Újautó

2001. március 30. péntek, 11:03

Tesztnapló: Peugeot 607 3.0 V6 Tiptronic - Suhanóbombázó

A 607-es extravagáns formai megoldásaival új színt hozott a luxuskategóriába. A legerősebb modellel szemben ennek megfelelő igényeket támasztottunk.

A 607-es csúcsmodellje kívülről nem ismerhető fel, a motor méretére és a felszereltségre ugyanis nem utal felirat. A 206-ossal indult új Peugeot-formavilágban hangsúlyosakká váltak az elhúzott fényszórók, amelyek nemcsak látványosak, hanem a fényerejük is kielégítő

A Citroën C5-tel párhuzamosan fejlesztett, közel öt méter hosszú gép a konkurens márkákat nem elsősorban felszereltségben és műszaki tartalomban, hanem sokkal inkább a formatervezésben és a kényelemben igyekszik legyőzni.

Karosszéria, utastér

A nagy Peugeot formája szakít minden hagyománnyal. A nagy sík felületeket és elnyújtott íveket felvonultató karosszéria elegáns, ugyanakkor fiatalos is. Az összeszerelés pontos, a lemezek illesztései, a kárpitok rögzítései precízek. Az utastérben alkalmazott anyagok minősége, tapintása és illata kifogástalan. A karosszéria méretéhez méltóan elöl is, hátul is óriásiak a lábterek, az ülések fotelszerűek, de a franciásan puha tömetű ülőgarnitúrának gyors kanyarban kevés az oldaltartása. Pakolóhelyből rengeteg van: a mindent elnyelő kesztyűtartó, az oldalzsebek és a középső kartámasz rekesze biztosan elegendő.

A műszerfal egyszerre elegáns és sportos. A műszeregység bal alsó sarkában levő olajhőmérő indítás után néhány másodpercig az olajszintet jelzi

A hátsó utasok helykínálata a nagy lábtérnek és a széles kartámasznak köszönhetően hosszú távon is főúri. A kezelőszervek puhán és egyértelműen működnek, megszokást egyedül az alapáras rádió és a fedélzeti számítógép menüvezérlésének menet közbeni használata igényel. A műszeregység sportos rajzolatú, a fehér számlapú műszerek között még olajhőmérőnek is jutott hely. A finom anyagokkal burkolt csomagtartó 480 literes, a hátsó üléstámla aszimmetrikusan osztva dönthető előre.

Motor, erőátvitel

A legnagyobb Peugeot legnagyobb motorja a 3,0 literes, hengerenként négyszelepes V6-os. A könnyűfém hengerfejes erőgép blokkja is alumíniumöntvény. A közel négyezres percenkénti főtengely-fordulatszámon ébredő 285 Nm-es forgatónyomaték hatalmasra nő a ZF-gyártmányú, kézzel is kapcsolgatható automata sebességváltó hidrodinamikáján. A csúcsmotorokhoz alapáron nyújtott kitörésgátló-rendszer kipörgésgátlója erős gyorsításkor, még száraz úton is kénytelen néha beavatkozni. A vezetői stílushoz alkalmazkodni képes Tiptronic puhán vált, kézi üzemmódban azonban kissé lomhán kapcsol. A választókar melletti nyomógombbal kapcsolható sportprogrammal viszont nagy fordulatszámon vált, ilyenkor erőteljesen nekilendül a 607-es.

Vezetés, menettulajdonságok

Menet közben teljes a csend. Az elöl McPherson-szerkezetű, hátul helytakarékos, többlengőkaros, független felfüggesztés a kategóriában már kissé divatjamúltnak számít ugyan, mégis jól ellátja feladatát. A két fokozatban állítható csillapítású rendszer rugóútjai hosszúak, a csillapítás azonban alapállásban is feszes, így nem ráz az autó, és nem is leng. A szélzajmentes utazás élvezetét legfeljebb a túlérzékeny szervokormány ronthatja le kissé. Rövidre áttételezett váltójával, még autópályán előzésekkor is dinamikusan gyorsít a 607-es. Városban nem könnyű vele a manőverezés. A lejtős, hosszú far parkolásokkor láthatatlan, és a lapos orr is megszokást igényel. A tolatásokban parkolóradar segít.

Műszaki adatok

V6-os benzinmotor, elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 2946 cm3, furat 87 mm, löket 82,6 mm. Kompresszió: 10,9:1. Teljesítmény: 210/154 LE/kW (6000/min). Nyomaték: 285 Nm (3750/min). Négyfokozatú automata sebességváltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul keresztlengőkaros független felfüggesztés. Elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek. Gumiméret: 225/50 R17. Csomagtér: 480 l. Üzemanyagtartály: 80 l. Hossz x szélesség x magasság: 4870x1835x1460 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1560/2140 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 9,9 s. Végsebesség: 232 km/h. Fogyasztás (város/országút/kombinált): 14,4/7,8/10,2 l/100 km.
Ár: 11 050 000 Ft

Előnyei:

+ Egyéni megjelenés
+ Tágas, kényelmes utastér
+ Kényelmes rugózás
+ Jó világítás
+ Szépen forgó, erős és csendes motor
+ Jó biztonsági és kényelmi alapfelszereltség

Hátrányai:

— Hét üléssel, minimális csomagtér
— Az indítókulcs rossz kialakítása miatt indításkor kinyílhat a csomagtartó
— Hosszirányú útbordákra túlságosan érzékeny szervokormány

Felszereltség

A 607 3.0 V6 Tiptronic alapfelszerelése a felsőkategóriához méltó. Alapáron jár a két oldal- és függönylégzsák, a kitörésgátló, a hifirendszer, a fedélzeti számítógép, az állítható csillapítású futómű, a sebességtartó automatika, a defektfigyelő rendszer és még sok minden más. A tesztautó a Peugeot – alapjában két nagy felszereléscsoportot felölelő – extracsomagjából mindkettőt megkapta, így metálfényt, tolatóradart, elektromosan állítható hátsó napfényrolót és elektromos mozgatású bőrüléseket is. A csomagokon kívül megvásárolandó extraként elektromos napfénytető, xenonfényszórók és könnyűfém kerekek kerültek az autóra.

Költség

A Peugeot 607 3.0 V6 Tiptronic alapára 11 050 000 forint. A tesztautó felszerelése ehhez még jó 2 milliót tesz hozzá. A kategóriatársakhoz képest kifejezetten jónak nevezhetô ár/érték arányú nagyautó olajcsere- és szervizperiódusa a használattól függ, garanciája pedig 3 évre vagy 100 000 kilométerre szól. A rozsda elleni védelem 12 évig szavatolt. Az értékvesztés várhatóan meghaladja az átlagosat.

Az Autó2 újság 2001/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás