Újautó

2002. április 20. szombat, 19:55

Teszt: Opel Corsa 1.4 16 V Elegance 5a

A 2000-ben lecserélt Corsa harmadik generációjának a megformálásakor úgy tervezték az új autót, hogy az emlékeztessen a kategóriájában a piacvezetők között számon tartott elődjére A kétszínű műszerfaltömb hangulatossá teszi az autót. Hátránya, hogy kemény műanyagból készült A hátsó szakasz helykínálata a kategória új generációsai között átlagos, az ülés alig formázott Jellegzetesen opeles az egymásba csúsztatott

A 2000-ben lecserélt Corsa harmadik generációjának a megformálásakor úgy tervezték az új autót, hogy az emlékeztessen a kategóriájában a piacvezetők között számon tartott elődjéreA kétszínű műszerfaltömb hangulatossá teszi az autót. Hátránya, hogy kemény műanyagból készült
A hátsó szakasz helykínálata a kategória új generációsai között átlagos, az ülés alig formázottJellegzetesen opeles az egymásba csúsztatott sebesség- és fordulatszámmérős műszerfal
Az ajtókon textilsziget töri meg a műanyagtengert. Nagyok a térképzsebekSzériafelszereltség az ötküllős könnyűfém felni, amely alatt elöl tárcsa-, hátul dobfék lapul. A gumiméret: 175/65 R14, a típus: Continental EcoContact
A belső műanyagvilág még a legjobban felszerelt Corsában is zavaró. A bőrkormány kifejezetten jó fogásúA magasra vitt hátsó lámpa indexe szürke. Az ötajtós változat 65 000 forinttal drágább a háromajtósnál
A csomagtér bővíthető, jól rakodható. Izzócseréhez le kell szerelni a hátsó lámpaegységetA burkolt motor nem eléggé hangszigetelt, egyetlen, de hangos zajforrásként szerepel

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Kényelmes beülés
+ Kellő helykínálat
+ Pontos kormányzás
+ Komfortos rugózás
— Kemény műanyag burkolatok

Motor, erőátvitel
+ Kedvező fogyasztás
+ Jó teljesítmény
+ Pontos váltó
— Zajos motor

Biztonság
+ 4 légzsák
+ Blokkolásgátló
+ Hátul 3 fejtámla és 3×3 pontos öv

Költségek
+ 30 000 km-es szervizciklus
+ Jó értéktartás
— Drága

Adatlap: Opel Corsa 1.4 16V Elegance

Motor
Vízhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezértengely fogazottszíjhajtással, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, elektronikus befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1389 cm3, furat 77,6, löket 73,4 mm. Sűrítési arány 10,5: 1. Teljesítmény 90 LE/66 kW (6000/min). Nyomaték: 125 Nm (4000/min).

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,73; II. 2,14; III. 1,41; IV. 1,12; V. 0,89; H: 3,31. Végáttétel: 3,94. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl segédalvázra épített független McPherson-felfüggesztések háromszög lengőkarokkal, kanyarstabilizátorral. Hátul csatolt hoszszanti lengőkaros felfüggesztés, csavarrugók, lengéscsillapítók. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, ABS.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1020 kg. Megengedett össztömeg: 1500 kg. Üzemanyagtartály: 44 l. , Hosszúság: 3817 mm, Szélesség: 1646 mm, Magasság: 1440 mm, Tengelytáv: 2491 mm, Nyomtáv elöl: 1417 mm, Nyomtáv hátul: 1408 mm,
Belső szélesség elöl: 1402 mm, Belső szélesség hátul: 1405 mm, Belmagasság elöl: 1031 mm, Belmagasság hátul: 918 mm, Lábhelyméret: 485–720 mm, Üléstér hátul: 120–340 mm, Elülső üléslap hossza: 510 mm, Hátsó üléslaphossz: 445 mm, Csomagtér: 260–1060 l., Gumik: 175/65 R14 (Continental Contact)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,5 s.
Végsebesség: 180 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 9,8 l/100 km.   Városon kívül: 5,7 l/100 km.
Vegyes: 7,2 l/100 km.   Tesztátlag: 6,2 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés, két személlyel, 5–8 Celsius-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Két front- és oldallégzsák, blokkolásgátló, elöl övfeszítő, öt állítható fejtámla és öt hárompontos biztonsági öv, szervokormány, fényszórómagasság-állítás, ködlámpa, manuális légkondicionáló, állítható magasságú vezetőülés és kormányoszlop, fűtött és elektromosan állítható tükrök, indításgátló, távirányítós központi zár, osztva dönthető hátsó ülések, elektromos ablakemelés elöl, könnyűfém keréktárcsa, kormányról vezérelhető rádiós magnó.

Ára: 3 403 800 Ft

Az Autó2 újság 2002/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás