Újautó

2001. március 29. csütörtök, 19:02

Tesztnapló: Toyota RAV4 1.8 VVT-i - Kiscsikó

Az 1994-ben bemutatott RAV4-gyel a Toyota megalapította az addig nem létező “városi terepjáró” kategóriát. Az elődre emlékeztető utód a kategória élére tör.

Az új RAV4 megjelenése erősen emlékeztet
az elődmodellére. Az elülső ködlámpapár alapfelszerelés

Karosszéria, utastér

A második generációs RAV4-esnek minden külső eleme megváltozott, mégis azonnal felismerhetően RAV-os maradt. Az utastér sportkupés hangulatú. Az elülső ülések nagyok, még 180 centis testmagasság felett is kényelmesek. A beltéri anyagok minősége toyotásan jó, ezért, bár a műszerfalon a műanyag az úr, nem olcsó hatású az összkép. Hátul csak két utasnak jut hely, a fejtér és a vállak helye szűk, a lábtér azonban még felnőtteknek is elegendő.

Akár egy sportkupéban. A nappal nehezen leolvasható fehér számlapú műszercsoport közepén csőből néz ki a fordulatszámmérő

A hátsó üléssor fele-fele arányban osztottan dönthető, és előre-hátra mozgatható. Így a hátul ülők kényelmének rovására a sérülékeny műanyag oldalfalú, alaphelyzetben mindössze 150 literes csomagtartó 230 literesre bővíthető. Bár a csomagtér szűkös, pakolóhely van bőven; kár, hogy a méretes kesztyűtartó nem kapott megvilágítást. A műszerfalon szokatlan módon középre került a fordulatszámmérő, a kormány sportautósan kicsi és háromküllős.

Motor, erőátvitel

Az 1,8 literes, 125 lóerős, változó vezérlésű VVT-i benzinmotor virgonc és fordulatszám-kedvelő. A gyenge zajszigetelés miatt hangja már közepes fordulatszámon betölti az utasteret. A precízen és rövid utakon kapcsolható, ötfokozatú mechanikus sebességváltótól az első kerekekre jut a motor ereje, az 1,8 literes változatok ugyanis kizárólag kétkerékhajtással készülnek.

Vezetés, menettulajdonságok

A 125 lóerő, ha nem is kiemelkedő dinamikával, de biztosan viszi előre a “városi terepest”. A szélzaj csekély, a motorzaj azonban autópályatempónál már hangos. Az nagy üvegfelületek jól átláthatóvá teszik a karosszériát, az oldalsó tájékozódásban azonban némileg zavarnak a vaskos B-oszlopok. A nagy külső tükrökkel könnyű a parkolás. Az elődváltozat szerkezeti elemeire épülő, növelt rugóutas, elöl McPherson-rendszerű, hátul keresztlengőkaros futómű feszes hangolású, rossz utakon ráz, a keresztirányú bordákon pattogásra hajlamos. A négy tárcsafék könnyűszerrel emészti fel az autó mozgási energiáját. Terepjáróhíre burkolatmentes, rossz utakon csak akkor nem szenved csorbát, ha nincsen hó és mély sár.

Műszaki adatok

Négyhengeres, változó vezérlésű benzinmotor, elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1794 cm3, furat 79 mm, löket 91,5 mm. Kompresszió: 10:1. Teljesítmény: 125/92 LE/kW (6000/min). Nyomaték: 161 Nm (4200/min). Ötfokozatú sebességváltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul keresztlengőkaros független felfüggesztés. Elöl-hátul kanyarstabilizátorok, tárcsafékek. Gumiméret: 215/70 R16. Csomagtér: 150 l. Üzemanyagtartály: 57 l. Hossz x szélesség x magasság: 4200x1735x1705 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1180/1730 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12,2 s. Végsebesség: 175 km/h. Fogyasztás (város/országút/kombinált): 9,4/6,2/7,4 l/100 km.
Ár: 6 050 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Sportos, finom anyagokból építkező beltér
+ Divatos megjelenés
+ Gazdag kényelmi alapfelszereltség
+ Jó fékek
Kis csomagtartó
Oldallégzsákok nem rendelhetők
Autópályán erős motorzaj
Rossz úton pattogásra hajlamos futómű

Felszereltség

Alapáras a blokkolásgátló, az elektronikus fékerő-szabályozó, a két elülső légzsák és a szervokormány is, oldallégzsákok azonban nem rendelhetők. A kényelmi felszereltség teljes, gyári a rádió, a fedélzeti számítógép, az üvegek színezése, az állítható magasságú vezetőülés, az elektromos fényszórómagasság-állítás és a két elülső ködlámpa is.

Költség

Az elsősorban fiataloknak szánt szabadidőautó alapára 6 millió forint feletti. Az olajcsere-intervallum 15 000 kilométer, ami manapság már csak átlagosnak számít. Az általános garancia 3 évig vagy 100 000 kilométerig érvényes, az átrozsdásodás ellen 12 évig szavatol a gyár. Látszólagos méretét meghazudtoló tömege miatt az 1,8-as RAV4 tesztfogyasztása vegyes használatban 8,5 l/100km. Az értékvesztés átlagos.

Az Autó2 újság 2001/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás