Újautó

2002. március 28. csütörtök, 16:35

Tesztnapló: Citroën C5 Kombi 2.0 HDi X - Hidra

A C5-ös kombiváltozata rengeteg műszaki és használati értéket kínál.

 

A kombi C5 a B-oszlopig azonos
az ötajtós karosszériával, a tetősín alapáras

Az új C5-ös hidropneumatikus rugózása és a tesztautó gyűjtőcsöves dízelmotorja ideális összetétel még a telerámolt kombikarosszériához is.

Karosszéria, utastér

Az erősen lejtő orr-rész, a divatos elülső, de különösen az egyedi hátsó lámpák jóvoltából a kombi forma fiatalos. A műszerfal formája, a középkonzol fémpereme, sőt a puha tömetű ülések huzatának varrása is ezt a hatást erősíti. A vezetőülés gerinctámasza nem elég hangsúlyos vonalú, az ülések lapja a dörzsöléstől csomósodik. Feltűnően bőséges a váll- és a lábszélesség. A csomagtér szabályos, jól rakodható, a kerékdobok nem zavarnak.

Nagyobb képA kombi hátsó ajtóját a lámpatest keretezi. A csomagtér óriási, a cuccokat vezetősínen lehet csúsztatni, a kerékjárat nem zavar. A térelválasztó háló a hátsó és az elülső ülés háttámlája mögött is kifeszíthető

Mivel a futómű hidraulikaszivattyúját saját villanymotorja hajtja, rakodáskor a kombi álló motornál is lesüllyeszthető. A hidropneumatikus rugózás jóvoltából terheléstől független a hasmagasság, ez a kombinál különösen előnyös. A hátsó üléstámlák lehajtása előtt az üléslapokat előre kell billenteni. A tértakaró beakasztása kissé körülményes. A térelválasztó háló két síkban is rögzíthető. Az ötödik ajtó ablaka külön is nyitható.

Motor, erőátvitel

A gyűjtőcsöves dízel csöndes, takarékos, vibrációmentesen, könnyedén forog. A váltó áttételei jó kiosztásúak, még az ötödik fokozat is gyorsít. A motor keveset fogyaszt.

Vezetés, menettulajdonságok

A viszonylag magas üléshelyzet és a karosszéria forma miatt az átlagosnál jobb a körbelátás. A kormány kissé könnyű és túlzott áttételű. A váltó nagyon pontosan és könnyen kapcsolható. A fordulási kör az átlagosnál kissé nagyobb. A nagy testű autó kanyartulajdonságai, úttartása még terhelten is biztonságos, a karosszériadőlés csekély. A rugózás kényelmes, az úthibák feldolgozása közepes. A nyomatékos motor pörgetés nélkül is könnyedén mozgatja az autót. A hátsó oldalablakok nehezen párátlaníthatók, a fűtés lassan indul be, és a hátsó ülésen nem elég hatékony.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, gyűjtőcsöves dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, furat 85 mm, löket 88 mm. Teljesítmény: 109 LE/80 kW (4000/ min). Nyomaték: 250 Nm (1750/ min). Elől McPherson-felfüggesztés, hátul hosszanti lengőkarok, hidropneumatikus rugózás automatikus szintszabályozással, elöl-hátul torziós stabilizátor. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ötfokozatú váltó. Gumiméret: 195/65 R 15. Csomagtér: 563/ 1658 l. Üzemanyagtartály: 68 l. H x sz x m: 4756x1770x1516 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1438/2038 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 13 s. Végsebesség: 185 km/h. Fogyasztás (EU, város/ városon kívül/átlag): 8,9/5,1/6,5 l/100 km.
Ár: 6 040 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+Aktív futómű
+
Kényelmes, tágas utastér
+ Nagy raktér, praktikus megoldásokkal
+
Csekély fogyasztás
+ Nagy használati érték
+ Értékarányos ár
Nagy fordulási kör
Párásodó hátsó ablakok
Nagy áttételű kormánymű
Gyenge fűtés

Felszereltség

Az alapfelszereltségből: osztható és dönthető hátsó ülés, magasság- és távolságállítású kormánykerék, elülső elektromos ablakemelők, manuális klímaberendezés, fedélzeti információs rendszer, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, ködfényszórók, ABS, szintszabályozás, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, tetőcsomagtartó sín, három hátsó fejtámla, elülső és oldalsó légzsákok, függönylégzsák.

Költség

A vételár értékarányos, a fogyasztás csekély, a szerviz átlagon aluli költséget igényel. A két extra ára szintén a kategóriaátlag alatti (automata klíma: 100 000, elektromos üvegtető: 180 000 forint). A C5 kombi dízelmotorral a hosszú távokon, sok holmival utazók számára kitűnő vétel.

Az Autó2 újság 2002/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 újság 2002/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás