Újautó

2001. június 30. szombat, 10:42

Tesztnapló: Renault Clio Tech Run 1.4 16V - Sporthatás

A pörgős, tizenhat szelepes motort sportos felszereltséggel köríti a Renault.

A Clio sárvédői kézzel is behorpaszthatók; elengedve a rugalmas plasztik visszanyeri az alakját. Az öt dupla küllőn támaszkodó felni jellegzetes Tech Run-tartozék

Új értéket ad a Cliónak a tavaly bemutatott 1,4 literes, hengerenként négyszelepes erőforrás. Átlagon felüli menetteljesítmény, mégis kedvező fogyasztás az eredménye.

Karosszéria, utastér

A mára már megszokott Clio-formát körben műanyagok védik. Jutott védőcsík az ajtókra, a lökhárítóknak csak az alja fényezett, a felső rész nyersszürke műanyag, a tükör is fényezetlen maradt. A lökhárítóba kerek ködfényszórókat ültettek, a fényszórók és az elülső sárvédők műanyagból készültek. Bár az ajtók tágra nyílnak, a be- és a kiszállást kissé nehezítik a sportosra formált ülések. Ez azonban elviselhető kompromisszum az ülések átlagon felüli kényelméért: határozottan tartják a hátat, a vállat, a lábat, a törzset, megfelelő hosszúságú az ülőlapjuk, elég magas a háttámlájuk, hangsúlyozottak az oldalpárnáik. Az utastéri burkolatok kemény műanyagból készültek, az ajtó térképzsebén kívül nincs érdemi rakodóhely. A kesztyűtartó nem zárható, a fedele kihajtva pohártartó. Az ajtóburkolatokra textilbetéteket illesztettek, a műszerfalburkolat kétszínű, alul világosszürke, felül sötétkék.

A felül sötét színű műszerfaltömb előnye, hogy nem tükröződik a szélvédőben. Az üléskárpit jó tapintású

A műszerfal órái világos számlapúak, a világításuk piros. A rádió kijelzője a műszerfal tetején van, belső keringetésre zárható a szellőzés. Hátulra széles ajtón át lehet beülni, viszonylag magas az üléshelyzet, az ülés szinte formázatlan, a fej- és a lábhely elég, három embernek azonban szűkös. Az ülőlap és az üléstámla is 1/3-2/3 arányban előrebillenthető, illetve lehajtható, minden üléshely kapott állítható fejtámlát és hárompontos biztonsági övet, amelyeknek csatjai süllyesztettek. Pakolóként zsebeket alakítottak ki az elülső üléstámlák hátán és az ajtókon. A belülről burkolt és lehúzófüles csomagtérfedél kívülről gombbal nyitható. A kivilágított, teljesen kárpitozott csomagtér öblös, kicsit mély, jó 20 centis a pereme, a végét keresztmerevítő zárja, emiatt lehajtott ülésekkel nem egysíkú a padló. A kárpitozás alatt teljes értékű a pótkerék. Az öszszeszerelés minősége jó.

Motor, erőátvitel

A sportos hangú 1,4 literes motor 98 lóerős, mélyről húz, és nyugodtan pörgethető. Az alsó fordulatszám-tartományokban is jól használható, lent is nyomatékos, erőteljes, finoman húz, gázadáskor egyenletesen pörög fel, egyedül 3500-4000 felé érezni egy kisebb teljesítménylépcsőt, innentől dinamikusabban gyorsít. A motor karakterisztikájához jól illesztett váltó akadópontokon át, kissé lötyögősen váltható, a váltókar a gázadást lereagálja, izeg-mozog.

Vezetés, menettulajdonságok

A szervorásegítéssel támogatott, renault-tosan előredöntött, jó fogású kormány nem kíván nagy erőt, kis erőszükségletűek a pedálok is. A pedálrendet zavarja a gázhoz képest kissé magasra emelt fékpedál. A kocsi jól átlátható, a tükrök adta kép holttérmentes, a bal tükör osztott látóterű. A futómű megbízható, jóindulatú, a hirtelen kormánymozdulatokat is jól viseli, a kanyarokban semleges viselkedésű. A rugózás kisautóhoz képest komfortos.

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, hengerenkénti befecskendezéses benzinmotor elöl keresztben beépítve. Acélblokk, könnyűfém hengerfej. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1390 cm3, furat 79,5, löket 70 mm. Kompresszió: 10:1. Teljesítmény: 98 LE/72 kW (6000/min). Nyomaték: 127 Nm (3750/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkaros felfüggesztések. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Gumiméret: 1175/65 R14. Csomagtér: 255/1035 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz x szélesség x magasság: 3775x1640x1420 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 980/1525 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,5 s. Végsebesség: 186 km/h. Fogyasztás (EU, városon kívül/átlag/város): 5,2/6,5/8,8 l/100 km.
Ár: 2 640 000 Ft

Előnyei

+ Dinamikus, finom járású motor
+ Kényelmes elülső ülések
+ Jóindulatú futómű
+ Biztonságot szem előtt tartó felszereltség
+ Kisebb sérülést nyom nélkül elviselő elülső sárvédők

Hátrányai

— Kevés vezető környéki rakodóhely
— Magasra emelt fékpedál
— Kissé hanyatt döntött kormány

Felszereltség

A Tech Run-felszereltség több extrát is tartalmaz, így a ködlámpákat, a könnyűfém felniket 175/60 R14 méretű gumikkal, a sportüléseket, a kormányról vezérelhető rádiót. Mindkét oldalra szereltek légzsákot, az indulás után automatikusan záródó központi zár külön kapcsolóval is vezérelhető. Elöl elektromos mozgatásúak az ablakok.

Költség

Az ötajtós Tech Run ára 2 640 000 forint, ami méltányos, figyelembe véve a kocsi teljesítményét és felszereltségét. Az autó fenntartása nem kíván sokat, kedvezőek a biztosítási díjak, a 30 000 kilométeres szervizintervallum is a javára szól. A 7-8 liter körüli városi átlagfogyasztás nem ijesztő. A Clio értéktartása átlagon feletti.

Az Autó2 újság 2001/6. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás