Újautó

2002. január 9. szerda, 09:13

Teszt: Fiat Punto 1.2 ELX - Kettős pont

A hazai eladások jövendő Punto-listavezetőjének címére a hierarchia második lépcsőjén álló ötajtós ELX pályázik.

Maibb lett a Punto. A gömbölyded vonalak az élekben kiegyenesedtek. A lámpák az autók ékszereinek szerepét vették átÉrdekes a hátsó ajtó merészen ívelt fémrésze
A régi motoron a központi befecskendezőt hengerenkénti váltotta le. A légkondicionálóval is szépenboldogulAz ízléses kárpitozás az üvegig nyújtózik, jól használható a kilincs/kapaszkodó egység, az üvegből viszont teljesen lehúzva is sok kint maradt. Még hátul is nagy az ajtózseb
Egyszerű, jól áttekinthető és pakolási igények szempontjából a versenytársaknál jóval racionálisabb műszerfal. Az elektromos ablakok csak a műszerfal közepéről működtethetők. Megszokás után vezető és utas egymás ablakát is mozgathatjaIgényes, oszthatóan előrehajtható ülések fejtámlák nélkül. Az övek csatjai a támlára tűzhetők, viszont magasságuk nem állítható
Az osztott ülések alsó felületét a védelem érdekében fém borítjaA csomagtér viszonylag nagy, a kalaptartó két szélénél levő hangszórótartó rontja a kihasználhatóságát

 

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés
+ Tágas, ötajtós karosszéria méretes csomagtérrel
+ Kényelmes vezetőülés és vezetési helyzet
+ Jó beszállási kényelem
+ Sok és nagy térfogatú rakodási lehetőség az utastérben
+ Jó úttartás
+ Jó áttételű, megfelelő erőkkel támogató szervokormány
— Műszerfal kritizálható összerakottsága
— Rövid pihenőhely a bal lábnak
— Átlósan rossz átláthatóság
— Kicsit kemény, zaj- és rezonanciaszigeteletlen hátsó felfüggesztések
— Nincsen kívülről küszöbvédelem

Biztonság
+ Biztonsági karosszéria vezetői- és utaslégzsákkal
+ Szervokormány
+ Extraként oldallégzsákok és blokkolásgátló is
+ Tűzvédelmi, elektromos benzincsap
— Hátul csak rendelésre fejtámlák
— Nem állítható hátul a biztonsági övek magassága
— Hátul csak két hárompontos öv

Motor, erőátvitel
+ Kiegyensúlyozott, csendes járású motor
+ Finom kapcsolású, gazdaságos osztású, csendes váltó
+ Rövid úton könnyen működő, igen jó kuplung
+ Gazdaságos üzem
— Gyenge, alacsonyabb fordulaton nyomatékszegény motor

Költségek
+ Kedvező ár
+ Jó fogyasztás
+ 8 év átrozsdásodás elleni garancia
— Egyévi általános garancia

 

Adatlap: Fiat Punto ELX

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy felülfekvő vezértengely fogazottszíjhajtással, hengerenként két szeleppel. Könnyűfém hengerfej és blokk, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1242 cm3, furat 70,8 mm, löket 78,9 mm. Sűrítési arány: 9,5 : 1. Teljesítmény: 60 LE/40 kW (5000/min). Nyomaték: 102 Nm (2500/min). Olajtöltés: 2,8 l. Hűtővíz: 4,2 l. Akkumulátor: 12 V 40 Ah. Generátor: 60 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,909; II. 2,158; III. 1,480; IV. 1,121; V. 0,897; H. 3,818. Végáttétel: 3,438. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés segédalvázon. Hátul csatolt, hosszanti lengőkarok spirálrugókkal, külön szerelt hidraulikus lengéscsillapítókkal, elöl torziós kanyarstabilizátor. Elektronikus fékerőelosztós fékrendszer, elöl tárcsa-, hátul dobfékekkel. Fogasléces, elektrohidraulikus szervokormány.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 875 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1385 kg. Üzemanyagtartály: 47 l. Hossz: 3835 mm, Szélesség: 1660 mm, Magasság: 1480 mm, Tengelytáv: 2460 mm, Nyomtáv elöl: 1398 mm, Nyomtáv hátul: 1392 mm, Belső szélesség elöl: 1375 mm, Belső szélesség hátul: 1365 mm, Belmagasság elöl: 930 mm, Belmagasság hátul: 870 mm, Elülső ülőlap: 535 mm, Lábhely méret: 480-675 mm, Hátsó ülőlap: 480 mm, Üléstér: 60-280 mm, Csomagtér: 297/# l, Gumik: 165/70 R 14 (Goodyear GT2)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 14,3 s    Végsebesség: 155 km/h

Fogyasztás (EU)
város: 7,3 l/100 km    városon kívül: 4,8 l/100 km
vegyes: 5,7 l/100 km    Tesztátlag: 7,4 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés, két személlyel, 7-17 Celsius-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, két első légzsák, övfeszítős, -határolós elülső biztonsági övek, kétszínű műszerfal, két első fejtámla, állítható magasságú vezetőülés, sugárirányban állítható kormányoszlop, egyszerű fedélzeti számítógép, elektromos ablakmozgatás elöl, központi zár, indításgátló, elektromos fényszórómagasság-állítás, harmadik féklámpa, aszimmetrikusan előrehajtható hátsó ülés, színezett hővédő üvegek, hátsó ablaktörlő/mosó.

Ár: 2 280 000 Ft
# Nincsen gyári adat

Modell

Fiat Punto

Ford Fiesta

Nissan Micra

Opel Corsa

Peugeot 206

Renault Clio

Skoda Felicia

Suzuki Swift

Toyota Yaris

VW Polo

Hengerűrtartalom [cm3]

1242

1299

1275

1199

1124

1149

1289

1299

1299

1360

Teljesítmény [LE]

60

60

75

65

60

58

54

68

86

60

Gyorsulás 0-100 km/h [s]

14,3

16,4

12,0

14,0

16,5

15,0

15,5

14,0

10,7

14,9

Végsebesség [km/h]

155

153

170

163

160

170

151

165

175

160

Fogyasztás [l/100 km]
Városban

7,3

8,7

6,4

7,3

8,2

7,9

8,8

7,8

7,23

8,5

Városon kívül

4,8

5,9

4,2

4,8

5,1

5,2

5,0

4,8

4,98

5,0

Csomagtér [l]

297/#

250/
929

205/
960

260/
1050

245/
1130

255/
1035

270/
965

280/
618

205/
305

245/
975

Tengelytáv [mm]

2460

2446

2360

2445

2440

2470

2450

2365

2370

2405

Hossz x szél x mag [mm]

3835x
1660x
1480

3828x
1634x
1320

3720x
1585x
1420

3740x
1610x
1420

3835x
1650x
1430

3775x
1640x
1420

3885x
1635x
1420

3845x
1590x
1380

3610x
1660x
1500

3715x
1655x
1420

Ár

2 060 000

2 169 000

2 310 000

2 106 000

2 100 000

2 050 000

1 833 000

1 685 000

2 725 000

2 180 000

Megjegyzés: az adott motorral szerelt, legolcsóbb, ötajtós változat ára. # Nincsen gyári adat
Az Autó2 újság cikkének rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás