Újautó

2001. augusztus 29. szerda, 16:47

Tesztnapló: Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI

Az átfésült Passat az erősebb dízelmotorral is igazi spórológép, pedig a karosszéria nagy és tágas.

 

Elegáns krómdíszek növelik a Passat presztízsét. A tetősín hasznos kombitartozék, a felnik osztályidegenül, lemezből készültek. A motorháztetőt teleszkópok nyomják a magasba

Az öntudatosabb megjelenéshez illik az erős, 130 lóerős TDI-motor. A kombiforma kényelmes utas- és praktikus csomagteret rejt.

Karosszéria, utastér

A korábbi modellnél hangsúlyozottabb a hűtőmaszk, előkelőbb a megjelenés. Fényezettek a lökhárítók, a középső érintővonalra és az alsó élre műanyag védőcsíkot szereltek. A fémvédelmet tovább fokozták, a küszöb és az ajtók alja gumival burkolt, az ajtók testlemezét középen műanyag csík öleli, a hátsó kerékjárati ívet a kőfelverődéstől fólia védi. Elöl jó az üléshelyzet, az állítható magasságú ülés azonban a szabályozható deréktámasz ellenére kényelmetlen, fárasztó, a vállat nem fogja, túlságosan hátrahajlik; széles, de jelentéktelen az oldaltartása. Az ülőlap elég hosszú. A kormány sugár- és tengelyirányban is állítható, a két ülés közti könyöklő hosszhelyzete és a fejtámlák két irányban szabályozhatók. A műszerfaltömb anyaga puha, csak a középkonzol és az ajtóburkolatok alja kemény, de jó minőségű műanyag, az ajtó közepén pedig textilbetét feszül. Zárható a zörgés ellen bélelt, a légkondival hűthető kesztyűtartó, amelynek a fedele kihajtva két pohártartót formáz. A középkonzolra szintén szereltek menet közben is használható újabb két pohártartót. Az összes kis rekesz és térképzseb zörgés ellen bélelt. A műszerfal kéken világít, négy körórás, középen digitális, többfunkciós kijelzővel.

Jó anyagok és figyelmes megoldások szolgálják az utazási komfortot. Kár, hogy az elülső ülések kényelmetlenre sikerültek

Hátul ülve bőséges a térkínálat, a környezet rakodóhelyekkel, szivargyújtóval, spotlámpákkal felszerelt. Az üléstámla kényelmes, az ülőlap kicsit rövid, és nem eléggé formázott. A támlába lehajtható kartámaszt szereltek, amelyben pohár- és irattartó lapul. A hátsó helyek egyetlen, de komoly hátránya, hogy középen csak kétpontos az öv, és nincs fejtámla. A belülről is nyitható csomagtartó kárpitozott ajtaja magasra nyílik, a teleszkópjai polírozott fémszínűek, a nyílás peremmentes. A nagy tér a hátsó ülések osztott lehajtásával bővíthető. A csomagrögzítést szolgálják a padlóburkolatba integrált csúszásgátló gumicsíkok és a rögzítőfülek. A sárvédőkbe csukható rekeszeket mélyítettek, és hátravezettek két szivargyújtó-csatlakozót. A pótkerék teljes értékű, a tanksapka belülről nyílik. Az autó összeszerelési minősége jó, a kocsi csendes. A szellőzőrendszer hibája, hogy az automata vezérlést kikapcsolva csak a szellőzőrostélyok egyenkénti lecsukásával zárható az utasfülke légtere.

Motor, erőátvitel

A VW csúcsra futtatta az 1,9 literes dízelmotor-sorozatát, a fejadagolós modell erősebb változata 130 lóerőt teljesít, a nyomatéka pedig mozdonyhoz illő, 310 Nm – a fokozott nyomaték hatsebességes váltóba jut. Az erőmű karakterisztikájára jellemző, hogy korán leadja a nyomatékát, 3000/perc fölé már fölösleges pörgetni, mert ott nincs többlet, jobb elölről kezdeni egy váltással a húzatást. 1000-1200/ perctől erős gázra határozottan gyorsít, diszkrét turbófütyüléssel, 2000/percnél pedig abszolút ereje teljében van a motor. A pontos, határozottan vezetett váltó a nagy nyomatékhoz illeszkedőn hosszú, 90-nél 1750/perc, 120-nál 2300/perc, 140-nél 2750/ perc, 160-nál 3200/perc értéket mutat a fordulatszámmérő.

Vezetés, menettulajdonságok

A négyküllős kormány jó tapintású és átmérőjű. Minden kéz alatti, a kocsi átláthatósága jó, bár a kisebb méretű jobb oldali tükör holtteres, a bal oldali viszont aszferikus. A futómű komfortos, az úthibákat is igyekszik elnyelni. Az egyenesfutás és a kanyarstabilitás jó, a kocsi pontosan reagál a hirtelen kormánymozdulatokra, a kormányzás a koppanástól koppanásig 2 és 3/4-et forduló kormánnyal közvetlen és pontos.

Műszaki adatok

Soros, négyhengeres dízelmotor hosszában beépítve, fejporlasztós közvetlen üzemanyag-befecskendezés, turbófeltöltő, köztes hűtő, könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1896 cm3, löket 79,5 mm, furat 95,5 mm. Kompresszió: 19:1. Teljesítmény: 130/96 LE/kW (4000/min). Nyomaték: 310 Nm (1900/min). Hatfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Elöl független, dupla háromszöglengőkaros, hátul csatolt lengőkaros kerékfelfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorral. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtésű. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 495/1600 liter. Üzemanyagtartály: 62 liter. Hossz x szélesség x magasság: 4680x1750x1500 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1445/2000 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 9,9 s. Végsebesség 208 km/ h. Fogyasztás (város/országúton/ kombinált): 7,5/4,6/5,6 l/100km.
Ár: 6 993 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Nyomatékos, erős motor
+ Csekély fogyasztás
+ Jó összeszerelési minőség, igényes anyagok
+ Nagy térkínálat
+ Öblös, praktikus csomagtér
Kényelmetlen elülső ülések
Hátul középen nincs fejtámla és hárompontos öv
Drága ár, sűrű szervizciklus

 

Felszereltség

Az extralista a kategóriához illő, tartalmazza a négy légzsákot, a ködlámpát, az ülésfűtést, a külön gombbal zárható központi zárat, az automata légkondit, mind a négy ablakhoz az elektromos ablakemelőket. A tükröket is motorok mozgatják, a belső fényre sötétedik. A gyári riasztó belsőtérvédelme kikapcsolható.

Költség

A kombi dízel Passat jobban felszerelve, közel 7 millió forintos árával kategóriájának drágább autói közé tartozik. Fenntartása mégsem kíván sokat, fogyasztása vegyes üzemben 7,4 liter, bár a szervizciklusa sűrű, 15 000 km-kénti. Az autó értéktartása átlag feletti.

Az Autó2 újság 2001/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás