Újautó

2002. január 16. szerda, 14:07

Teszt: Honda Civic 1.6 ES - Sportadás

Magasra emelkedő övvonal, rövid orr-rész, egyterűs esésű, nagyméretű szélvédő a kocsi alapvető vonásai. A lemezeket nem védi műanyag csík a parkolói hatások ellen A tetőidom alapáras, a hátsó ablaktörlő tolatáskor is indul, ha az elülső be van kapcsolva. Bekapcsolásra 3 másodpercig jár 7 másodperces szünetekkel A váltókar sokkal jobb helyen van, mint a padló felett.

Magasra emelkedő övvonal, rövid orr-rész, egyterűs esésű, nagyméretű szélvédő a kocsi alapvető vonásai. A lemezeket nem védi műanyag csík a parkolói hatások ellenA tetőidom alapáras, a hátsó ablaktörlő tolatáskor is indul, ha az elülső be van kapcsolva. Bekapcsolásra 3 másodpercig jár 7 másodperces szünetekkel
A váltókar sokkal jobb helyen van, mint a padló felett. A pedálok ideális síkban fekszenek. A kormányzást elektromos szervo segítiAz egyszerű műszerfal jól informál, a sportosságra csak a karimautánzat utal, viszont a fordulatszámmérő mutatóját gyorsan bele lehet hajtanai a 6300-as leszabályozási tartományba
Az ajtókon csak egy vékony textilkárpit csík húzódik, de a jó minőségű műanyagkárpit nem kelt olcsó, rideg benyomást. Az utastérzáró tolókapcsolót az ajtókilincs nem oldja, a kiszállás bezárt utastérből kétmozdulatosA csomagtartóban praktikus rugalmas gát akadályozza a holmik csúszkálását. A világításnak nincs időkapcsolója
Az üléstámlák könnyen dönthetőek, de nem fekszenek teljesen síkbaA kompakt motor mellett csökkentették a szívórendszer helyigényét, a légszűrőház a szívócső fölé, a rezonátorkamra pedig a váltó fölé került. A tető kitámasztókarja maradi megoldás
A kagylósított ülések jól tartanak, hosszú úton is kényelmesekA kevlár utánzatú küszöbvédő felett a tág nyíláson könnyű a hátraszállás. Az ülés nem áll vissza a helyére

Előnyei – hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ A külméretekhez képest tágas utastér
+ Komfortos rugózás
+ A sportosságot hatásosan erősítő külső és belső formatervezés
— Az utasülés nem áll vissza a helyére
— A hátsó ablakok nem nyithatók
— Utasülés felett nincs kapaszkodó

Motor, erőátvitel
+ Fordulatszámkedvelő motor, kedvező nyomatékleadással
+ Rövid áttételű váltó, jó menettulajdonságok
+ Takarékos fogyasztás
+ Pontos, könnyű kapcsolású váltó

Biztonság
+ ABS és pánikfékrendszer alapáron
+ Jó EuroNcap ütközésiteszt-eredmény
— Nem rendelhető függönylégzsák és kitörésgátló

Költségek
+ A márka presztízsével és a képességeikel arányos ár
+ Jó értéktartás
+ 30 ezres szervizciklus

 

Adatlap: Honda Civic 1.6 ES

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1590 cm3, furat 75 mm, löket 90 mm. Sűrítési arány 10,4:1. Teljesítmény: 110 LE/80 kW (5600/min). Nyomaték: 152 Nm (4300/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtőviz: 4,8 l. Akkumulátor: 44 Ah. Generátor: 80 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I.3,142; II. 1,869; III. 1,241; IV. 0,969; V. 0,85; R. 3,58. Végáttétel: 4,411. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elől McPherson-felfüggesztés összetartást vezérlő lengőkarral, stabilizátorral, hátul aktív kettős keresztlengőkar spirálrugókkal, gázos lengéscsillapítók, stabilizátor. Kétkörös szervós fékrendszer, elöl belső hűtésű tárcsa, hátul tárcsafék. Fogasléces kormánymű elektrohidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses acélkarosszéria. Saját tömeg: 1132 kg. Megengedett össztömeg: 1605 kg. Üzemanyagtartály: 50 l., Hosszúság: 4140 mm, Szélesség: 1695 mm, Magasság: 1440 mm, Tengelytáv: 2570 mm, Nyomtáv elöl: 1468 mm, Nyomtáv hátul: 1469 mm,Belső szélesség elöl: 1380 mm, Belső szélesség hátul: 1310 mm, Belmagasság elöl: 1010 mm, Belmagasság hátul: 930 mm, Lábhelyméret: 430-670 mm, Elülső üléslap hossza: 510 mm, Hátsó ülőlap: 440 mm, Üléstér: 140-380 mm, Csomagtér: 315-610 l., Gumik: 195/65 R 15 (Bridgestone B390

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,8 s.
Végsebesség: 187 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 8,6 l/100 km.   Városon kívül: 5,5 l/100 km.
Vegyes: 6,6 l/100 km.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Blokkolásgátló, fékerőelosztó, pánikfék, vezetői, utas- és oldallégzsák, elektromos külső tükrök (mozgatás, fűtés), elektrohidraulikus szervokormány, övelőfeszítő és överő-határoló elöl,4 fejtámla és 5 hárompontos öv, elektromos ablakemelés, központi zár, automata klímaberendezés.

Ár: 4 590 000 Ft

Az Autó2 újság 2001/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás