Újautó

2002. május 5. vasárnap, 12:13

Teszt: Honda Jazz 1.4i ES - Átváltozóművész

Nehéz már eredeti japán autót kapni Európában – a Jazz azonban annak számít, műszaki ötletei is eredetiek.

A szélvédő a motortértető szögében emelkedik. A Jazz csak néhány milliméterrel kisebb nyomtávon áll, mint a Civic, lámpái cseppformából világítanakA műszerfal borítása kemény, kialakítása modern. A CD-játszó alapáras
A beltér ízléses, jó minőségű anyagokkal és kidolgozással. A kesztyűtartóban két polc van, az alatta levő áthúzódik a vezető eléAz ajtók nagy szögben kitárhatók. Az üléstámla oldalában látható karral az ülést előre lehet siklatni, ez esetben a hátsó ülések előrehajtásakor nem szükséges a fejtámlákat kivenni
A nagy trükk: a felemelt háttámla magával viszi a lábakon álló üléslapot. Helyén magas tárgyak fuvarozhatókA „kis-Civic-ben” négyen kényelmesen elférnek, a jól felszerelt autóban a könnyüfém kerekek is alapárasak
A sportos, háromküllős kormány mögött mély csőben ülnek a műszerekA rövidre vett motortérben halkan, vibrációmentesen forog a duplagyújtással dolgozó motor. Fogyasztása kicsi, a nyomatékért nem kell felpörgetni
A HR-V-ből áthozott ötlettel a hamutartó tartalma szemeteskukákhoz hasonlóan, könnyen üríthetőA kisautóban üléslehajtás után csaknem két méter hosszú, teljesen sík a raktér

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Jól átlátható, méretéhez képest négy személynek kényelmes karosszéria
+ Jó minőségű fényezés és belső kiképzés
+ Szellemes megoldású üléshajtogatás, sík csomagtér
+ Az elülső ülések mögött magas tárgyak elhelyezésére is alkalmas raktér
+ Bőséges láb- és fejtér hátul
+ Stabil kanyarvétel
— Nagyon rossz úthibaelnyelés
— Középállásban pontatlan, túlságosan áttételezett kormány
—  Autópályán enyhe szélzaj
—  A harmadik féklámpa belóg a szélvédőbe

Motor, erőátvitel
+ A fordulatszám-tartomány nagy részében csendes motor
+ Gázpedálra élénk, szépen forgó motor csekély fogyasztással, jó nyomatékelosztással
+ Pontos, határozott váltó jó fokozatkiosztással
+ Dinamikus menettulajdonságok

Biztonság
+ Vezető- és utasoldali elülső és oldalsó légzsákok
+ A gyerekülés-rögzítés már felkészült a közeljövőben szigorodó előírások teljesítésére is
+ Hárompontos övek hátul is
+ Gyalogoskímélő megoldások az orr-részben
— Nem rendelhető kitörésgátló

Költségek
+ Csekély fogyasztás
+ Gazdaságos olajcsereperiódus (20 000 km) és garanciaidő 3 év
+ Az átlagosnál kisebb értékvesztés
— Drága ár

 

Adatlap: Honda Jazz 1.4i ES

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep, két gyújtógyertya. Könnyűfém hengerfej és blokk, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1339 cm3, furat 73 mm, löket 80 mm. Sűrítési arány 10,8:1. Teljesítmény: 83 LE/61 kW (5700/min). Nyomaték: 119 Nm (2800/min). Olajtöltés: 3,6 l. Hűtővíz: 3,6 l. Akkumulátor: 38 Ah. Generátor: 75 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,142; II. 1,750; III. 1,241; IV. 0,969; V. 0,85; R. 3,230. Végáttétel: 4,111. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl McPherson-felfüggesztés stabilizátorral, hátul csatolt lengőkar spirálrugókkal, lengéscsillapítók, elöl-hátul stabilizátor. Kétkörös szervós fékrendszer, elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul dobfék. Fogasléces kormánymű elektromos szervorásegítéssel.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses acélkarosszéria. Saját tömeg: 1008 kg. Megengedett össztömeg: 1083 kg. Üzemanyagtartály: 42 l., Hosszúság: 3830 mm, Szélesség: 1677 mm, Magasság: 1523 mm, Tengelytáv: 2450 mm, Nyomtáv elöl: 1460 mm, Nyomtáv hátul: 1445 mm,
Belső szélesség elöl: 1355 mm, Belső szélesség hátul: 1330 mm, Belmagasság elöl: 990 mm, Belmagasság hátul: 970 mm, Lábhelyméret: 400-630 mm, Elülső üléslap hossza: 510 mm, Hátsó ülőlap: 490 mm, Üléstér: 160-390 mm, Csomagtér: 380/1321 l., Gumik:
Bridgestone Potenza
185/55 R15

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 12 s.
Végsebesség: 170 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 6 l/100 km.   Városon kívül: 4,7 l/100 km.
Vegyes: 5,5 l/100 km.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Blokkolásgátló, fékerőelosztó, vezetői, utas- és oldallégzsák, elektromos mozgatású, fűtésű külső tükrök, elektrohidraulikus szervokormány, övelőfeszítő és överő-határoló elöl, 5 fejtámla és 5 hárompontos öv, elektromos ablakemelés elöl-hátul, dönthető hátsó ülések, központi zár, manuális klímaberendezés, könnyűfém kerekek.

Ár: 3 690 000 Ft

Az Autó2 újság 2002/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás