Újautó

2002. április 30. kedd, 14:33

Tesztnapló: Toyota Corolla Verso 1.6 Terra - Földi

Kiteljesedett a Toyota egyterűcsaládja: a középső is nagy teret és korszerű motort kapott.

A magas tetőig érő ajtók könnyű ki-beszállást tesznek lehetővé. Az övvonal a középoszloptól felívelődik

A Yaris óta ismert márka-arculat tekint ki az európai gyártású Corolla egyterűváltozatából. A rövid motorházat nagy lámpák, vaskos lökhárító, sajátos hűtőforma díszíti. A karosszéria magas, a szélvédő hosszan nyújtózik.

Karosszéria, utastér

A hosszú ajtónyílás és a magas üléshelyzet megkönnyíti a ki-beszállást. Igényes kialakítású az utastér, az ajtókon elég sok a kárpit, a műanyagok kellemes látványt nyújtanak, ám meglepő módon kemény a műszerfal borítása. A vezetőülés magassága állítható, a kormányé is. Az ülés jó oldaltartást ad, a lap támasztásával rövidebbnek hat a valóságosnál. Az elöl ülők körül nem nagyok a pakolóhelyek, de sok van belőlük: az ülés alatt, az ajtókban, a műszerfalon, annak hosszan nyújtózó tetején és a mennyezeten is találni értékes üregeket gumírozott szőnyegaljjal. A váltókar a középkonzolból nő ki, így a kézifék körül a megszokottnál több holmi helyezhető el. A váltókar kényelmesen magasra nyújtózik, körülötte is fémszínű díszítés látható.

A középkonzol szélső kiteljesedéséből kétoldali rakodónyílás, az alsóból váltókar bontakozik ki. A műszerfali órák vetített képek

A középkonzol kapcsolósora áttekinthetően nagy alakú és kis számú, a műszerfali kapcsolók pontosan működtethetők. A műszerfal éke az optitron térhatású műszerfal, amely a sötét alaplapra vetített képpel hatásos – ha látható. A nappal fényes műszerfal a külső világítás bekapcsolására teljesen elhalványul, a fényerő kissé nehézkesen, a napi számláló gyötrésével négy fokozatban változtatható. A fék- és a gázpedál közötti szinteltérés több a kelleténél. Az egyterűérzésnek megfelelően kissé megemelt vezetőhelyet igen nagy fej fölötti tér, kényelmes oldalsó távolság keretezi. A hosszan előrenyúló szélvédőt vaskos oszlopok keretezik, a kilátás a falat áttörő kis ablak ellenére korlátozott. Hátul is sok a fal. A külső tükrök nem osztottak, de sokat láttatnak, csekély a holtterük.
A második üléssor lapja két, támlája három részre osztott. A padló szinte teljesen sík, a küszöb alacsony, a középső padlóhullám sekély. Az ülőhely magas, a fej fölötti világ tágas, a térdek előtti tér elég nagy, legalábbis az ülések hátsó helyzetében. Az elülső ülések hátlapjában zsebek szolgálják a kényelmet, a vezetőülésből könnyebb csomagok megtartására alkalmas akasztó bontható ki. Az egyterű térvariálás alapeleme a sínen csúsztatás: az üléssor 15 cm-es úton, aszimmetrikusan tologatható. Ugyanilyen osztásban lehet előredönteni a lapokat, vagy kiemelni az üléseket. A hosszabb ülés támlája két részből áll, az autó közepe felőli az ülőlapra buktatva könyöklőasztal funkciót láthat el. A középső rész ülésként alig szélesebb, mint a szélső hely fele, hárman csak szorongva férhetnek el – ha vállalják, mindenkinek jut fejtámasz és hárompontos öv. Az ülésmozgatás, az övek eltüntetése és előkerítése nem állítja bonyolult feladat elé a tér átrendezőjét.

Egyenletes, hosszú rakodótérré hajthatók az ülések. A keskeny középrész támlája asztalként is használható

A kezdeti időben több fejtörést a kalaptartó okozhat, elülső részének lebernyege a fejtámlákhoz kapcsolódva követi az ülés helyzetét, a hátulsó kalaptartó alakzata kétrét hajtható kemény felület, amin alkalmilag tárolni vagy jegyzetelni is lehet, ám csak több lépésben eltávolítható. Az ülések előredöntésével 30 cm-rel nő meg a csomagtér hossza, kiemelése nyomán pedig 165 cm hoszszú, elég magas és széles raktér állítható elő az elülső üléssor mögött. A csomagtér ajtaja magasra nyílik, a pereme alacsony, alig emelkedik a raktéri szint fölé. A kerékjáratok mögött enyhén zegzugos terület jó beosztású, a hátulsó részen elektromos csatlakozó és csomagtartógyűrűk is találhatók. A kemény padlózat alatt teljes pótkerék és jó beosztású szerszámtartó fér el.

Motor, erőátvitel

A változó szívószelep-vezérléses VVTI-i motor tág fordulatszám-tartományban érvényesíti nyomatékát, csöndes járású és vibrációmentes. A pontosan vezetett váltókar a márka szokásos kapcsolóinál nagyobb erőkifejtéssel tolható a fokozatokba.

Vezetés, menettulajdonságok

Az 1,6 literes a Verso-kínálat alapmotorja, s elég erős a megtermett autó mozgatásához. Kulturált kiegyensúlyozottsággal, megbízhatóan, dinamikával vezethető a Corolla Verso. A kanyarokban kezes, a magas karosszéria azonban billeg a hirtelen irányváltásoktól. Az enyhén kemény rugózás mérsékli, de továbbítja a rossz burkolat ütéseit. A kormány elektromos szervója jól alkalmazkodik a sebességhez.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl, keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely lánchajtással, változó szelepvezérléssel, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1598 cm3, furat 79, löket 81,5 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 110 LE/81 kW (6000/min). Nyomaték: 150 Nm (4800/min). Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafék, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/60 R15. Csomagtér: 417 l. Üzemanyagtartály: 55 l. Hossz x szélesség x magasság: 4240x1705x1610 (tetősínnel 1640) mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1215/1705 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,4 s. Végsebesség: 180 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 9,4/ 6,2 l/100 km.
Ára: 4 370 000 Ft

Előnyei:

+ Tágas, kényelmes utastér
+ Jól variálható beltér
+ Kedvező menetteljesítmény
+ Jó menettulajdonságok
+ Könnyű rakodás
+ Kedvező fogyasztás

Hátrányai:

— Kilátást zavaró, vaskos oszlopok
— Szűk középülés hátul
— Drága ár

Felszereltség

A Corolla Verso csupán Terra-kivitelben kapható. Fontosabb felszerelési eleme a távirányítós központi zár, az elektromos külső tükör, a szervokormány, a térhatású (optitron) műszerfal, a rádiós magnó, a fedélzeti számítógép, a blokkolásgátló, a fékerőelosztó, az indításgátló, a két elülső légzsák, az állítható magasságú kormány és vezetőülés, az elektromos ablakemelő elöl, a 40/20/40 arányban dönthető, csúsztatható és kivehető hátsó ülés és a színezett üveg. Felárért ködfényszóróval, manuális légkondicionálóval, metálfényezéssel és könnyűfém felnivel egészíthető ki a lista.

Költség

Az európai rivális márkákkal a drágább Toyota-egyterű a három év garanciával, a 30 000 kilométerenkénti szervizintervallummal és a márka hagyományosan megbízható minőségével szegül szembe. Értékemelő a VVT-i motor csekély fogyasztása.

Az Autó2 újság 2002/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás