Újautó

2001. október 29. hétfő, 12:38

Tesztnapló: Mazda 323 1.6 - Angyalszív

Új motorjával dinamikusabbá vált a fél éve modellfrissítésen átesett alsó-középkategóriájú Mazda.

 

Az index a szélről a fényszóró belső sarkába került, a ködlámpa extrafelszerelés.Az ötágú Fondmetal- felnik közepe Mazda-jelvényes, a gumiméret 195/55 R15. A kocsit négy tárcsafék lassítja

A Mazda éveken át merész formájával kápráztatta az autósvilágot. 323-asa három éve szakított a hagyománnyal, meglepetésmentes vonalvezetéssel a részletes kidolgozásra helyezte a hangsúlyt. Az átdolgozás után a 323-as őrzi az alapértékeit, a praktikusságot és a jó biztonsági felszereltséget, és felejtésre ítéli korábbi hátrányát, a gyengécske motort.

Karosszéria, utastér

A négyajtós forma kiegyensúlyozott, az elődhöz képest a lámpák és a hűtőmaszk metszésén változtattak. A kasztni hagyományosan lapos építésű, így a tágra nyíló ajtókon át viszonylag mélyre kell beülni, emiatt a kiszállás hátulról nehézkesebb. Bent a kemény, de nem rossz minőségű műanyagok uralkodnak, hegemóniájukat az ajtók plüsskárpit betétje és a zárható kesztyűtartó fölötti puha burkolat töri meg. A műszerfaltömb felül sötétebb, alul világosszürke, a középkonzolt márványhatású betéttel színesítik. Magnóként egyedi gyárit építenek az autóba, alatta béleletlen tároló van. Rakodni még a két ülés közti helyre és a két kesztyűzsebbe lehet, ez kicsit kevés, és pohártartó sincs. A műszerfal informatív, a közepén digitális kijelző mutatja állandóan a külső hőmérsékletet.

A ajtók karfáira is került a középkonzolt díszítő műanyag betétből. A kormányt borító bőr perforált

A bőrhuzatú kormány és a kissé kemény töméssel a testet jól tartóra formázott ülés magassága állítható. A váltógomb is bőrös. Alapfelszereltség a négy légzsák, az öt állítható fejtámla és az 5×3 pontos öv. Hátraülve elég a fej- és a lábtér, a középső hely felnőtteknek csak rövid távon elviselhető. A két szélső helyen szabványos Isofix-gyerekülésrögzítő pontokat alakítottak ki. A háttámla 1/3-2/3 arányban osztva előredönthető, az ülőlap fix. A lehetőségeket bővíti, hogy a jobb elülső ülés támlája előrehajtható, így hosszú dolgok is szállíthatók a kocsin belül. Tesztautónkon a támla a lehajtás után nem akadt vissza a helyére. A kintről kulccsal nyitható csomagtartó méretes, sík aljú, csomagrögzítő gumikkal felszerelt, teljesen kárpitozott, csak a fedél belső fele maradt pőrén. A pótkerék lemezfelnis, nem szükségkerék, de kisebb méretű, mint a felszerelt gumik. Az autó összeszerelési minősége jó, az utastér csendes.

Motor, erőátvitel

A négyhengeres, hengerenkénti befecskendezéses 16 szelepes motor hengerűrtartalmát 1,5-ről 1,6 literre növelték, a teljesítmény így 98 lóerő. Az autónak jót tett a többletteljesítmény, dinamikusabbá vált. A motor alulról húz, 1500/percnél már terhelhető, nyugodtan pörgethető is. A váltókar kissé hosszú utakon jár, a kapcsolás pontos.

Vezetés, menettulajdonságok

Jól áttekinthető a kasztni, a hátralátást segíti a bal oldali aszferikus tükör. A pedálsor rendezett, a pedálerők kényelmesek, a fék határozott. Közvetlen a kormányzás, nagyon jó az útfekvés, semleges a kanyartulajdonsága az autónak, nem zavarják a hirtelen kormánymozdulatok, hűen követi a kijelölt utat. A rugózás sem ráz annyira, mint mostanában a Mazdáké, jól elnyeli az úthibákat.

Műszaki adatok

Soros, négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, két vezérműtengely, hengerenkénti befecskendező. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, löket 78 mm, furat 83,6 mm. Kompresszió: 9,7:1. Teljesítmény: 98/72 LE/kW (5500/min). Nyomaték: 145 Nm (3700/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul független több lengőkaros kerékfelfüggesztés kanyarstabilizátorral. Elöl-hátul tárcsa-, elöl belső hűtésű fékek. Gumiméret: 195/55 R15. Csomagtér: 415 liter. Üzemanyagtartály: 50 liter. Hossz x szélesség x magasság: 4390x1705x1410 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1095/1585 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 11,6 s. Végsebesség 170 km/h. Fogyasztás (városban/országúton/kombinált): 11,3/7,1/8,6 l/100km.
Ár: 3 299 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Kényelmes vezetői helyzet
+ Stabil, komfortos futómű
+ Gazdag biztonsági és kényelmi felszereltség
+ Visszafogott fogyasztású nyomatékos motor
+ Pontos váltó
+ Három év garancia
Csak kulccsal nyitható csomagtérfedél
Nehézkes kiszállás hátulról
Kevés vezető környéki rakodóhely
Rövid szervizciklus

 

Felszereltség

A biztonsági felszereltség lényegében teljes a 4 légzsákkal, 5 fejtámlával és az 5 hárompontos övvel. A kormányzást szervo segíti, az ablakok és a tükrök elektromos mozgatásúak. A magnó a kormányról távvezérelhető, a szellőzés belső keringetésre zárható, a tanksapka belülről nyitható.

Költség

A Mazda 323-as drágább, mint a konkurens alapmodellek, viszont árfölényét felszereltségi többlettel ellensúlyozza. A 15 000 km-kénti szervizciklus átlag alatti, a 3 évi garancia csábító. Értékvesztése mérsékelt.

Az Autó2 újság 2001/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás