Újautó

2001. november 30. péntek, 10:35

Tesztnapló: Renault Clio Sport 1.2 16V Dynamique - Arcászati tényező

A frissített Clio elődjétől is, biztonsági felszerelésével pedig konkurenseitől is eltér.

 

A modern formát körben praktikus gumicsík védi. A könnyűfém kerék alapfelszerelés, a xenonvilágítás 200 000 forintos extra

A Renault a módosított Clio-családon belül is kialakított egy Sport nevű kollekciót. Ezek az autók alap- és választható felszerelésük bőségével tűnnek ki. Az egyedülálló biztonsági eszkaláció (ABS, négy légzsák, pánikfék, automatikus ajtóbezárás) viszont nemcsak a tesztelt modell szériasajátja.

Karosszéria, utastér

A karosszéria a Vel Satis meghatározta orr-rész és a duplaoptikás lámpák jóvoltából harapós, modern, divatteremő. Hátul a márkabüszkeséget kifejező óriási embléma nyitja a harmadik ajtót. A műszerfal a külsőnek megfelelő stílusban változott, a műanyag burkolások minősége kategóriaátlag feletti, az egész utastérre jellemző a jó anyag és kidolgozás.

A négylégzsákos elülső tér kagylóülésekkel és bőrkormánnyal fejezi ki a sport jelleget. Az anyagok és a minőség jó, a fejtámlák két irányban is állíthatók

Az ülések kagylósítottak, kényelmesek, nem kemények. Amíg elöl bőséges, hátul mérsékelt a fejtér. A csomagtér filcburkolású, a háttámla előrehajtásához az ülőlapot fel kell hajtani. Mindez a kis méretek és a jó övvezetés miatt még a háromajtós autóban is egykezes művelet. A csomagtér alja lépcsőzött, a háttámla nem dől síkba. A nagyméretű ajtónak nincs kiakadópontja. Az utasülés hátraszállás után nem talál a helyére.

Motor, erőátvitel

A Clióba újonnan bekerült kis motor meglepően finoman, jó hangszigetelés védelmében dolgozik. Könnyen veszi a fordulatot, és kipörgetve sem zajos. Nyomatéka elég karcsú, csak 2500-as fordulatszám felett ébredezik, a váltó áttételei ehhez alkalmazkodóan jók.

Vezetés, menettulajdonságok

A vezető pozíciója a magasságállítású sportülésekben nagyon kényelmes, az állítható gerinctámasz hasznos. Az autó jól átlátható, ám a belső visszapillantó tükör torzít. A váltó pontos, a fék fogáspontja határozott, az erő jól adagolható. A futómű feltűnően csöndes, a kisautók átlagánál kényelmesebb rugózású. Az autó egyenesfutása jó, kanyarban a terheléssel arányos mértékben alulkormányozódó magatartású. Az elektromos szervkormány kissé könnyű.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl keresztben beépítve, OHC-vezérlés. Hengerűrtartalom: 1149 cm3, furat 69 mm, löket 76,8 mm. Teljesítmény: 75 LE/55 kW (5500/min). Nyomaték: 105 Nm (3500/min). Elől McPherson-felfüggesztés stabilizátorral, hátul torziós tengely, spirálrugó, lengéscsillapító, stabilizátor. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ötfokozatú váltó. Gumiméret: 175/65 R14. Csomagtér: 255/1035 l. Üzemanyagtartály: 50 l. H x sz x m: 3775x1640x1420 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 910/1450 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 13 s. Végsebesség: 170 km/h. Fogyasztás (EU, város/városon kívül/átlag): 7/4/5 l/100 km
Ár: 2 680 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Kiemelkedő biztonsági felkészültség
+ Finoman dolgozó motor
+ Modern külső forma
+ Kényelmes, biztonságos futómű
+ Nagy megengedett terhelés
A csomagtér nem hajtható síkba
Torzító belső tükör
Kissé könnyű kormány
Hátul szűk fejtér

 

Felszereltség

A biztonsági felszerelés példamutatóan jó, a kényelmi az autó stílusának megfelelő és szinte fényűző, de a légkondiért fizetni kell. A legfontosabbak: ABS pánikfékkel, négy légzsák, Isofix gyerekülés-rögzítés három helyen, ködlámpa, bezáródó központi zár, elektromos szervokormány, elektromos ablakemelés, motoros és fűthető külső tükrök, állítható sportülések.

Költség

Az alapár értékarányos, az extraként megvehető légkondi (220 000 Ft) drága. A fenntartási költségek a 30 000-es szervizciklus jóvoltából is alacsonyak, a várható értékvesztés az átlagosnál kisebb.

Az Autó2 újság 2001/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás