Újautó

2001. május 30. szerda, 12:51

Tesztnapló: Skoda Fabia Combi 1.4i Comfort - Végjátszma

Az ötajtós Fabia-kombi karosszériája nemcsak a rakteret, hanem a belső méreteket is megnyújtotta.

A kombi a B-oszlopig hasonló az ötajtóshoz, átalakítva hosszabb nála. A tömör, biztonságot és merevséget sugárzó formát ívelt hátsó rész zárja

A 4,20 méteres Fabia-kombi 26 centivel hosszabb, mint az ötajtós modell, formája az ívelt hátsó rész miatt nem emlékeztet a klasszikus kombikra. A sokcélúan használható autó anyagaival és a kidolgozás minőségével is feltűnést kelthet.

Karosszéria, utastér

A B-oszlop utáni megnyújtás feltűnően megnöveli a hátsó utasok lábterét. Az átlagos vezető számára beállított elülső ülés mögött középkategóriás, húszcentis térdhelye van a szintén átlagmagasságú utasnak. A beltér megnövelése miatt a csomagtér a kategóriaátlag alatti, 426 literes. A fejtér a lekerekítés és az elülső ülésekhez képest megemelt üléslap miatt kevés, a 175-ös magasságú utas feje a tetőhöz ér. Az ötödik ajtó, amely a vezető mellől vagy a rendszám feletti elektromos kapcsolóval is nyitható, bőven a nyúlánk termetűek feje fölé emelkedik, s figyelmességből a zárrészét feltűnő pirosra festették. A telefilcezett raktér alján a rakomány mozgatását segítő gumicsíkok vannak, közvetlenül felettük csomagrögzítő háló feszíthető ki. A síkfalú tér két oldalán szintén kárpitozott, nagyméretű, fedeles rekesz van.

A csomagteret sík oldalak határolják, mindenhol kárpitozott, két lámpa világítja meg, két oldalán nagyméretű rekeszek vannak, a jobb oldalon a 12 V-os csatlakozó látható

Az alsó lemez alatt németes precizitással kialakított tárolórekesz és a szerszámoknak a teljes pótkerékben fedeles láda található. A csomagteret két oldalról világítják meg lámpák, a pótlólagos elektromos fogyasztókat szivargyújtó-csatlakozásra lehet kötni. Az utastér eleje az ötajtóséhoz hasonló kemény, de nagyon esztétikus műanyag kárpitos, egyszerű formatervű műszerfallal, kemény tömetű, jól formázott ülésekkel.

Motor, erőátvitel

A kínálat leggyengébb motorja országúton, terhelt autónál erőlködik, a kis nyomaték miatti rugalmatlanságot gyakori váltásokkal kell ellensúlyozni. Az ötödik fokozat takarékosan hosszú. A városban megfelelő az autó dinamizmusa. A motor még a gyakran szükséges kihúzatások alatt is csendes.

Vezetés, menettulajdonságok

A kőkemény ülések megfelelően tartják a testet, a vezetőülés magasságában állítható. Az elektromos szervokormány a túlzott könnyűség határán, de precízen dolgozik. A váltó pontos. A feszes futóművű ötajtóshoz képest is áthangolt rugózás-csillapítás reménytelen harcban áll az úthibákkal, úthullámokkal. Az autó kanyartulajdonsága, útfogása még a téli gumikkal is nagyon biztonságos.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve, OHV-vezérlés. Hengerűrtartalom: 1397 cm3, furat 75,5 mm, löket 78 mm. Teljesítmény: 68 LE/50 kW (5000/min). Nyomaték: 120 Nm (2500/min). Felfüggesztés, elől McPherson-felfüggesztés stabilizátorral, hátul csatolt hosszlengőkar. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ötfokozatú váltó. Gumiméret: 185/60 R14. Csomagtér: 426/1225 l. Üzemanyagtartály: 45 l. H x sz x m: 4222x1893x 1452 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1100/1615 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 15,8 s. Végsebesség: 164 km/h. Fogyasztás (EU, város/városon kívül/átlag): 9,6/5,6/7,1 l/100 km.
Ár: 2 721 000 Ft

Előnyei:

+ Futómű- és motorzajjal alig zavart utastér
+ Esztétikus kárpitok, jó anyagok, minőségi kidolgozás
+ Praktikus megoldások a csomagtérben
+ Biztonságos menettulajdonságok

Hátrányai:

— Csak két fejtámla hátul, középen csupán csípőöv
— Tetemes városi fogyasztás
— Terhelten nagyobb nyomatékigény a rendelkezésre állónál
— 15 000-es szerviz
— Feleslegesen kemény futómű

Felszereltség

A közepes felszereltségű modellhez többek között két elülső légzsák, ködlámpák, elülső elektromos ablakemelők, osztva dönthető háttámla, tolatáskor bekapcsolódó hátsó ablaktörlő, központi zár, két irányban állítható elektromos szervokormány jár. A legfontosabb biztonsági extrák: az ABS (99 000 Ft) és az oldallégzsákok (61 000 Ft), vagy az ABS, elektronikus diffi, kipörgésgátló csomag (122 000 Ft) a kategóriaátlagnál olcsóbban, a kényelmi extrák annak megfelelően vagy kissé drágábban kaphatók.

Költség

A Fabia-kombi kidolgozásával, részletmegoldásaival, anyagaival nagyon kulturált hatást kelt, használhatósága miatt sokoldalú, ennek ellenére alapára drága. Nagy a városi fogyasztása is, a 15 000-es szervizciklus gyakori. A felszereltség és az extrák ára jó, a fényezésre és az átrozsdásodásra adott 3, illetve 10 évi garancia az osztályátlagénál jobb. Az új modellnek a VW-es családtagság miatt már indulásakor erős a presztízse, áresése az átlagosnál alacsonyabbra jósolható.

Az Autó2 újság 2001/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás