Újautó

2002. február 22. péntek, 14:06

Tesztnapló: Mitsubishi Carisma 1.9 Di-D Comfort

A Hollandiában készülő középkategóriás Mitsubishit Renault-eredetű dízelmotor hajtja.

A Carisma nem feltűnő jelenség. Harmonikus vonalvezetése még ma is divatos, az 1999-es ráncfelvarráskor bevezetett bordázatlan burájú fényszórók jól világítanak

A hét éve bemutatott, 1999-ben felfrissített Carisma nem divatautó. A feltűnésmentes lemezruha mögött mai a dízeltechnika, és mindennapi igénybevételre méretezett, családi autós a beltér.

Karosszéria, utastér

A középkategóriás Mitsubishi sima vonalú karosszériája átlagos méretű utasteret övez. A kárpitozás puha tapintású, de a használatot nehezen tűrő plüssszerű szövet. A kellemesen puha tömésű ülőgarnitúra háttámlája kellően hosszú, így jól tartja a magas termetű utasok felsőtestét is. A vállszélesség különösen hátul jó, a vékony ajtókárpitok miatt három átlagos magasságú felnőtt is viszonylag kényelmesen utazhat az eredendően két személyre formázott és erősen hátradöntött ülőlapja miatt hosszú távon is kényelmes hátsó padon. A műanyag elemek könnyen karcolódóak, a tesztautó színéhez jól illett, de ma már kissé divatjamúlt a sötétkék, anyagában színezett műszerfal. Az ajtókárpitok zsebei keskenyek, a középkonzol és a kesztyűtartó azonban jól használható. A hátsó lábtér még magas vezető mögött is elfogadhatóan nagy. A kárpitelemek rögzítése itt-ott hiányos, a szélesre táruló ötödik ajtón keresztül könnyen pakolható a nagy csomagtartó.

Motor, erőátvitel

A Renault-tól származó 1,9 literes, közös csöves, közvetlen befecskendezéses motor 115 lóereje és 265 Nm-es nyomatéka hosszú utazásokhoz is elegendő. A jól felfüggesztett, simán forgó, az utastértől is jól elszigetelt gázolajos igazán 2000-es fordulat felett van elemében, 4000 fölé nem érdemes forgatni. A közepes tartományban dinamikusan húzó motorhoz hosszúra áttételezett váltó jár, ötödikben 120-nál percenként alig több mint 2000-et fordul a főtengely. A sebességfokozatok finoman kapcsolhatók a hosszú és nagyon pontosan megvezetett váltókarral.

Vezetés, menettulajdonságok

Az elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés az európai igényeknek megfelelően lágyan rugózik. A kis terheléssel kényelmes megoldás telepakolt csomagtartóval kissé bizonytalanná teszi az egyenesfutást. A fékek jól adagolhatók, de erős fékezéskor nagyot billen az autó. A szinte teljesen szélzajmentes karosszéria jól átlátható, a nagy üvegfelületek különösen városi forgalomban hasznosak. A szervokormány rásegítése nem túlzott. A beltéri elemek rossz úton, különösen a műszerfal környékén zörögnek.

Műszaki adatok

Négyhengeres, közös csöves, közvetlen befecskendezéses, turbódízelmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1870 cm3, furat 80, löket 93 mm. Teljesítmény: 115 LE/85 kW (4250/min). Nyomaték: 265 Nm (2250/min). Elöl McPherson-felfüggesztés segédalvázon, hátul csatolt lengőkarok. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Ötfokozatú sebességváltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/60 R 14. Csomagtér 430 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz x szélesség x magasság: 4475x1710x1410 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1260/1785 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,4 s. Végsebesség: 195 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 7,2/4,4 l/100 km. Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km.
Ár: 5 765 000 Ft

Felszereltség

A Comfort-szinthez alapáras a két elülső és a két oldallégzsák, az öt fejtámla, a blokkolásgátló, az elektromos tükör- és ablakmozgatás, az állítható magasságú vezetőülés, a távirányítós központi zár és a manuális szabályozású légkondicionáló is.

Költség

A Carismára három év vagy 100 000 kilométer általános garanciát vállal az importőr, a rozsdagarancia 8 évig tart. A jó hatásfokú dízel átlagfogyasztása a teszt során 5,8 l/100 km-re adódott. A szervizintervallum 15 000 kilométer, az értéktartás az átlagnál jobb.

Előnyei

Hátrányai

+ Takarékos dízelmotor
+ Kényelmes utastér
+ Áttekinthető karosszéria
+ Jól pakolható csomagtartó
+ Csekély szélzaj
Karcolódó műanyag elemek az utastérben
Néhol hanyag összeszerelés
Teljes terheléssel túl lágy felfüggesztések

 

Az Autó2 újság 2002/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás