Újautó

2001. június 29. péntek, 10:51

Tesztnapló: Ford Mondeo Turnier 2.0 Ghia - Díszmenet

Főként az életmódáruk szállítására hivatott az új Mondeo gazdagon felszerelt kombiváltozata.

 

Hatalmas lámpák között mélyre nyúlik a hátsó ajtó.
A kombi vonalát a sok üvegfelület teszi könnyeddé

A Turnier nem az alapváltozat puttonyos növekménye: hátulsó része önálló formatervvel különül el.

Karosszéria, utastér

Finoman kimunkált az utastér. Az elülső ülés kényelmes, jó tartást ad, magas a támla, hosszú a lap. A vezetőülés magasságát villanymotor igazítja. A világos üléskárpit elegáns, ám kényes, piszkolódik, megtapad rajta a szösz. Még a csomagtartóban is kényesen világosak a szőnyegek. Hosszan nyújtózik a műszerfal, bő az oldalsó és a fej fölötti távolság is. A puha műanyaggal borított műszerfal jelzései érthetőek. Oszlopa oldalán mélybe lógó rádió-távirányítót visel a küllőin fémmel fedett, bőrrel bevont kormánykerék – a kormány helyzete tág határok közt változtatható.

A térdmagasságban már pakolható bő csomagtartóban rögzítőfülek fénylenek. A hátsó üléstámla osztva előredönthető, az ülőlap nem

A sportos hatású fém több helyen is felbukkan. Fa jellegű bevonat borítja a középkonzolt. Benne az egyszerűen szabályozható automata légkondicionáló vezérlőit is megtalálni, s nem kell mélyre hajolni a csomagtérajtó nyitógombjához sem. A hátsó ajtóra külön az indítókulcs távnyitója is hat. Jó a pedálelrendezés, kényelmesen lehet elhelyezkedni a kormány mögött. A kilátást csak kismértékben zavarják az oszlopok. A külső tükrök kicsik, a bal osztott, ám a csapott szélét követő domborulat görbe tükröt tart a vezető elé. A hátsó ülésen a hely széles, hárman is elférnek, automata öv is jut mindenkinek, de középen magas a padlóhullám. Nagyon nagy a lábhely, s hátul is van elég pakolóhely. A támla és az ülőlap hossza, formája kényelmes utazást tesz lehetővé. A fej fölötti magasság bőséges. A csomagtér ajtaja majdnem végigéri az autó hátulját, éppen csak a magas, keskeny lámpáknak marad mellette hely. Alul szinte beleszánt a lökhárítóba s nagyon magasra nyílik fel a hátfal. A raktér széles, nyúlánk, falai egyenletesek. Alacsony szintje megkönnyíti a rakodást, a küszöb négy centivel a rakodószint alá került. Nagy rögzítők, 12 V-os csatlakozók, világítás segíti a csomaggal bíbelődőt. Külön rekesz vár az elsősegélycsomagra. A rolós csomagtértakaró könnyen eltávolítható, az osztva lehajtható üléstámlák teherautónyi, 180 cm-nél hosszabb, 113 cm széles tárolót nyitnak meg.

Motor, erőátvitel

A motor csöndes, egyenletes járású. Alig valamivel 2000 fölötti fordulatról is már hosszan és egyenletesen képes gyorsítani. A 4000 fordulat fölött határozottan robbanékony, s ekkor némiképp fel is hangosodik, ám alapvetően csönd honol az utastérben. A váltó után nem kell állandóan kapkodni, rövid úton és pontosan kapcsolhatók a fokozatok.

Vezetés, menettulajdonságok

Az egyenesekben is, a kanyarokban is megbízható úttartás és az utastér komfortja nem egymás ellentétei. A sokáig semlegesen viselkedő autóból a tempós, hirtelen irányváltások hoznak ki túlkormányozott tulajdonságokat. A rugózás nagyautósan kellemes, nem túl lágy. A kormány nagyon könnyedén forgatható, szűk helyen is jól fordul az autó, nagy sebességnél is kapcsolatot tart a vezető és a kerekek között.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl, keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1999 cm3, furat 87,5, löket 83,1 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 145 LE/ 107 kW (6000/min). Nyomaték: 190 Nm (4500/min). Elöl McPherson-, hátul többlengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, EBD, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 205/ 55 R16. Csomagtér 540/1700 l. Üzemanyagtartály: 58 l. Hossz x szélesség x magasság: 4804×1812 x1441 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1490/2030 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,2 s. Végsebesség: 210 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 11,6/ 6,2 l/100 km.
Ár: 6 060 000 Ft

Felszereltség

A Ghia-kivitel a leggazdagabban felszerelt, amelyben hossz- és tengelyirányban állítható a kormánykerék, elektromos a vezetőülésmagasság-állítás, állítható a deréktámasz. A felszereléshez tartoznak az első és oldalsó légzsákok, az elektromosan mozgatható első-hátsó ablakok és külső tükrök, a rádió-CD audio-rendszer, az automatikus klímaberendezés, a sötétedő belső tükör, a központi zár távnyitóval, az indításgátló, a színezett üveg, a könnyűfém keréktárcsa, a szervokormány, a tetőcsomagtartó-sín, a fabetétes műszerfal és a ködfényszórók.

Költség

Gazdag felszerelésével a kategória kombijai között olcsó vételnek számít. Előnyére válik 12 év átrozsdásodási garanciája, 20 000 km-enkénti szervizesedékessége. Hátránya az egy év garancia, a hosszabbítás felárért megszerezhető. Tempós közlekedéssel és légkondicionálóval előállított 10,5 l/100 km átlagfogyasztás nem extrém módon magas, de nem is alacsony.

Előnyei

Hátrányai

+ Tágas, finoman kialakított utastér
+ Nagy, jól rakodható csomagtér
+ Rugózási kényelem
+ Nyomatékos, csöndes motor
+ Gazdag kényelmi és biztonsági felszereltség
+ Kedvező ár
A térdre veszélyes rádió-távirányító a kormányoszlopon
Holtteres tükrök
Kényes huzat

 

Az Autó2 újság 2001/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás