Újautó

2002. január 28. hétfő, 12:51

Teszt: Mini Cooper - A retrográdi csata

A Mini felidézésével a BMW is megpróbálja feldobni a korszerű technikát. A siker maximális lehet.

A Mini mosolyt fakaszt, pedig igazi BMW, komoly autó. A stílus levadássza az ős-Mini legfontosabb formai elemeit, a Rover és a BMW mérnökei közösen terveztékA Miniben kötelező a régire emlékeztető szögletes karosszéria, amelynek merevsége a jelenlegi autók élvonalában van. Irányítása sportautósan precíz
A bőrkormány forgatása nehéz, a műszerek a régi Minire emlékeztetnek, a berendezés díszes, kemény. A kesztyűtartó csak egy polc, helyén légzsák vanA sport külső tükrök a Mini Monte Carlo rali vébéfutam győzelmét idézik, a divatos hátsó lámpa a mát és a közeljövőt
A motor 3500-as fordulatig pihen, utána nagyon jó dinamikával mozgatja az autótAz ablaktörlőkaroknál a stílusmásolás fontosabbnak bizonyult a biztonságnál
A forma egyeduralma az ajtóbelsőkön is mutatja magát, az ablak keret nélküliKörülményes a beszállás hátra, az ottani kagylósított mélységű ülésből nehézkes a kiszállás
A pohártartók a mának, a billenőkapcsolók a múltnak szólnakA teleszkóppal felemelkedő motortértetőben vannak a lámpák is, akárcsak a régi Miniben
Az ezüst szín alatt műanyag van, a technós belső kemény felületekből áll össze. Az ülések oldaltartása elmarad az autó menetdinamikája által kívánttólMagazin hosszúságú parányi csomagtér. Az üléstámlák nem hajthatók a csomagtér síkjába

 

Előnyei – hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ A vonzó rokonságra hatásos eszközök utalnak
+ A vezető látja az elejét és a végét
+ Jó anyagminőség és kidolgozás
+ Tágas beltér elöl
+ Direkt áttételű kormány
+ Nagyon biztonságos menettulajdonságok
— Kemény futómű
— Nehézkes be- és kiszállás hátul
— Kis rásegítő erő a kormányzáshoz
— Rövid üléslapú, kemény, nem tartó ülések
—  Kis csomagtér, nem lehet síkba hajtogatni az üléseket

Motor, erőátvitel
+ Jól hangszigetelt motor
+ Az autóhoz illő hangolású kipufogórendszer
+ Dinamikus menetteljesítmény
— Kis fordulaton kevés nyomaték
— Tetemes városi fogyasztás

Biztonság
+ Könnyű irányíthatóság nehéz helyzetekben is
+ Jó átláthatóság
+ Pontos, gyors váltó
+ Erős, hatékony fékrendszer
— Kitörésgátló nem rendelhető
— Az ablaktörlőkarok tengelyei szabadon vannak

Költségek
+ Jelentős presztízs, mérsékelt áresés
— Drága alapár
— Sok felszerelés csak extraként kapható

Adatlap: Mini Cooper

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros benzinmotor – elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat 77 mm, löket 85,8 mm. Sűrítési arány 10,5:1. Teljesítmény: 115 LE/85 kW (6000/min). Nyomaték: 149 Nm (4500/min).

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek:I. 3,417; II. 1,947; III. 1,333; IV. 1,054; V. 0,846; R. 3,58.. Végáttétel: 3,556. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elől McPherson-felfüggesztés kanyarsatbilizátor, hátul többlengőkaros felfüggesztés spirálrugókkal, lengéscsillapítók, stabilizátor. Kétkörös szervós fékrendszer, elöl belső hűtésű tárcsa, hátul tárcsafék. Fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel

Karosszéria
Háromajtós, négyüléses acélkarosszéria. Saját tömeg: 1125 kg. Megengedett össztömeg: 1480 kg. Üzemanyagtartály: 50 l. ,
Hosszúság: 3595 mm, Szélesség: 1685 mm, Magasság: 1390 mm, Tengelytáv: 2465 mm, Nyomtáv elöl: 1440 mm, Nyomtáv hátul: 1660 mm, Belső szélesség elöl: 1310 mm, Belső szélesség hátul: 1250 mm, Belmagasság elöl: 910 mm, Belmagasság hátul: 920 mm, Lábhelyméret: 440-680 mm, Elülső üléslap hossza: 470 mm, Hátsó ülőlap: 500 mm, Üléstér: 60-30 mm, Csomagtér: 160 l., Gumik: GoodYear Eagle NCT 5 195/55 x 16

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,2 s.
Végsebesség: 197 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 9,1 l/100 km.   Városon kívül: 5,7 l/100 km.
Vegyes: 6,7 l/100 km.
(Gyári adatok)

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Blokkolásgátló, fékerőelosztó, vezetői, utas-, oldal- és függönylégzsák, elektromos külső tükrök (mozgatás, fűtés), magasságállítású szervokormány, 4 fejtámla, elektromos ablakemelés, központi zár, könnyűfém felni.

Ár: 5 097 000 Ft

Az Autó2 újság 2002/1. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás