Újautó

2001. június 5. kedd, 12:05

Teszt: Kia Rio 1.3 RS Classic - Koktél

A Kia legújabb típusa a Hyundaijal együttműködve arra is készül, hogy megváltoztassa a koreai autókról alkotott képet.

A formát az Italdesign készítette. Az új kompakt Kia jól variálható csomagterével szerez jó pontokatAz emelkedő övvonalú karosszéria jól áttekinthető. A hátsó szélvédő törlője majdnem fölösleges, az üveget a légáramlatok még nagy esőben és városi forgalomban is tisztán tartják
A kis, 75 lóerős motor nem kapott burkolatot. Fogyasztása kedvező, még teljes terheléssel is kellő dinamizmussal mozgatja az üresen egy tonnánál könnyebb karosszériát. Mechanikus zajai különösen gyorsításokkor és autópálya-menetben zavaróakAz ázsiai divat szerint szürke műanyagokból építkező műszerfalnak jót tesz a fekete műszeregység és középkonzol. A fordulatszámmérő a Classic-kivitelben alapáras
Az ajtókra szövet is jutott. A kárpitozás vékony és keskeny, így sikerült növelni a vállszélességet. Az ajtózsebek azonban szinte használhatatlanul keskenyekA tágra nyíló ajtókon könnyű a ki-beszállás, a küszöbök a karosszéria merevítése érdekében meglehetősen szélesre sikerültek. A hátsó ülések előtt kevés a lábhely
A hátsó támlák ledöntésével 1277 literesre bővíthető a 450 literes csomagtér. A kombijelleget hangsúlyozó takaróroló csak könnyebb tárgyakat bír elA vaskos hátsó oszlopok tolatáskor zavarnak a kilátásban

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Kategóriájához képest tágas, széles karosszéria
+ Kényelmes ülések
+ Tágas, jól pakolható csomagtér
+ Jó áttételezésű szervokormány
+ Csekély szélzaj
— Bizonytalan egyenesfutás
— Keresztbordákon pattogásra hajlamos futómű
— Hátralátásban zavaró hátsó oszlopok
— Kanyarban, gázelvételre erős túlkormányozottsági hajlam

Motor, erőátvitel
+ Kis fogyasztású, nyomatékos motor
+ Jó fokozatelosztású sebességváltó
—  Túlságosan lágy motorfelfüggesztések
—  Zajos motor
—  Pontatlanul megvezetett sebességváltó kar

Biztonság
+ Jó lámpák
+ Két elülső légzsák
+ Jól adagolható fékek
—  Oldallégzsákok nem rendelhetők
—  Blokkolásgátló nem rendelhető
—  Kényelmetlen pedálrend

Költségek
+ 3 évi vagy 100 000 kilométeres általános garancia
—  15 000 kilométeres szervizciklus
—  5 évi rozsdásodás elleni garancia
—  Drága ár

Adatlap: Kia Rio 1.3 RS Classic

Motor
Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy fogazottszíjhajtású vezértengely, hengerenként két szelep. Könnyűfém hengerfej, acélblokk, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1343 cm3, furat 75,5 mm, löket 75 mm. Sűrítési arány: 9,4:1. Teljesítmény: 75 LE/55 kW (5400/min). Nyomaték: 113 Nm (3000/min). Olajtöltés: 3,4 l. Hűtővíz: 6 l. Akkumulátor: 12 V 33 Ah. Generátor: 50 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,42; II. 1,9; III. 1,3; IV. 0,97; V. 0,78; H. 3,27. Végáttétel: 3,9. Mechanikus működtetésű, egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, hidraulikus lengéscsillapítókkal. Elöl belső hűtésű tárcsafékek, hátul dobfékek, fogasléces szervokormány.

karosszéria
Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 977 kg. Üzemanyagtartály: 45 l.,
Hosszúság: 4215 mm, Szélesség: 1675 mm, Magasság: 1440 mm, Tengelytáv: 2410 mm, Nyomtáv elöl: 1433 mm, Nyomtáv hátul: 1450 mm, Belső szélesség elöl: 1360 mm, Belső szélesség hátul: 1350 mm, Belmagasság elöl: 980 mm, Belmagasság hátul: 940 mm, Lábhelyméret: 400-580 mm, Elülső ülőlap: 490 mm, Hátsó ülőlap: 490 mm, Üléstér: 120-340 mm, Csomagtér: 450/1277 l., Gumik: 185/60 R14 (Yokohama A539)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 14,3 s.
Végsebesség: 164 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 9,4 l/100 km.   Városon kívül: 5,8 l/100 km.
Vegyes: 7,1 l/100 km.   Tesztátlag: 7,3 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés, egy személlyel 5-15 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, két elülső légzsák, állítható magasságú elülső biztonsági övek feszítővel, három darab hátsó fejtámla, fényszórómagasság-állítás, belülről nyitható tanksapka, rádió-előkészítés négy hangszóróval, központi zár, elektromos ablakemelők elöl, hátsóablak-törlő és mosó, fordulatszámmérő, indításgátló, osztottan dönthető hátsó ülés, csomagtér-világítás.

Ár: 3 249 900 Ft

Az Autó2 újság 2001/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás