Újautó

2001. június 29. péntek, 10:51

Tesztnapló: Ford Mondeo Turnier 2.0 Ghia - Díszmenet

Főként az életmódáruk szállítására hivatott az új Mondeo gazdagon felszerelt kombiváltozata.

 

Hatalmas lámpák között mélyre nyúlik a hátsó ajtó.
A kombi vonalát a sok üvegfelület teszi könnyeddé

A Turnier nem az alapváltozat puttonyos növekménye: hátulsó része önálló formatervvel különül el.

Karosszéria, utastér

Finoman kimunkált az utastér. Az elülső ülés kényelmes, jó tartást ad, magas a támla, hosszú a lap. A vezetőülés magasságát villanymotor igazítja. A világos üléskárpit elegáns, ám kényes, piszkolódik, megtapad rajta a szösz. Még a csomagtartóban is kényesen világosak a szőnyegek. Hosszan nyújtózik a műszerfal, bő az oldalsó és a fej fölötti távolság is. A puha műanyaggal borított műszerfal jelzései érthetőek. Oszlopa oldalán mélybe lógó rádió-távirányítót visel a küllőin fémmel fedett, bőrrel bevont kormánykerék – a kormány helyzete tág határok közt változtatható.

A térdmagasságban már pakolható bő csomagtartóban rögzítőfülek fénylenek. A hátsó üléstámla osztva előredönthető, az ülőlap nem

A sportos hatású fém több helyen is felbukkan. Fa jellegű bevonat borítja a középkonzolt. Benne az egyszerűen szabályozható automata légkondicionáló vezérlőit is megtalálni, s nem kell mélyre hajolni a csomagtérajtó nyitógombjához sem. A hátsó ajtóra külön az indítókulcs távnyitója is hat. Jó a pedálelrendezés, kényelmesen lehet elhelyezkedni a kormány mögött. A kilátást csak kismértékben zavarják az oszlopok. A külső tükrök kicsik, a bal osztott, ám a csapott szélét követő domborulat görbe tükröt tart a vezető elé. A hátsó ülésen a hely széles, hárman is elférnek, automata öv is jut mindenkinek, de középen magas a padlóhullám. Nagyon nagy a lábhely, s hátul is van elég pakolóhely. A támla és az ülőlap hossza, formája kényelmes utazást tesz lehetővé. A fej fölötti magasság bőséges. A csomagtér ajtaja majdnem végigéri az autó hátulját, éppen csak a magas, keskeny lámpáknak marad mellette hely. Alul szinte beleszánt a lökhárítóba s nagyon magasra nyílik fel a hátfal. A raktér széles, nyúlánk, falai egyenletesek. Alacsony szintje megkönnyíti a rakodást, a küszöb négy centivel a rakodószint alá került. Nagy rögzítők, 12 V-os csatlakozók, világítás segíti a csomaggal bíbelődőt. Külön rekesz vár az elsősegélycsomagra. A rolós csomagtértakaró könnyen eltávolítható, az osztva lehajtható üléstámlák teherautónyi, 180 cm-nél hosszabb, 113 cm széles tárolót nyitnak meg.

Motor, erőátvitel

A motor csöndes, egyenletes járású. Alig valamivel 2000 fölötti fordulatról is már hosszan és egyenletesen képes gyorsítani. A 4000 fordulat fölött határozottan robbanékony, s ekkor némiképp fel is hangosodik, ám alapvetően csönd honol az utastérben. A váltó után nem kell állandóan kapkodni, rövid úton és pontosan kapcsolhatók a fokozatok.

Vezetés, menettulajdonságok

Az egyenesekben is, a kanyarokban is megbízható úttartás és az utastér komfortja nem egymás ellentétei. A sokáig semlegesen viselkedő autóból a tempós, hirtelen irányváltások hoznak ki túlkormányozott tulajdonságokat. A rugózás nagyautósan kellemes, nem túl lágy. A kormány nagyon könnyedén forgatható, szűk helyen is jól fordul az autó, nagy sebességnél is kapcsolatot tart a vezető és a kerekek között.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl, keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1999 cm3, furat 87,5, löket 83,1 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 145 LE/ 107 kW (6000/min). Nyomaték: 190 Nm (4500/min). Elöl McPherson-, hátul többlengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, EBD, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 205/ 55 R16. Csomagtér 540/1700 l. Üzemanyagtartály: 58 l. Hossz x szélesség x magasság: 4804×1812 x1441 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1490/2030 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,2 s. Végsebesség: 210 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 11,6/ 6,2 l/100 km.
Ár: 6 060 000 Ft

Felszereltség

A Ghia-kivitel a leggazdagabban felszerelt, amelyben hossz- és tengelyirányban állítható a kormánykerék, elektromos a vezetőülésmagasság-állítás, állítható a deréktámasz. A felszereléshez tartoznak az első és oldalsó légzsákok, az elektromosan mozgatható első-hátsó ablakok és külső tükrök, a rádió-CD audio-rendszer, az automatikus klímaberendezés, a sötétedő belső tükör, a központi zár távnyitóval, az indításgátló, a színezett üveg, a könnyűfém keréktárcsa, a szervokormány, a tetőcsomagtartó-sín, a fabetétes műszerfal és a ködfényszórók.

Költség

Gazdag felszerelésével a kategória kombijai között olcsó vételnek számít. Előnyére válik 12 év átrozsdásodási garanciája, 20 000 km-enkénti szervizesedékessége. Hátránya az egy év garancia, a hosszabbítás felárért megszerezhető. Tempós közlekedéssel és légkondicionálóval előállított 10,5 l/100 km átlagfogyasztás nem extrém módon magas, de nem is alacsony.

Előnyei

Hátrányai

+ Tágas, finoman kialakított utastér
+ Nagy, jól rakodható csomagtér
+ Rugózási kényelem
+ Nyomatékos, csöndes motor
+ Gazdag kényelmi és biztonsági felszereltség
+ Kedvező ár
A térdre veszélyes rádió-távirányító a kormányoszlopon
Holtteres tükrök
Kényes huzat

 

Az Autó2 újság 2001/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás