Újautó

2001. június 30. szombat, 11:57

Tesztnapló: Subaru Impreza 2.0 GX automata - Bokszerfelső

A gépipari karrierjét repülőgépgyártással megalapozó Subaru a műszaki csemegék kedvelőinek készíti autóit.

Ha Subaru, akkor bokszermotor és összkerékhajtás. A különleges autóépítési elvekhez ragaszkodó kis japán gyár a konkurencia által mára jórészt költség- és gyártástechnológiai okokból elfeledett műszaki megoldások következetes alkalmazásával igazi különlegességeket gyárt.

Az új Impreza vonalai dinamizmust sugároznak.A széles sárvédők és az agresszív orrkiképzés kifejezetten úgy készült, hogy jól mutasson a visszapillantó tükörben

A műszaki tartalmon túl a ralisikerek és a sportos megjelenés teszi a különcség iránt fogékonyak kedvenceivé a “sokcsillagos” autókat.

Karosszéria, utastér

A közelmúltban megjelent új Impreza kívülről szinte minden elemében megváltozott, mégis felismerhetően Subaru maradt. Az agresszív orrkiképzés, a széles sárvédők, a hatalmas lámpák és az alacsony építésmód lendületet ad a karosszériának. A lemez- és az üvegfelületek aránya kedvező – a mai divatirányzattal ellentétben az üveg javára. A tetőoszlopok vékonyak, így minden irányban jól átlátható a karosszéria. A beltér szűkösebb, mint azt a külső alapján gondolnánk. Az üléshelyzet alacsony, a sporthangulatot határozott oldaltartású, de szövetkárpittal borított ülések és ezüst színű műszerfalbetétek fokozzák. A kárpitelemek túlnyomórészt műanyagok, minőségük azonban kiemelkedően jó. A hátsó utasok helye keskeny, a fejtér is alacsony, s meglepő, hogy a hátsó fejtámlák magassága nem állítható.

Az igényes anyagokból összeállított utastér színvilága komor, a sportos rajzolatú műszerfalon hangsúlyos helyre került a fordulatszámmérő

A műszeregység sportos rajzolatú, a nagy átmérőjű kormánykerék, csakúgy, mint a sebességváltó gombja jó fogású, de gumiszerű anyagból készült. A lépcsős hátú kialakítás következtében a csomagtartó kényelmesen nagy; a több mint 400 literes láda a hátsó lökhárítótól nyíló fedélen keresztül könnyen megpakolható. A mélyen benyúló forgópántok azonban jelentősen csökkentik a kihasználható teret.

Motor, erőátvitel

A kétliteres, négyhengeres bokszer villanymotorszerűen, simán pörög. Építésmódja ellenére már kis fordulatszámon is nyomatékos. Az autó hossztengelyében forgó motor billentőnyomatéka csekély, hangja kellemesen gurgulázó, sportos. Az automata sebességváltó alkalmazkodik a vezető stílusához, a középkonzol egyik gombjával sport- és téli üzemmód is választható. A mai divattól eltérően a tervezők elhagyták a választókar előre-hátra mozgatásával történő kapcsolgatás lehetőségét, pedig ez a szolgáltatás igazán illene a sportos megjelenéshez és a forgós motorhoz. Az állandó összkerékhajtás-rendszer kifinomult szerkezetű.

Vezetés, menettulajdonságok

A szívesen pörgő, fordulatszám-kedvelő bokszermotorral – az automata nyomatéknövelő hatása következtében – kis fordulatról is dinamikusan lehet kigyorsítani. Ha a fordulatszámmérő mutatóját percenkénti négyezres érték fölé emelve elszabadulnak a lóerők, és az automata a gázpedál határozott taposására akár kettőt is visszakapcsol, az élmények sportosakká válnak. A váltó végfokozata hosszú, így a csúcssebesség nem akkora ugyan, mint azt egy ilyen teljesítményű autótól várnánk, de cserébe autópálya-tempónál kis fordulaton zajmentesen suhanhatunk. A holtteres külső tükrök nem kavarják zavaróan a szelet, és a Subaru “márkavédjegyévé” vált ablakkeret nélküli ajtók mellett sem fütyül a levegő. A szervokormány rásegítése túlzott, a futómű hangolása feszes, sportos, így rossz útfelületen pattogásra hajlamos az autó.

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, négyhengeres bokszermotor, elöl hosszában beépítve, könnyűfém hengerfej és blokk. Hengersoronként egy-egy fogazottszíjhajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1994 cm3, furat 92 mm, löket 75 mm. Kompresszióviszony: 10:1. Teljesítmény: 125 LE/ 92 kW (5600/min). Nyomaték: 184 Nm (3600/min). Négyfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás. Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul kereszt- és hosszlengőkarokból kialakított független felfüggesztés. Hidraulikus lengéscsillapítók spirálrugókkal. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Négykerék-tárcsafék blokkolásgátlóval. Gumiméret: 185/70 R14. Csomagtér: 401 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz x szélesség x magasság: 4445×1730 x1440 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1165/1690 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12,7 s. Végsebesség: 176 km/h. Fogyasztás (EU) (városon kívül/város/vegyes): 7,5/13,5/9,7 l/100 km. Tesztátlag: 9,7 l/100 km.
Alapár: 7 769 000 Ft

Előnyei:

+ Jó minőségű kidolgozás
+ Kulturált, szépen forgó motor
+ Tágas csomagtér
+ Kényelmes elülső ülések
+ Kifinomult összkerékhajtás

Hátrányai:

— A hátsó fejtámlák nem állíthatók
— A kormány helyzete tengelyirányban nem változtatható
— Holtteres visszapillantó tükrök
— Túlérzékeny szervokormány

Felszereltség

A GX-kivitel kényelmi felszereltsége teljes. A két elülső mellett alapáras a két oldallégzsák, a blokkolásgátló, a távirányítós központi zár, az elektromos tükörállítás és ablakmozgatás, a légkondicionáló, a könnyűfém kerékkészlet és természetesen a fordulatszámmérő is. Érdekes, hogy a kormány csak függőleges irányban állítható.

Költség

A Subaru prémiummárkának számít Európában, ára ennek megfelelően a kategóriaátlag feletti. Értéktartása várhatóan meghaladja az átlagos japán autókét, szervizciklusa 20 000 kilométer, az általános garancia pedig 3 évre vagy 100 000 kilométerre szól. Az összkerékhajtás elemeire kiemelt, 5 évig vagy 120 000 kilométerig érvényes szavatosságot vállal a gyár, a rozsdagarancia azonban csak 6 évig tart.

Az Autó2 újság 2001/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás