Újautó

2001. augusztus 30. csütörtök, 10:49

Tesztnapló: Renault Twingo 1.2 16V Initiale - Kiöltözött

A megjelenésekor csak egyféle felszereltséggel kínált Twingo a nyolcadik születésnapjára luxustartozékokat és új motort kapott.

A küszöb úgy hat, mintha külön felillesztett műanyagból lenne, pedig az oldallemezt préselték trükkösen. Az oldalindex sárga, a könnyűfém felnik 14 colosak, rajtuk a gumik mérete 155/65 R14

A kisautók között szokatlan extrákkal és ízléses színvilággal kényezteti tulajdonosát a Twingo csúcsváltozata, az Initiale. A 16 szelepes erőforrás mindazt nyújtja, ami egy korszerű motorkonstrukciótól elvárható.

Karosszéria, utastér

A kicsinyített egyterű formájú autó oldallemezeit nem védi műanyag, csak a lökhárító közepét hagyták fényezetlenül, hogy kevésbé legyen kényes. Az üvegburás ködlámpa és a műanyag fényszóró egyaránt mintázatlan. Az utastérbe szélesre tárható nagy ajtókon át lehet kényelmesen beülni. Az ülés és a kormány magassága sem állítható, ez az ülésnél nem gond, mert amúgy is alacsony az autó, kicsi a fejtér, viszont a kormány nagyon magasan és előredöntve áll. Az ülés kényelmesen foteles kialakítású állítható fejtámlával, ez utóbbiból a hátsó ülésre is jutott kettő – az autó négyszemélyes, így övből is négy jár. Az ülések bőrbevonatúak, az ajtóburkolat luxusos bőrbetétes, de maradt puritán lemez az ajtón és az oszlopokon is.

Nagyon finoman kidolgozott a kocsi színvilága. A középre ültetett kijelzővel készített műszerfal fiatalos, rakodóhelyből nincs sok

Az összes kapcsolót a karosszériával azonos színű, gumiszerű, jó tapintású anyaggal vonták be. Hátraszállni az első ülések előrehajtásával lehet, mindkettő előresiklik, de csak a vezetőülés talál vissza a helyére. A hátsó ülés hosszirányban állítható, teljesen hátratolt ülésnél nagy a térdhely, de a 172 cm magas utas feje fölött is csak 2 cm marad. A teljesen előrehúzott hátsó ülésen csak úgy lehet elférni, hogy az egyik láb a két elülső ülés közé szorul. Az elülső ülések támláira zsebeket varrtak, a hátsó ablak nem nyitható. A világítással ellátott csomagtartó csak kintről nyitható, a hátsó üléssor előretolásával vagy az üléstámla fele-fele arányban történő lehajtásával bővíthető, az ülőlap nem hajtogatható. A kalaptartó a kárpitozott, de lehúzófülmentes harmadik ajtóval a magasba emelkedik. A csomagtartó padlójába süllyesztett pótkerék teljes értékű lemezfelni. A tanksapka záras, kintről nyitható.

Motor, erőátvitel

Az 1,2 literes, 16 szelepes, 75 lovas motor nagyon finoman jár, csendes üzemű, nyomatékos, pörgős, a hangja is szép. A teljesítménye javát 2500-3000/perc felett adja, ebben a tartományban járatva dinamikusan lehet autózni. Az ötsebességes váltó hosszú karral dirigálható, finoman vált, de a fokozatok helye nem precíz, csak lötyögősen kapcsolható.

Vezetés, menettulajdonságok

Az autót vezetni csak a messzi kormány miatt kényelmetlen, amúgy a kasztni jól átlátható, a tükrök csekély holttérrel közvetítik a mögöttes képet. A pedálrend jó, sem a kuplung, sem a fék nem igényel nagy erőt. A váltókar kicsit messze van. A kormányzás kifejezetten könnyű. A rugózási komfort kisautóhoz képest nagyon jó, a Twingo még az úthibákkal is egész könnyen elboldogul. Az egyenesfutás jó, viszont durva kanyarodáskor az autó határozottan alulkormányzott.

Műszaki adatok

Soros, négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, két vezérműtengely, hengerenkénti befecskendező. Hengerűrtartalom: 1149 cm3, löket 69 mm, furat 76,8 mm. Kompresszió: 9,8:1. Teljesítmény: 75/55 LE/kW (5500/min). Nyomaték: 105 Nm (3500/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros kerékfelfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 155/65 R14. Csomagtér: 170/1095 liter. Üzemanyagtartály: 40 liter. Hossz x szélesség x magasság: 3430x1630x1420 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 850/1260 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 11,7 s. Végsebesség 168 km/h. Fogyasztás (város/országút/kombinált): 7,6/4,9/5,9 l/100km.
Ár: 2 750 000 Ft

Előnyei

+ Gazdag felszereltség
+ Kényelmes elülső ülések
+ Komfortos futómű
+ Kiegyensúlyozott, nyomatékos motor
+ Hosszirányban is állítható hátsó ülés

Hátrányai

— Nyithatatlan hátsó ablak
— Nem állítható kormány
— Erősen alulkormányzott futómű

Felszereltség

Sok az extra, nagy a biztonság négy légzsákkal, övfeszítős, överő-határolós övekkel. Az ülések, a kormány és a váltó bőrrel bevont, a váltószoknya és az ülések háta műbőr. Beszereltek légkondit, elektromos ablakokat és tükröket, egyedi extra az egész tetőn uralkodó, rolóval árnyékolható üvegtető, amelynek az első része siklik a hátsó fölé.

Költség

Az Initiale csúcs-Twingo nem olcsó, 2 750 000 forintba kerül, 600 000-rel drágább, mint a 16 szelepes motorú bázismodell. Az árát egyedi kialakításával és gazdag felszereltségével ellensúlyozza. A fenntartása nem kíván nagy áldozatot, fogyasztása városban 7 liter körül tartható, kedvezőek a biztosítási díjai, a szervizbe 30 000 km-ként várják. A Twingók jó értéktartók.

Az Autó2 újság 2001/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Bentley Flying Spur 2020

A kétajtós Bentley Continental GT alapjain itt az új...

Kis Stinger GTS

A legkomolyabb Stinger, a GTS Európába sajnos nem jön,...

Mercedes-Benz GLB

Akinek kicsi a GLA, öt vagy hét üléssel választhatja...

Dodge Super Charger

A retró tanulmányautót valójában az 1000 LE-s új Mopar...

Megújult az Audi A4

Bár tavaly frissült, az erős német konkurenciaharc miatt idén...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás