Újautó

2001. december 31. hétfő, 14:22

Törésteszt: terepjárók, szabadidőautók - Jobb a fiatal

Az amerikai Autópálya-biztonsági Biztosítási Intézet (IIHS)közzétette legújabb szabadidőautó- és terepjáró-töréstesztjét. Három autónak “A legjobb választás” értékelést adta, egynél viszont elérte a visszahívási akciót.

BMW X5

A vezető előtt alig változott a lábtér, a műszerfal is csak minimális mértékben mozdult előre. A bábu mozgása nem idézett elő veszélyes sérülést még akkor sem, amikor visszapattanó feje a B-oszloppal került érintkezésbe, mivel a mért lassulási érték jelentéktelen maradt.

 

Mercedes M

Nem változott számottevően a vezető előtti utastérrész. A bábu a védőeszközökkel összhangban mozgott, de visszapattanáskor az ajtóhoz ért, és tarkójával nekiütődött a B-oszlopnak. Ez a mérsékelt ütközés nyaksérülést okozhat.

 

Lexus RX 300

A lábtér csökkenése a minimális és a mérsékelt méretű között volt, a műszerfal helyzete alig változott. A sérülés kockázata csekély, noha a lábtér torpedólemezét, amely a vezető felőli oldalon védőburkolatot kapott, egy, a motortérből behatoló elem szétvágta. Miután a bábu szabályszerűen érintkezett a légzsákkal, visszapattant az ülésbe anélkül, hogy kemény felülettel találkozott volna. A bábu fej-, nyak-, mellkas- és lábmérési adatai csekély sérülési kockázatot mutattak.

 

Toyota 4Runner

A Hilux alapjaira épített szabadidőautóban a lábtér csak mérsékelten, a műszerfal helyzete pedig alig változott. A bábu visszapattanás közben nem találkozott kemény felülettel, adatai a sípcsontsérülés lehetőségét jelezték.

 

Mitsubishi Montero/Pajero

A lábtér minimálisan, a műszerfal a minimális és a mérsékelt közötti mértékben torzult. A kormány túlzottan elmozdult, a bábu a légzsákon keresztül a fejsérülés veszélyével járó mértékben nekiütközött, visszafelé pedig a B-oszlopnak vágódott. A B-oszlophoz való ütközés csekély lassulású volt, de a lábszár és a láb sérülésveszélye fennáll.

 

Nissan Xterra

A lábtér minimálisan, a műszerfal a minimális és a mérsékelt közötti mértékben torzult. A kormány túlzottan elmozdult, a bábu a légzsákon keresztül a fejsérülés veszélyével járó mértékben nekiütközött, visszafelé pedig a B-oszlopnak vágódott. A B-oszlophoz való ütközés csekély lassulású volt, de a lábszár és a láb sérülésveszélye fennáll.

 

Land Rover Discovery II

A lábtér és a műszerfal mérsékelten deformálódott. A bábu visszapattanás közben az ajtó felé dőlt, s eközben a B-oszloppal érintkezett. A kormányoszlop jelentősen elmozdult felfelé, ami hasonló baleseteknél csökkenti a védőeszközök hatékonyságát. Az adatok szerint mindkét lábszár és a bal láb sérülése lehetséges.

 

Ford Explorer

A lábtér és a műszerfal mérsékelten deformálódott. A vezetői ajtó kinyílt, a bábu feje kikerült az utastérből, nyakát a feszülő öv meghúzta. A bábu az ülésbe lendülve beütötte fejét a B-oszlopba. Az ajtó kinyílása súlyos következményekkel járhat, a bent ülő akár ki is eshet az autóból. A mérési eredmények a nyak lehetséges sérülését valószínűsítik.

 

Jeep Grand Cherokee

A teszt rosszabb eredményt hozott, mint amit az autó korábbi modellje ért el. A lábtér és a műszerfal mérsékelten deformálódott. A bábu a légzsák felé lendülve az ajtóhoz csapódott, visszafelé pedig a B-oszlopnak ütődött. A kormányoszlop jelentősen elmozdult felfelé, ami hasonló baleseteknél csökkenti a védőeszközök hatékonyságát. A mérési adatok lábszársérülés lehetőségét jelzik.

 

Isuzu Trooper/Frontera

Az első két tesztautó üzemanyag-vezetéke szétszakadt, illetve megsérült; ezt a hibát a gyár visszahívási akciókban kijavította. A harmadik autónál nem fordult elő e tűzveszélyes rongálódás a vezetékben, így a töréstesztet értékelni lehetett. Viszont mindhárom törésteszt azt mutatta, hogy a bábu a légzsák felfújódása ellenére a nagymértékben felfelé mozgó kormánynak ütközött. Visszacsapódáskor egyszer a fej ütközött a B-oszloppal, egyszer súrolta, a harmadik alkalommal a bábu az ülésbe vágódott vissza. Mindhárom teszt láb- és lábszársérülést jelez. A fej lassulása a kormányhoz ütődéskor jelentős értéket mutatott, a B-oszlopba ütődéskor csekély erőt mértek.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás