Újautó

2001. július 29. vasárnap, 18:57

Tesztnapló: Toyota RAV4 2.0 VVT-i 4×4 - Eredeti

A tavaly megújult RAV4 ötajtós karosszériával és állandó összkerékhajtással jóval több, mint divatterepjáró.

 

Az új RAV4-es megjelenése dacol a mai terepjárós irányzattal. A formatervezők nem az agresszivitásra, inkább a nyugodt, harmonikus összképre helyezték a hangsúlyt. Az elülső ködlámpapár szériaszerelvény

A korábbi RAV-sorozat kedves, lágy vonalaival és könnyű kezelhetőségével elsősorban a hölgy vásárlók szívébe lopta be magát. A modellváltással az volt a cél, hogy a férfiak is közelebb kerüljenek a Toyota szabadidő-terepjárójához. A még így is uniszex formájú új karosszéria alatt a 2,0 literes, 150 lóerős VVT-i motorral hajtott összkerékhajtású változatban az igényeseket is meggyőző technika dolgozik.

Karosszéria, utastér

Az utastér berendezése kupés hangulatot áraszt. A nagyméretű elülső üléseken még langalétáknak is elegendő a hely. A kárpitozás ízléses, és noha kevés a szövettel burkolt felület, a Toyotától megszokott módon igényes kivitelű a belső tér. A hátsó utasok ülőpadja rövidebb utakra három személynek elegendő helyet kínál, ketten hosszabb távon is kényelmesen elférnek.

Sportautóműszerek. A fordulatszámmérőé a főszerep, a kormány bőrborítású

A lábtér még 180 centinél magasabb vezető mögött is elegendően nagy, a hátsó utasok fejtere azonban kevés. A hátsó pad fele-fele arányban osztottan dönthető előre, így a hátul ülők kényelmének rovására bővíthető az alaphelyzetben sem szűkös, 410 literes csomagtér. Pakolóhelyből az utastérben is van bőven, a nagy és jól pakolható kesztyűtartóhoz azonban nem jár világítás. A sportos hangulatú műszerfalon a fordulatszámmérőé a főszerep, kellemes fogású a háromküllős bőrkormány.

Motor, erőátvitel

A kifejezetten az új RAV számára átdolgozott, változó szívószelep-vezérlésű kétliteres erőlködés nélkül mozgatja a látszatra könnyű, gyári adatai alapján azonban több mint 1,3 tonnás autót. A sebességváltó áttételezése a fordulatszám-kedvelő motorhoz igazodva rövid, a fordulatot a percenként 3000-es érték felett tartva dinamikusan mozog az autó. A viszkokuplungos összkerékhajtás állandó, a vezető nem avatkozhat bele a működésébe.

Műszaki adatok

Négyhengeres, változó vezérlésű benzinmotor, elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1998 cm3, furat 86 mm, löket 86 mm. Kompresszió: 9,8:1. Teljesítmény: 150/110 LE/kW (6000/min). Nyomaték: 192 Nm (4000/min). Ötfokozatú manuális sebességváltó, állandó összkerékhajtás. Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul keresztlengőkaros független felfüggesztés. Elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek. Gumiméret: 215/70 R16. Csomagtér: 410 l. Üzemanyagtartály: 57 l. Hossz x szélesség x magasság: 4245x1785x1705 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1365/1690 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,6 s. Végsebesség: 185 km/h. Fogyasztás (város/országút/kombinált): 11,4/7,3/8,8 l/100 km.
Ár: 7 820 000 Ft

Felszereltség

A biztonsági kínálat majdnem teljes, alapáron jár a blokkolásgátló, az elektronikus fékerőszabályozó, a két elülső légzsák és a kormány szervorásegítése is, de oldallégzsákok nem rendelhetők. Az utazás komfortját növelő felszerelések kínálata gazdag: szériaszerelvény a rádió, a fedélzeti számítógép, az üvegek színezése, az állítható magasságú vezetőülés, az elektromos fényszórómagasság-állítás és a két elülső ködlámpa is.

Költség

A Magyarországon kapható legjobban felszerelt és így legdrágább RAV4-es vételára meglehetősen borsos, 7 820 000 forint. Az olajcsere periódusa a ma már csak átlagosnak mondható 15 000 kilométer, az általános garancia 3 évig vagy 100 000 kilométerig érvényes, az átrozsdásodás elleni védelmet 8 évig szavatolja a gyár. A tesztfogyasztás az autó tömegéhez és az összkeréhajtás energiaigényéhez képest kedvező, vegyes használatban 10 l/ 100 km.

Az Autó2 újság 2001/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás