Újautó

2001. június 29. péntek, 19:32

Tesztnapló: Peugeot 406 Supreme HDI - Cifra szűr

A gazdagon felszerelt, csúcsdízelmotoros 406 a környezettel is magas szinten bánik: kiszűri a kipufogóban ólálkodó részecskéket.

 

A klasszikussá érett karosszéria franciásan kényelmes utasteret keretez

Az 1995-ben bevezetett, 1999-ben felfrissített 406 nem öregszik. A csúcskivitel tobzódik: még az oldalvédő csíkokat is fém díszíti.

Karosszéria, utastér

A hagyományos Peugeot-kialakítású utastér elegáns, kerüli a formai meglepetéseket. Az oldaltartást adó, puha ülések kényelmesek. Az utasok fölött és a vállak körül is nagy a távolság. Az üléslap hosszú, a kényelmet lehajtható könyöktámaszok fokozzák. Hiányzik azonban a gerinctámasz változtatási lehetősége. A puhán burkolt műszerfal jelzései kiismerhetők. A bőrrel burkolt kormány magassága és távolsága változtatható. Nagy a kesztyűzseb. A kilátást nehezítik a vaskos hátsó oszlopok. A bal külső tükör osztott. A nagy ajtónyíláson könnyű a ki-beszállás hátul is.

Gyorsan kiismerhető a piros jelzésekkel kommunikáló, kissé zsúfolt műszerfal és középkonzol

Az üléslapok elég hosszúak, magasak a támlák, két utasnak formázottak. A térdek előtti tér tágas, ám az elülső ülések alja a lábfej útját zavaróan mélyre nyúlik. Automata öv és fejtámasz három utasnak jut, a szélre kihúzódó szélső utasok feje az ajtóknál ereszkedő tetőszint közelébe kerülhet. Hátul is elegendő a pakolóhely. A textilburkolatra itt is jut a fautánzatú díszítésből. A le-fel hajtható könyöktámasz mögött kis ajtó nyitható a raktér felé. A kalaptartó tárház: hangszórók, elsősegélydoboz-rekesz van benne, és opciós napvédő rolót is ki lehet húzni belőle. A támla osztva dönthető előre, de csak a csomagtartó felől oldható. Az ülésdöntés nyomán 40 cm-nél nem magasabb átjáró nyílik az utas- és a csomagtér között. Filc borítja a csomagteret. A fedelet támasztó két kar az oldalt lehatárolt térrészbe hajlik, nem zavarja a rakományt. Sík, szilárd a padló, a raktér nem magas, ám jól pakolható: oldalfalai a kerékjáratoknál sem szűkülnek össze.

Motor, erőátvitel

A 2,2 l-es turbódízel nagyon rövid izzítás után elindítható. Hidegen nem egészen, melegen viszont csöndes. Üzemmelegen sem hagyja el teljesen a szokását: rezegteti az üléseket. A remegés a kormánykeréken is érezhető. A váltó szinte dísztárgy, 1500-as fordulatszám fölött bármelyik fokozatban képes nagy erőtartalékokat mozgósítani a common rail-motor. A 100 km/órás sebességnél ötödikben 1900-on jár a fordulatszámmérő, s 140-nél is csak 2700-ra áll a mutató. A váltókar, ha mégis használnák, finoman, s hosszú utat bejárva tolható a fokozatokba.

Vezetés, menettulajdonságok

A motor erejének és nyomatékának megfelelően bármilyen veszélyhelyzetből képes elillanni az első kerekein hajtott autó: az 1700-5000 fordulatszám-tartományban érezhetően és egyenletesen gyorsul. A nagy tengelytávolságú 406 rugózási komfortja hosszú utakra is kényelmet jelent. Bár nem simít ki minden durva úthibát, az utazási kényelem túlmutat a középkategória jellemzőin. Kanyartulajdonságai kedvezőek. Könnyen kormányozható.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros dízelmotor elöl, keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtalom: 2179 cm3, furat 85, löket 96 mm. Közös csöves közvetlen dízelbefecskendezés, turbófeltöltő, köztes hűtő. Teljesítmény: 136 LE/98 kW (4000/min). Nyomaték: 315 Nm (2000/min). Elöl McPherson-, hátul több lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 205/60 R 15. Csomagtér: 430 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4598x1765x1396 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1410/1950 kg. Gyorsulás (0-100 km/h) 11,0 s. Végsebesség 205 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 8,8/4,9 l/100 km.
Ár: 6 990 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Erős, nyomatékos, környezetbarát motor
+ Jó menetteljesítmények
+ Kellemes rugózás, jó menettulajdonságok
+ Gazdag felszereltség
+ Erős biztonsági felszereltség
+ Kis fogyasztás
+ Csöndes utastér
Remegő ülés és kormány
Drága ár

 

Felszereltség

A csúcsmodellhez méltó az alaptartozékok listája, aminek része az elektromos mozgatású és fűthető első két ülés, a magasság- és távolságállítású kormánykerék, a fényérzékeny belső tükör, az elektromos tükör- és ablakmozgatás, az automata klímaberendezés, a ködfényszórók, a blokkolásgátló, a szervokormány, a központi zár, az indításgátló, a fedélzeti információs alaprendszer, a műszerfali fabetét, a könnyűfém keréktárcsa, az esőérzékelős ablaktörlő, a vészféksegítő, az első és oldalsó légzsákpár, a CD-s audiorendszer és az osztva dönthető hátsó ülés.

Költség

A kupé és a V6-os után a HDI Supreme valamennyi 406-os közül a legdrágább. Képességei és felszereltsége alapján a magas ár nem eltúlzott. Szívós kitartással a tankoláskor visszanyerhető a beruházási költség: a tesztautóval 6,7 l-es átlagot mértünk, a városban is 9 l alatt maradt a 100 km-enkénti fogyasztás. A 20 000 km-enkénti szervizesedékesség a hasonlóan korszerű dízelekhez képest sűrű, az egy év garancia a szokásos európai – szűkmarkú.

Az Autó2 újság 2001/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás