Újautó

2001. július 30. hétfő, 13:59

Teszt: Suzuki Ignis 1.3 Special 4WD - A kocka el van vetve

A Suzuki módosított karosszériába bújtatta a Wagon R-t, és új motort is adott új szabadidő-autójának.

A Wagon R formájában is terepjárósított rokona a burkolat nélküli meredek emelkedőn is otthonosan mozog. A négycsatornás blokkolásgátló mellett az elektronikus fékerőelosztó és az elektromos szervokormány is az alapfelszereléshez tartozikA Wagon R egyszerű szürke-fekete műszerfala az Ignisben. A légkondi kapcsolója a szellőzőventilátor állítótárcsájának közepén van. A műszerfal középkonzoljának két oldalán szimmetrikusan elhelyezett pohártartós polcra lehet pakolni. A kormány magassága nem állítható
A kormány és az utaslégzsák mellé több nem is rendelhető. A biztonsági övek előfeszülnek és erőhatárolósak. Az ülések lapja rövid, nincs elég oldaltartásuk. Az anyagminőség és a kidolgozás átlagon felüliA hátsó ülések alig formázottak, a fejtámlák magassága állítható
Kevés textil, sok műanyag, nagy zsebek az ajtókonA Suzuki legfrissebb motorja fürgén viszi az Ignist, de pörgetve hangos
Az Ignis állandó összkerékhajtási rendszerének kihasználásához nyáron is M+S (hó és sár) jelű téli gumit érdemes használni, a nyári gumi árkai földúton eltömödnekA mutatós autó színezett felületei sérülékenyek, a hátsó lámpatestek jól látható magasságban vannak
A csomagtartó alaphelyzetben kicsi, a háttámlák csekély szögkülönbséggel állíthatókA fele-fele arányban osztva dönthető háttámla két személy mögött nagy rakteret hagy, a csomagtartónak szinte nincs pereme
A kemény fedél alatt kivehető műanyag doboz van. Ha nincs telepakolva, a tárgyak csúszkálnak benne 

 

 Karosszéria, felfüggesztés

+ Egyedi megjelenésű, a funkciót kifejező karosszéria
+ Egyszerű, de jó minőségű utastér
+ Jól átlátható hátsó rész
+ A külső mérethez képest nem szűkös utastér
— Keményre hangolt, hátul elpattogó futómű
— Kis csomagtér
— Zörgésre hajlamos tárolóhelyek
— Szélérzékenység
— Rövid lapú ülések

Motor, erőátvitel

+ Rezonanciamentesen, a 3500 ford/min értékig csöndesen forgó motor
— Pörgetéskor motorzaj
— Kissé nehézkesen kapcsolható váltó

Biztonság

+ Magas üléshelyzet
+ Összkerékhajtással biztonságos menettulajdonságok
+ Rossz útviszonyok között is biztonságos mozgás
— Nem állítható kormánymagasság
— Oldallégzsák nem rendelhető
— Hátul középen nincs fejtámla és hárompontos öv

Költségek

+ Várható tartósság
+ Az átlagosnál kisebb értékcsökkenés
— 15 ezres szerviz
— Drága ár

 

Adatlap: Suzuki Ignis 1.3 Special 4WD

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros benzinmotor, elől keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1328 cm3, furat 78 mm, löket 69,5 mm. Sűrítési arány: 9,5:1. Teljesítmény: 83 LE/61 kW (5500/min). Nyomaték: 110 Nm (3500/min). Olajtöltés: 3,8 l. Hűtőviz: 4,6 l. Akkumulátor: 36 Ah. Generátor: 45 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, állandó összkerékhajtás, viszkókuplung. Áttételek: I.3,42; II. 1,9; III. 1,28; IV. 0,97; V. 0,82; H. 3,27. Végáttétel: 4,1. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elől McPherson-felfüggesztés keresztlengőkarral, hátul merev tengely, spirálrugók, hidraulikus lengéscsillapitók. Elöl kanyarstabilizátor. Kétkörös szervós fékrendszer, elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul dobfék. Elektromos szervokormány.

Karosszéria
Ötajtós, 5 üléses acélkarosszéria. Saját tömeg: 995 kg. Megengedett össztömeg: 1430 kg. Üzemanyagtartály: 41 l,
Hosszúság: 3615 mm, Szélesség: 1595 mm, Magasság: 1590 mm, Tengelytáv: 2360 mm, Nyomtáv elöl: 1400 mm, Nyomtáv hátul: 1485 mm, Belső szélesség elöl: 1480 mm, Belső szélesség hátul: 1385 mm, Belmagasság elöl: 1000 mm, Belmagasság hátul: 940 mm, Elülső ülőlap: 480 mm, Lábhely méret: 400-660 mm, Hátsó ülőlap 480 mm, Üléstér: 130-390 mm, Csomagtér: 180/419 l., Gumi: Dunlop SP 10 165/70×14

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11 s.
Végsebesség: 160 km/h.

Fogyasztás (EU)
Fogyasztás (EU) Város: 9,0 l/100 km. Városon kívül: 5,7 l/100 km. Vegyes: 6,9 l/100 km.
(Gyári adatok)

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Blokkolásgátló, vezetői és utaslégzsák, elektromosan mozgatható külső tükrök, elektromos szervokormány, övelőfeszítő és överő-határoló elöl, elülső elektromos ablakemelés, központi zár, ködfényszóró, tetősín.
Ár: 3 780 000 Ft

 

Az Autó2 újság 2001/7. számában megjelent cikk rövidített változata

 

 

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás