Újautó

2001. augusztus 29. szerda, 12:47

Tesztnapló: Mazda 626 2.0 DITD - Gyári tuning

A Mazda a karosszériacsinosítás után a dízelmotorját is átalakította 626-os modelljében.

 

Elegáns és lendületes a másfél éve felfrissített karosszéria

A 2000 elején kissé átszabott 626-os modell dízelmotorjának teljesítmény- és nyomatékleadását egy évvel később módosították. A japán autó ezzel a gyári tuninggal felveszi a versenyt európai mérettársaival.

Karosszéria, utastér

Az új orr-rész a hűtőmaszk Mazda-emblémájának vonalait nagyítja, a motortértető présvonalai lendületet adnak a csaknem ötméteres autónak. A színre fújt koccanásvédő hasznos, látványelemként is funkcionál. Az ajtók gyenge határolásúak. Az utastér tágas, puha, műanyag borítású kéttónusú műszerfalának, valamint a világos velúrkárpitnak köszönhetően kellemes esztétikájú.


Világos színvilágú, jó minőségi anyagú és kidolgozású a tágas utastér. A varrott bőr kormánykerék nagyon jó fogású, akárcsak a szintén bőrbevonatú váltógomb. Az ülések univerzális méretűek

Az elegáns belsőhöz méltatlan a csillogó fautánzatú betét, a vezetőoldali napellenzőtükör hiánya és a vezetékeket, hangszórókat láttatni engedő takarékos kárpitozású csomagtér. A formák hagyományosak, modern elem a karimás órasor a műszerfalban. Az amerikai méretű légzsák nem csökkenti a kesztyűtartó méretét. Az utasülés asztalformára hajtható, az elülső és a hátsó kartámlában tárolórekeszek vannak. A hátsó ajtókban nincs zseb. Az utastér levegőjét korszerű és hatásos aldehidszűrő védi.

Motor, erőátvitel

Az új motorban a közvetlen befecskendezésű dízelmotor turbinája előtt a gázok áramlási szögét úgy módosítják, hogy a turbina a lehető legideálisabb töltőnyomással lélegeztesse a hengereket. A nyomaték ennek ellenére, elsősorban a hosszú végáttétel miatt, a kis fordulatoknál, mintegy 2000 ford/perc értékig, kissé lassan jelenik meg, ezt követően viszont elemi erejű az energiaszolgáltatás. A motor érzékeny a gázpedálra, könnyen felpörög. A hidegüzemi vibrációja és zajszintje meleg állapotban csökken, de enyhén érzékelhető. A befecskendezőfúvókák számának növelése, az új égéstérforma és a motorvezérlés következtében a motor a dízelek között tisztának számít, fogyasztása csekély.

Vezetés, menettulajdonságok

A 2 3/4 fordulatos kormány direkt, közvetlen irányítást enged. A vezetőülés lapja emelhető, de az ülésnek, amely tömete révén hosszabb úton is kényelmes, kevés az oldaltartása, inkább kényelmes fotelnek formázott. A nyomatékos motorral biztonságos a dinamikus vezetés, 2000 és 4000 fordulat között megbízhatóan viszi még a lendületes előzés terhét is. 100 feletti sebességnél a nem túlzottan erős motorhangot “utolérik” a szokásos menetzajok. A főtengely 130 km/órás sebességnél 2800-at forog percenként, nincs zavaró zaj. A sebességváltás könnyű és pontos, a négy tárcsafék hatásos.
Gyorsításkor, kanyarodáskor kormányra visszaható erő nem érezhető, az autó kanyartulajdonságai, útfogása biztonságos, ám a feszes futómű úthibaelnyelő képessége gyenge.

Műszaki adatok

Soros, négyhengeres dízelmotor, elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, közvetlen befecskendezés, változó geometriájú turbófeltöltő. Hengerűrtartalom: 1998 cm3, löket 86 mm, furat 86 mm. Kompresszió: 18,8:1. Teljesítmény: 110/81 LE/kW (4000/ min). Nyomaték: 230 Nm (1800-3000/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Elöl-hátul független kerékfelfüggesztés torziós kanyarstabilizátorral. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtésű. Gumiméret: 195/60 R15. Csomagtér: 500 liter. Üzemanyagtartály: 64 liter. Hossz x szélesség x magasság: 4675x1710x1515 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1370/1930 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12 s. Végsebesség 185 km/h. Fogyasztás (város/országúton/kombinált): 7,8/5,5/6,3 l/100 km.
Ár: 6 299 900 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Takarékos, nyomatékos motor
+ Biztonságos kanyartulajdonságok
+ Tágas, esztétikus, minőségi utastér
+ Dinamikus menettulajdonságok
+ Három év garancia
Kis fordulaton gyenge
Hátul nincs övfeszítő
Kemény rugózás
Enyhe vibráció a kormányon és a váltókaron

 

Felszereltség

A legfontosabbak: ABS, elektronikus fékerőelosztó, elülső és oldalsó légzsákok, állítható szervokormány, automata légkondi, 4 elektromos ablak, elektromos tükrök, ködlámpa, utasoldali légzsák automatikus kikapcsolása, motoros antenna, övfeszítők elöl, 5 állítható fejtámla. A metálfényezés felára 80 000 forint. Kitörésgátló, kipörgésgátló, függönylégzsák, fedélzeti számítógép, tempomat nem rendelhető.

Költség

A vételár megfelel a kategóriaátlagnak, a nem rendelhető felszereltség egy része a hasonló felszereltségi színtű konkurenseknél alap. Előnyös a három év garancia, de a hat év átrozsdásodási az átlagosnál kevesebb.

Az Autó2 újság 2001/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Bentley Flying Spur 2020

A kétajtós Bentley Continental GT alapjain itt az új...

Kis Stinger GTS

A legkomolyabb Stinger, a GTS Európába sajnos nem jön,...

Mercedes-Benz GLB

Akinek kicsi a GLA, öt vagy hét üléssel választhatja...

Dodge Super Charger

A retró tanulmányautót valójában az 1000 LE-s új Mopar...

Megújult az Audi A4

Bár tavaly frissült, az erős német konkurenciaharc miatt idén...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás