Újautó

2002. február 22. péntek, 14:06

Tesztnapló: Mitsubishi Carisma 1.9 Di-D Comfort

A Hollandiában készülő középkategóriás Mitsubishit Renault-eredetű dízelmotor hajtja.

A Carisma nem feltűnő jelenség. Harmonikus vonalvezetése még ma is divatos, az 1999-es ráncfelvarráskor bevezetett bordázatlan burájú fényszórók jól világítanak

A hét éve bemutatott, 1999-ben felfrissített Carisma nem divatautó. A feltűnésmentes lemezruha mögött mai a dízeltechnika, és mindennapi igénybevételre méretezett, családi autós a beltér.

Karosszéria, utastér

A középkategóriás Mitsubishi sima vonalú karosszériája átlagos méretű utasteret övez. A kárpitozás puha tapintású, de a használatot nehezen tűrő plüssszerű szövet. A kellemesen puha tömésű ülőgarnitúra háttámlája kellően hosszú, így jól tartja a magas termetű utasok felsőtestét is. A vállszélesség különösen hátul jó, a vékony ajtókárpitok miatt három átlagos magasságú felnőtt is viszonylag kényelmesen utazhat az eredendően két személyre formázott és erősen hátradöntött ülőlapja miatt hosszú távon is kényelmes hátsó padon. A műanyag elemek könnyen karcolódóak, a tesztautó színéhez jól illett, de ma már kissé divatjamúlt a sötétkék, anyagában színezett műszerfal. Az ajtókárpitok zsebei keskenyek, a középkonzol és a kesztyűtartó azonban jól használható. A hátsó lábtér még magas vezető mögött is elfogadhatóan nagy. A kárpitelemek rögzítése itt-ott hiányos, a szélesre táruló ötödik ajtón keresztül könnyen pakolható a nagy csomagtartó.

Motor, erőátvitel

A Renault-tól származó 1,9 literes, közös csöves, közvetlen befecskendezéses motor 115 lóereje és 265 Nm-es nyomatéka hosszú utazásokhoz is elegendő. A jól felfüggesztett, simán forgó, az utastértől is jól elszigetelt gázolajos igazán 2000-es fordulat felett van elemében, 4000 fölé nem érdemes forgatni. A közepes tartományban dinamikusan húzó motorhoz hosszúra áttételezett váltó jár, ötödikben 120-nál percenként alig több mint 2000-et fordul a főtengely. A sebességfokozatok finoman kapcsolhatók a hosszú és nagyon pontosan megvezetett váltókarral.

Vezetés, menettulajdonságok

Az elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés az európai igényeknek megfelelően lágyan rugózik. A kis terheléssel kényelmes megoldás telepakolt csomagtartóval kissé bizonytalanná teszi az egyenesfutást. A fékek jól adagolhatók, de erős fékezéskor nagyot billen az autó. A szinte teljesen szélzajmentes karosszéria jól átlátható, a nagy üvegfelületek különösen városi forgalomban hasznosak. A szervokormány rásegítése nem túlzott. A beltéri elemek rossz úton, különösen a műszerfal környékén zörögnek.

Műszaki adatok

Négyhengeres, közös csöves, közvetlen befecskendezéses, turbódízelmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1870 cm3, furat 80, löket 93 mm. Teljesítmény: 115 LE/85 kW (4250/min). Nyomaték: 265 Nm (2250/min). Elöl McPherson-felfüggesztés segédalvázon, hátul csatolt lengőkarok. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Ötfokozatú sebességváltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/60 R 14. Csomagtér 430 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz x szélesség x magasság: 4475x1710x1410 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1260/1785 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,4 s. Végsebesség: 195 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 7,2/4,4 l/100 km. Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km.
Ár: 5 765 000 Ft

Felszereltség

A Comfort-szinthez alapáras a két elülső és a két oldallégzsák, az öt fejtámla, a blokkolásgátló, az elektromos tükör- és ablakmozgatás, az állítható magasságú vezetőülés, a távirányítós központi zár és a manuális szabályozású légkondicionáló is.

Költség

A Carismára három év vagy 100 000 kilométer általános garanciát vállal az importőr, a rozsdagarancia 8 évig tart. A jó hatásfokú dízel átlagfogyasztása a teszt során 5,8 l/100 km-re adódott. A szervizintervallum 15 000 kilométer, az értéktartás az átlagnál jobb.

Előnyei

Hátrányai

+ Takarékos dízelmotor
+ Kényelmes utastér
+ Áttekinthető karosszéria
+ Jól pakolható csomagtartó
+ Csekély szélzaj
Karcolódó műanyag elemek az utastérben
Néhol hanyag összeszerelés
Teljes terheléssel túl lágy felfüggesztések

 

Az Autó2 újság 2002/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Akkor és Most Jármű Expo

A Magyar Suzuki szervezésében idén is volt autós találkozó...

Bemutatkozott a Ford F-Max

Az Év Haszongépjárműve 2019 díj győztesét hazánkban és Szlovákiában...

Brabham BT62

Az autóversenyző-dinasztia szupersportkocsijának gyártását a legifjabb Brabham-fivér, David jelentette...

DS 3 Crossback

A PSA önálló prémium márkája, a DS teljesen megújul,...

Fiat 500X 1.0 T3 City Cross

Vadonatúj turbómotorokat is kapott a felfrissített nagy 500-as, elsőként...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás