Újautó

2001. augusztus 16. csütörtök, 13:53

Teszt: Honda Civic 1.6i ES - Térerő

Egyterű a normális autóhoz közelítő kialakításban. A kis hátsó oldalablakok nagyban javítják az átlós kilátást A tetősík a hátsó utasoknál viszonylag magasan marad, hogy növelje a belmagasságot. Az ötödik ajtó az alacsony átemelési magasságot célozva nagyot harap a lökhárítóba Igényes kivitelű, áttekinthető műszerfal különlegesen finom anyagokból A híres csupa könnyűfém, hengerenkénti négyszelepes, változó szívószelep vezérléses

Egyterű a normális autóhoz közelítő kialakításban. A kis hátsó oldalablakok nagyban javítják az átlós kilátástA tetősík a hátsó utasoknál viszonylag magasan marad, hogy növelje a belmagasságot. Az ötödik ajtó az alacsony átemelési magasságot célozva nagyot harap a lökhárítóba
Igényes kivitelű, áttekinthető műszerfal különlegesen finom anyagokbólA híres csupa könnyűfém, hengerenkénti négyszelepes, változó szívószelep vezérléses motor. Ha a gépháztetőt nem is teleszkópok tartják, a kitámasztó a jobb hozzáférést segítve két kitámasztási fokozatot enged meg
A kesztyűtartó kicsi, de felette rakodópolc vanAz osztályához képest óriási hátsó utastér a teljesen sík padlólemezzel, nagy és kényelmes ülésekkel
Az ülések előrehajtásával a csomagtér padlózata azonos síkban folytatódik. A képen az ülésre tett fejtámlának külön helye van az ülés alattA hátsó ajtó oldalablakából teljesen lehúzott állapotban elég sok kint marad. A gyermekzár nagyon jó helyen van, lezárásához nem kell az autóból kiszállni
A jól elhelyezett váltó kézre áll, és finoman dolgozik. A klímaberendezés fokra állíthatóA nagy csomagtérben formálható habszivacsból készült bogáncsos elem tartja helyükön az apróbb kacatokat
Szinte teljesen egy síkban: a pedálrend majdnem példás 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Merev, nagy belterű, jó minőségű karosszéria
+ Kényelmes elülső ülések, és jó vezetési helyzet
+ Átjárhatóság az elülső és a hátsó üléssor között, és nagy hely elöl a váltókar ügyes elhelyezése következtében
+ Kényelmesen nagy lábtér és belmagasság a hátsó üléseken, teljesen sík padlólemez
+ Kis szélzaj, igen halk motorhang
+ Kényelmesre hangolt, zaj- és rezonanciamentes felfüggesztések
— Kényelmetlen ülésmagasság-állítás a vezetőülésen
— Az egyterűeknél lényegesen kevesebb belső pakolási lehetőség

Motor, erőátvitel
+ Korszerű, szép járású, csendes motor
+ Nagy teljesítmény, jó nyomatéki viszonyok
+ Gazdaságos üzem
+ Kényelmesen kapcsolható, jó osztású váltó
+ Nagy végsebesség
+ Dinamikus menettulajdonságok
+ Jó gyorsulás, nagy végsebesség

Biztonság
+ Biztonsági karosszéria, blokkolásgátlóval és elektronikus fékerőelosztó rendszerrel
+ Két elülső front- és oldallégzsák, öt fejtámla és hárompontos biztonsági öv, Isofix bekötési pontok
— Nincsen vészfékrendszer
— A hátsó szélső üléseken nincs överő- határoló
— Nincsen ülésfoglaltság-érzékelő az utasülésen
— A központi zár automatikusan nem zár be, kapcsolóval sem zárható

Költségek
+ Háromévi általános garancia
+ Igen jó fogyasztás
—  Hatévi átrozsdásodási garancia
—  Tekintélyes ár

Adatlap: Honda Civic 1.6i ES

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy fogazottszíjhajtású, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szeleppel. Könnyűfém hengerfej és blokk, változó szívószelep-vezérlés (VTEC-II), elektronikus motorirányítás (Honda PGM-FI), hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1590 cm3, furat 75,0 mm, löket 90,0 mm. Sűrítési arány: 10,4:1. Teljesítmény: 110 LE/81 kW (5600/min). Nyomaték: 152 Nm (4300/min). Olajtöltés: 4,0 l. Hűtővíz: 4,8 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah. Generátor: 80 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,46 ; II. 1,87; III. 1,24; IV. 0,91; V. 0,76; H. 3,23. Végáttétel: 4,11. Hidraulikus működtetésű, egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, hátul átlós hosszanti lengőkarból és alsó-felső keresztlengőkarokból álló független felfüggesztés, spirálrugók, hidraulikus lengéscsillapítók. Elöl-hátul torziós stabilizátor. Blokkolásgátlós fékrendszer, elektronikus fékerőelosztó tárcsafékekkel. Fogasléces kormánymű elektromos rásegítéssel.

Karosszéria
Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1145 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1630 kg. Üzemanyagtartály: 50 l.,Hosszúság: 4285 mm, Szélesség: 1695 mm, Magasság: 1510 mm, Tengelytáv: 2680 mm, Nyomtáv elöl: 1470 mm, Nyomtáv hátul: 1470 mm, Belső szélesség elöl: 1418 mm, Belső szélesség hátul: 1415 mm, Belmagasság elöl: 1012 mm, Belmagasság hátul: 950 mm, Lábhelyméret: 460-680 mm, Elülső üléslap hossza: 505 mm, Hátsó ülőlap: 515 mm, Üléstér: 205-450 mm, Csomagtér: 370/732 l., Gumik: 195/60 R 15 (Bridgestone Potenza)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,2 s.
Végsebesség: 187 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 8,8 l/100 km.   Városon kívül: 5,8 l/100 km.
Vegyes: 6,9 l/100 km.   Tesztátlag: 8,1 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés (kizárólag városban), egy személlyel 13-23 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, utas- és vezetői légzsák, két elülső oldallégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő övfeszítővel és erőhatárolóval), blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, öt fejtámla, harmadik féklámpa, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök, ülésmagasság-állítás a vezetőülésen, színezett üvegezés, automatikus légkondicionáló, belső keringetés pollenszűrővel, sugárirányban állítható kormányoszlop, rádióirányítású központi zár, CD-s rádió négy hangszóróval, indításgátló, könnyűfém kerekek, hátsó ablaktörlő-mosó.

Ár: 5 080 000 Ft

Az Autó2 újság 2001/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Bentley Flying Spur 2020

A kétajtós Bentley Continental GT alapjain itt az új...

Kis Stinger GTS

A legkomolyabb Stinger, a GTS Európába sajnos nem jön,...

Mercedes-Benz GLB

Akinek kicsi a GLA, öt vagy hét üléssel választhatja...

Dodge Super Charger

A retró tanulmányautót valójában az 1000 LE-s új Mopar...

Megújult az Audi A4

Bár tavaly frissült, az erős német konkurenciaharc miatt idén...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás