Újautó

2001. május 28. hétfő, 16:25

Tesztnapló: Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V SX Plus

A Citroën egyterűje nemcsak egyedi formájáról ismerhető fel, hanem az autóban felhalmozott szellemes ötletekről is.

 

Az összetéveszthetetlen alakzat kedvező
légellenállású, az autó utastere tágas és csöndes

Futurisztikusan merész, ugyanakkor enyhén pajkos és nagyon praktikus is a Citroën egyterűje.

Karosszéria, utastér

A kupola belülről tágas utasteret határol, még az ötszemélyesre berendezett utastér mögött is a kategória autóinál jóval nagyobb csomagtér marad. A sok üveggel keretezett, világos fülke finom kidolgozásról és anyagválasztásról tanúskodik. A nagy ajtókon könynyű a ki-beszállás a magas és kényelmes elülső ülésekre és ülésekről. Mindkét üléshez jár le-felhajtható kartámla, de nem pótolja a hiányzó oldaltartást. Az elhelyezkedést segíti a jó pedálrend, a magasságában szabályozható ülés és kormánykerék. A műszerfal és az enyhe szögű szélvédő a vezetőtől távol találkozik, a nagy felületű műszerfal középső részén a folyadékkristályos kijelzők jól láthatók.

A 86 cm hosszú rakodótér az előredöntött hátsó ülésekkel 50 cm-rel hosszabbodik meg. Az ülések eltávolítása újabb 40 cm raktérnövekedést jelent. A boltokban használatossal azonos méretű rakodórekesz összecsukva csak 10 cm-t vesz el a bőkezű, a csomagtér 116 cm-es szélességéből

A műszerfal borítása az utasközeli részeken puha, máshol, így az ajtók textilmentes területein, keményen burkolt. A vezető körül és az autó különböző pontjain is nagyon sok a nyílt és rejtett pakolóhely. A hátulsó üléshármas mindegyik darabja egyforma széles, s az utastér átlagon felüli belső szélessége elegendő is három utasnak. Az üléslapok rövidek, a támlák nem magasak, a lábak előtti és a fejek fölötti tér bőséges. Egyterű módjára sík a padló. Egyenlően jut fejtámla és automata öv is mindegyik üléshez.
A Picasso képes mindazokra a téralakítási módokra, amikre a legjobb egyterűek általában: a hátulsó sor ülései egyenként kiszedhetők, támlák előrehajtható, egészében előrebillenthetők, a középső ülés asztallá hajtható, az eltávolított ülések nyomán előállított, egyenesekkel határolt térbe akadálytalanul helyezhető kisáruszállítónyi csomag. Az ötletes autó képességei ennél is tovább terjednek. Megszokott, hogy a rakodást széles hátsó ajtó segíti, ám a Picasso felhajtott ajtaját a magas rakodó egy fokozattal megemelve felsőbb állásba tolhatja, az eredetileg 180 cm alatti szint akkor a 190 cm-nél magasabb utas fejét sem veszélyezteti. Az utastér részeként kialakított csomagtéri burkolat egyenletes oldalfalat alkot, oldalában kihasználható pakolóhellyel. A helyhasznosítást szolgálja a padló alá bújtatott pótkerék és az, hogy a középülés 15 cm-es utat tehet meg a sínén tologatva. A szállítás közben szükségtelenné váló kalaptartó könnyen a hátsó ülések mögé csúsztatható.

Motor, erőátvitel

Egyenesben és emelkedőkön is könnyedén mozgatja a megpakolt autót is a 115 lóerős, nagy nyomatékú motor. Kedveli a 4000/min körüli nagy fordulatszámot, ahol könnyen lehet újabb erőtartalékokat mozgósítani. A gyorsításokkor csöndes marad, 9 l/ 100 km körüli átlagfogyasztása is visszafogott. A középkonzolból kiemelkedő váltókar mozgatása kényelmes, pontosan megvezetve irányítható a megfelelő fokozatba, ahol erős kattanással jelzi: helyére talált.

Vezetés, menettulajdonságok

A magas vezetőhelyről jól irányítható az autó, jó a pedálrend, finom kapcsolatot tart az úttal a kormány. A francia hagyományokhoz képest feszes futómű elegendő kényelmet garantál, miközben a kanyarokban, hirtelen sávváltásokkor is stabilan tartja helyén a karosszériát. A magas ülésben a valóságoshoz képest felerősödik az oldallengés érzékelése, s ez óvatossá teszi a vezetőt.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1749 cm3, furat 82,7, löket 81,4 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 117 LE/85 kW (5500/min). Nyomaték: 160 Nm (4000/min). Elöl McPherson-, hátul hosszanti lengőkaros felfüggesztés. Elöl dob-, hátul tárcsafékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 185/65 R15. Csomagtér: 550/2128 l. Üzemanyagtartály: 55 l. Hossz x szélesség x magasság: 4276x1751x1637 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1245/1795 kg. Gyorsulás (0-100 km/h) 10,8 s. Végsebesség 190 km/h. Fogyasztás (városban/ városon kívül): 10,8/5,9 l/100 km.
Ár: 4 330 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Sokoldalúan kihasználható, tágas utastér
+ Finom anyagok, jó kidolgozás
+
Csöndes, kényelmes utasfülke
+
Jól rakodható csomagtér
+ Finom járású, nyomatékos motor
+
Kellemes rugózási komfort
+
Biztonsági felszerelések
+
Kedvező ár
Vaskos tetőoszlopok
Rádióba takaró váltókar
Az alapváltozathoz mérten magas ár

Felszereltség

Az SX Plus csúcsfelszerelés. Sok mindent tartalmaz, például változó rásegítésű kormányszervót, fedélzeti számítógépet, négy légzsákot, indításgátlót, távirányítós központi zárat, elektromos elülső ablakokat és külső tükröket, állítható magasságú vezetőülést és kormányt, elülső ködlámpákat, felhajtható elülső kartámaszokat, automata klímát és a blokkolásgátlót.

Költség

Az autó előnytelen adóbesorolású motorméretét, felszereltségét és konkurenseit tekintve nem drága, s nem ellensége a pénztárcának takarékos motorja, 20 000 km-enként esedékes szervize sem. A kevésbé dinamikus 1,6-oshoz képest azonban feltűnően sokba kerül az 1.8-as Picasso. Kedvező előjel a 12 évre adott átrozsdásodási garancia, és az, hogy az egyterű értéktartása stabilnak ígérkezik.

Az Autó2 újság 2001/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás