Újautó

2001. november 29. csütörtök, 13:56

Teszt: Teszt: Audi A4 2.0 16V - A csend hangjai

Az Audi hat év után leváltotta középpályását – az A4 teljesen megújult.

Jellegzetes hatküllős felniken áll a xenonfényszórós, üvegburás ködlámpával felszerelt fehér indexes autó. A Continental Premium Contact gumik mérete 215/55 ZR16A világos kárpitozás szép, de kényes, a fadíszítés körbefut az utastéren. Átlagos méretű sofőr mögött tágas a lábhely
Az A6-hoz hasonlóan magasra nyúlik a hátsó sárvédő, robusztusan domborodik a farrész. Az ablakokat króm kereteziAz élekből formált hátsó lámpa alakja a korábbi típus méretét ötvözi az A6-féle helyzetével. A fehér index látványossá teszi az egységet
A piros fénnyel megvilágított számlapokon piros mutatók nyargalásznak. A cockpit alatti gombsorral az autó számítógépét lehet vallatniAz ajtókárpitok felső sarkába magashang-sugárzókat ültettek. Az oldallégzsák az ülés oldalából nyílik
Részleges, a gépészetet is látni engedő a motor burkolata. Látványosak a piros gyújtásalkatrészek. A szívócső maga alá tekeredik, így rövidebb utat is biztosíthat a hengerekbe áramló keveréknekA látványos világítótestek elé a lökhárítóba szerelt fényszórómosófejek minden ablakmosás kezdetén bekapcsolódnak. A lökhárító alatti rácsot a krómkeret kiemeli a névtelenségből
A magasra húzódó lökhárító miatt kicsit szűk a csomagtér nyílása. A lökhárító felső élét díszítésként is funkcionáló krómelem védi. A tetőt lecsukva a zsanérok a csomagtéren kívül maradnak

Karosszéria, felfüggesztés

+ Nagyon jó kidolgozás
+ Csendes utastér
+ Kényelmes ülések
+ Stabil futómű
+ Komfortos rugózás, jó úthibaelnyelő képesség
+ Hatékony fékrendszer
+ Kulturált csomagtartó-kialakítás
— Hátul gyakorlatilag csak két hely
— Magasra helyezett kuplungpedál

Motor, erőátvitel
+ Csendes utastér
+ Kényelmes ülések
+ Stabil futómű
+ Komfortos rugózás, jó úthibaelnyelő képesség
+ Hatékony fékrendszer
+ Kulturált csomagtartó-kialakítás
— Hátul gyakorlatilag csak két hely
— Magasra helyezett kuplungpedál    + Kedvező fogyasztás
+ Pontosan kapcsolható váltó
—  Kis fordulaton nyomatékszegény motor

Biztonság

+ Nyolc légzsák
+ Pánikfék, blokkolásgátló
+ Kitörésgátló
— Hátul csak két fejtámla és középen kétpontos öv

Költségek

+ Jó felszereltség
+ 30 000 km szervizciklus
—  Drága ár

Az Audi A4 2.0 és néhány konkurense *

Modell

Audi A4 2.0

BMW 318i

Chrysler Sebring 2.0

Mercedes C180 Classic

Saab 9-3 2.0 ECO TS

Hengerűrtartalom (cm3)

1984

1895

1996

1998

1985

Teljesítmény (LE)

130

118

140

129

150

Gyorsulás 0-100 km/h (s)

9,9

10,4

11

11

8,5

Végsebesség (km/h)

212

206

205

210

215

Fogyasztás (l/100km)
városban

10,9

13

13,8

13,9

12,7

városon kívül

6,2

6,9

8

6,8

6,7

Csomagtér (l)

445/720

440

455

455

495/1315

Tengelytáv (mm)

2650

2725

2745

2715

2605

Hosszúság x szélesség (mm)

4545×1765

4470×1740

4845×1790

4525×1730

4630×1710

Ár (Ft)

8 718 000

8 219 000

**

9 241 000

7 060 000

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás