Újautó

2001. augusztus 6. hétfő, 19:11

Teszt: Citroën C5 2.0 SX - Hozzáadott érték

A Citroën új autója lényegesen több értéket rejt kategóriatársainál.

Szemmel láthatóan nagy belteret sejtet a testes karosszéria. Az autó megjelenésében hangsúlyos fényszórók jól világítanak. A gyalogos- balesetek tanulságai is formálták az igen nagy felületet tisztán tartó, esőérzékelővel is kiegészített ablaktörlőketMasszív és könnyed, a fém és az üveg aránya egyensúlyban van. Erősen lépcsős a farrész, de a jobban kihasználható ötödik ajtóval kombinálták
Kényelmesek az ülések, jó a pedálrend, az ajtókba besüllyedő burkolaton kevés a textil, a finom anyagok miatt ez nem is baj. Az elülső ajtókon két zseb is vanA műszerfal kiegyensúlyozottságot, nyugodtságot áraszt, jól elkülönül a mai, szokványos megoldásoktól
Szellemes megoldás a kettős napellenző. Átlósan sütő napban hagyományos ellenzővel az oldal-, a másikkal az ellenfény árnyékolhatóA kormány balján kis tárolótér és italtartó is van
A középső pult különleges kiképzése a két oldalon külön szabályozható klímaberendezéssel. A folyadékkristályos kijelző a fűtésről és a szellőzésről ad képet, felette a kormányoszlopról is vezérelhető CD-s rádió. Hiba, hogy a szivargyújtó hosszú száron, nagyon mélyen van, áramforrásként nem használható – igaz, van egy másik csatlakozó isSzégyent a cégre csak a magyar munka hoz: így fest a gépháztetőt védő kapcsoló. Még új, de a szára már most kajla, a snájdig kis szigetelőszalag egyenesen botrányos
A csupa könnyűfém motor nemcsak korszerű, hanem szépen adjusztált is, a divatnak megfelelően az akkumulátort dobozba zártákMagas, tágas és széles hely van hátul, az elülső ülések háttámláján zsebekkel. A hely három személynek is kényelmes, mert a padlólemez majdnem teljesen sík, a hátsó fejtámlák használaton kívül jól süllyeszthetők a támlába. Az elülső üléseknek könyöklőjük is van
Méretes csomagtér, csomagleszorító hálóval. Nemcsak hogy lehajthatóak az ülések, még síalagút is vanFiók szolgál plusztárolóhellyel mindkét ülés alatt

 

Karosszéria, felfüggesztés

+ Merev, jól súlyozott, jó minőségű, jól átlátható, méretes karosszéria
+ Igen nagy utastér, csomagtér
+ Csöndes beltér
+ Jó hang- és rezonanciaszigetelés, a feltételekhez jól igazodó felfüggesztések
+ A terheléstől független hasmagasság
+ Mérsékelt terepjáró képesség (az emelhető hasmagassággal)
+ Jó egyenesfutási és kanyarodási tulajdonságok
+ Igen jól alakítható vezetési helyzet
— Kicsit nagy áttételű kormány

Motor, erőátvitel

+ Szépen forgó, csöndes motor
+ Dinamikus menettulajdonságok
+ Finoman kapcsolható, jó osztású váltó
+ Nagy végsebesség
—  Erős gázadásra kicsit felhangosodó motor

Biztonság

+ Biztonsági karosszéria, oldalvédelemmel, energiaelnyelő habbal az ajtókban
+ Két elülső és két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, Isofix rögzítési pontok, öt hárompontos biztonsági öv és fejtámla
+ Az ablaktörlők a teljes felületet tisztán tartják
+ Lámpakapcsolás sötétedésre
+ Jó lámpák
— Nincs kitörés- és kipörgésgátló

Költségek

+ Kedvező ár
+ 12 év átrozsdásodás elleni garancia
+ 30 000 km-es szervizciklus
+ Öt év karbantartás-mentesség és két év 100 000 km-es garancia a hidraulikarendszerre
—  Kilométer-korlátozás nélküli egyévi általános garancia

Adatlap: Citroën C5 2.0 SX

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két fogazottszíjhajtású, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szeleppel. Könnyűfém hengerfej és blokk, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, furat 85,0 mm, löket 88,0 mm. Sűrítési arány: 10,8:1. Teljesítmény: 136 LE/100 kW (6000/min). Nyomaték: 194 Nm (4100/min). Olajtöltés: 4,25 l. Hűtővíz: 8,8 l. Akkumulátor: 12 V 50 Ah. Generátor: 120 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,45 ; II. 1,87; III. 1,28; IV. 0,95; V. 0,8; H. 3,33. Végáttétel: 4,16. Hidraulikus működtetésű, egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, hátul független hosszanti lengőkarok könnyűfém keresztirányú segédalvázon, hidropneumatikus rugózás (Hydractiv 3+). Elöl-hátul torziós stabilizátor. Blokkolásgátlós fékrendszer, elektronikus fékerőelosztó, vészfékrendszer tárcsafékekkel. Fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria
Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1320 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1845 kg. Üzemanyagtartály: 66 l., Hosszúság: 4618 mm, Szélesség: 1770 mm, Magasság: 1476 mm, Tengelytáv: 2750 mm, Nyomtáv elöl: 1545 mm, Nyomtáv hátul: 1510 mm,

Belső szélesség elöl: 1570 mm, Belső szélesség hátul: 1540 mm, Belmagasság elöl: 998 mm, Belmagasság hátul: 910 mm, Lábhelyméret: 445-700 mm, Elülső ülőlap: 510 mm, Hátsó ülőlap: 530 mm, Üléstér: 140-380 mm, Csomagtér: 455/1310 l., Gumik: 195/65 R 15 (Michelin Energy XSE)

Menetteljesítmények

Gyorsulás (0-100 km/h): 10,8 s.

Végsebesség: 206 km/h.

Fogyasztás (EU)

Város: 11,5 l/100 km.   Városon kívül: 6,4 l/100 km.

Vegyes: 8,3 l/100 km.   Tesztátlag: 10,0 l/100 km*

(Gyári adatok) * Saját mérés (zömében városban), egy személlyel 16-23 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai

(a cikkben említetteken kívül)

Szervokormány, utas- és vezetői légzsák, két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő pirotechnikai övfeszítővel, a két szélső hátsó överő-határolóval), Isofix-pontok, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, pánikfékrendszer villogóval, guminyomás-ellenőrző rendszer, öt fejtámla, elülső ködlámpák, ködfény hátul, harmadik féklámpa, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök, egyszerű fedélzeti számítógép, hővédő üvegezés, légkondicionáló, belső keringetés pollenszűrővel, két irányban állítható kormányoszlop, indításgátló, szemüvegtartó, 17 colos könnyűfém kerekek, sportülések. (Teljes részletességgel: www.auto2.hu: Autószalon.)

Ár: 6 000 000 Ft

 

A Citroën C5 és néhány konkurense

 

Citroën C5
1.8 16V

Alfa Romeo 156
2.0 16V

Audi A4
2.0

BMW 318i

Ford Mondeo
2.0 16V

Lancia Lybra
2.0 20V

Hengerűrtartalom [cm3]

1997

1969

1984

1895

1999

1998

Teljesítmény [LE/kW(1/min)]

136/100 (6000)

150/110 (6300)

131/96 (5700)

118/87 (5500)

145/107 (6000)

150/110 (6500)

Nyomaték [Nm(1/min)]

194 (4100)

181 (3800)

195 (3300)

180 (3900)

190 (4500)

181 (3750)

Gyorsulás (0-100 km/h) [s]

11,5

8,8

9.9

10,4

9,8

9,6

Végsebesség [km/h]

206

214

212

206

215

210

Fogyasztás [l/100 km]
város

11,5

12,3

11.4

11,3

11,6

13,8

városon kívül

6,4

6,6

5.9

6,0

5,9

7,5

Csomagtér [l]

456/1310

380

445/720

440

500/1370

420

Tengelytáv [mm]

2750

2595

2650

2725

2755

2595

Hossz x szél x mag [mm]

4618x 1770x 1476

4430x 1745x 1420

4545x 1765x 1430

4470x 1740x 1420

4730x 1810x 1430

4465x 1745x 1460

Ár [Ft]

5 050 000

6 975 000

8 718 000

9 134 000

6 150 000

6 825 000

Megjegyzés: a hengerűrtartalomban és teljesítményben egymáshoz legközelebb eső, legolcsóbb változatok árai (ahol van, öt ajtóval)

 

Az Autó2 újság 2001/8. számában megjelent cikk rövidített változata

 

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Bentley Flying Spur 2020

A kétajtós Bentley Continental GT alapjain itt az új...

Kis Stinger GTS

A legkomolyabb Stinger, a GTS Európába sajnos nem jön,...

Mercedes-Benz GLB

Akinek kicsi a GLA, öt vagy hét üléssel választhatja...

Dodge Super Charger

A retró tanulmányautót valójában az 1000 LE-s új Mopar...

Megújult az Audi A4

Bár tavaly frissült, az erős német konkurenciaharc miatt idén...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás