Újautó

2001. május 9. szerda, 09:01

Teszt: Fiat Dobló 1.2 SX - Puntipla

A Fiat is megjelent a könnyűhaszonjármű kategóriában. A Dobló, a Punto és a Multipla közötti űrt kitöltve, egyterűszerepre pályázik.

A dobozszerű forma megjelenésében egyedi, ugyanakkor fiatalos és barátságos is. A jó fényerejű elülső fényszórókat kettéosztó védőcsík praktikus ötletAz aszimmetrikus hátsó ajtóosztásnak köszönhetően a középső oszlop nem zavarja a hátralátást
A műszerfal körül rengeteg a pakolóhely. Praktikus, de lopásveszélyes a középkonzolon magasra helyezett rádió. A műszercsoport, a kormány, a bajuszkapcsolók és a szellőzőrostélyok is mind a Puntóból érkeztek, akárcsak az elülső ülésekA bal oldali tolóajtóért felárat kérnek. A szélesre táruló nyílászárókon keresztül kényelmes a ki-beszállás, a könnyen sikló ajtókat egy gyerek is képes nyitni és csukni
Bár az elülső biztonsági övek magassága állítható, a hátsó középső utasnak csak csípőöv jutA tolóajtók ablakai elcsúsztathatók, míg a hátsók kipattintva nyílnak
A csomagtartó oldalfala kárpitozatlan, a világítása alapfelszerelésA Puntóban is dolgozó hosszú löketű 1,2 literes nyolcszelepes benzinmotor teljesítményét 60 lóerőről 65 lóerőre fokozták. A néhány apró részletében módosított erőforrás csendesen, az utastértől szinte teljesen elszigetelve teszi a dolgát, terhelt állapotban, főként autópályán azonban kevés a teljesítménye
Az alapállapotában is tekintélyes, 750 literes csomagtartó az egyben előredönthető, alapáron fejtámlák nélküli hátsó üléssor jóvoltából pontosan a négyszeresére növelhetőAz SX-ben nincs ködlámpa, de fényvető tükör és bura ennek ellenére van, így akár házilag is beépíthető a foglalat
A hátsó lámpákat a Puntóhoz hasonlóan magasra emelték, a két hátsó oszlop egészen a tetőig műanyag burkolatot kapott, így a pakolási sérülések elkerülhetők 

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Tágas, kényelmes karosszéria, méretes csomagtérrel
+ Ütközésálló és a lámpákat is védő lökhárítók
+ Tágra nyíló nagyméretű tolóajtók és elülső ajtók
+ Aszimmetrikusan osztott hátsó raktérajtó
+ Sok rakodási lehetőség az utastérben
+ Kényelmes hangolású, semleges ívmeneti tulajdonságú futómű
+ Jó áttételezésű szervokormány
+ Hatásos fűtés
+ Jól áttekinthető karosszéria
— A hátsó ülés csak egyben dönthető előre
— A csomagtartó oldalfala kárpitozatlan
— A vezetőülés magassága nem állítható

Motor, erőátvitel
+ Csendes, rezonanciamentes motor
+ Hajtási befolyásoktól mentes, nagyon finoman kapcsolható sebességváltó, eltalált fokozatelosztás
+ Rövid úton, könnyen működő kuplung
+ Gazdaságos üzem
—  Terhelt állapotban kevés a teljesítmény

Biztonság
+ Alapáras Fiat tűzvédelmi rendszer
+ Jó fényszórók és visszapillantó tükrök
— A hátsó utasoknak nem jár fejtámla
— Hátul középen csak kétpontos a biztonsági öv

Költségek
+ Kedvező fogyasztás
+ 20 000 kilométeres szervizintervallum
—  Egyévi általános és 8 évi átrozsdásodás elleni garancia

 

Adatlap: Fiat Dobló 1.2 sx

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy felülfekvő vezérműtengely fogazottszíjhajtással, hengerenként két szeleppel. Könnyűfém hengerfej, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti, visszafolyóág nélküli befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1242 cm3, furat 70,8 mm, löket 78,9 mm. Sűrítési arány: 9,8 : 1. Teljesítmény: 65 LE/48 kW (5500/min). Nyomaték: 102 Nm (3500/min). Olajtöltés: 2,8 l. Hűtővíz: 4,6 l. Akkumulátor: 12 V 40 Ah. Generátor: 75 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 4,27; II. 2,24; III. 1,52; IV. 1.16; V. 0,95; H. 3,91. Végáttétel: 4,4. Mechanikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés tekercsrugókkal. Hátul laprugókra támaszkodó merev tengely, elöl-hátul torziós kanyarstabilizátor. Mechanikus fékerőelosztós fékrendszer, elöl belső ventilációs tárcsafékekkel, hátul dobfékekkel. Fogasléces, hidraulikus szervokormány.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1220 kg. Megengedett össztömeg: 1775 kg. Üzemanyagtartály: 60 l., Hosszúság: 4159 mm, Szélesség: 1714 mm, Magasság: 1800 mm, Tengelytáv: 2566 mm, Nyomtáv elöl: 1495 mm, Nyomtáv hátul: 1495 mm,Belső szélesség elöl: 1450 mm, Belső szélesség hátul: 1490 mm, Belmagasság elöl: 1090 mm, Belmagasság hátul: 1070 mm, Lábhelyméret: 440-590 mm, Elülső üléslap hossza: 490 mm, Hátsó ülőlap: 480 mm, Üléstér: 240-470 mm, Csomagtér: 750/3000 l., Gumik: 175/70 R14 (Pirelli P3000)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 18,9 s.
Végsebesség: 142 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 9,8 l/100 km.   Városon kívül: 6,5 l/100 km.
Vegyes: 7,7 l/100 km.   Tesztátlag: 6,5 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés, két személlyel, 0-10 Celsius-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, hővédő üvegezés, indításgátló, rádiós magnó, központi zár, első elektromos ablakemelők, elektromos fényszórómagasság-állítás, vezető- és utasoldali légzsák, elülső övfeszítők, rakodópolc a szélvédő fölött, oldalra nyíló hátsó raktérajtó, utasoldali tolóajtó, tűzmegelőző rendszer.

Ár: 2 990 000 Ft

A Fiat Dobló és néhány konkurense

Modell

Fiat
Dobló 1.2

Citroën
Berlingo 1.4

Peugeot
Partner 1.4

Renault
Kangoo 1.2

Hengerűrtartalom [cm3]

1242

1361

1361

1149

Teljesítmény [LE]

65

75

75

60

Gyorsulás 0-100 km/h [s]

18,9

14

14,6

17,2

Fogyasztás [l/100 km]

Városban

9,8

9,5

9,5

8,3

Városon kívül

6,5

6,2

5,9

6,1

Csomagtér [l]

750/3000

625/2800

625/3000

500/2380

Tengelytáv [mm]

2566

2690

2690

2600

Hossz x szélesség [mm]

4159×1714

4110×1720

4110×1720

3995×1660

Ár [Ft]

2 990 000

3 050 000

3 070 000

2 569 000

Az Autó2 újság 2001/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás