elöl: 480 mm, Ülőlap hátul: 390 mm, Csomagtér: 270/1030 l., Gumik: 195/55 R15

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 14 s.
Végsebesség: 164 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 10,5 l/100 km.   országút: 6,4 l/100 km.
Vegyes: 7,8 l/100 km.   Tesztátlag: 8,4 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés, 2 személlyel, –3–+5 Celsius-fok hőmérsékleten

A tesztautó érdemleges tartozékai
Két frontlégzsák, öt fejtámla, övfeszítős, överő-határolós övek, szervokormány, távirányítós központi zár, sugárirányban állítható kormány, magasságban állítható vezetőülés, indításgátló, kormányról távvezérelt rádiós magnó.

Ára: lapzártakor nem ismert.

Adott motorral a legolcsóbb kivitel

Az Autó2 újság 2002/5. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás