Újautó

2001. március 28. szerda, 14:41

Tesztnapló: Audi A2 1.4 TDI - Útkereső

Ötletgazdag kialakítású autó jó minőségű anyagokból, kifejezetten jómódúaknak.

Évi 60 000 darabot gyártanak a boltozatos tetejű Audi A2-ből.
A karosszéria légellenállási tényezője mindössze cw 0,25

Az Audi jól belevágott: kisautója formájával, anyagával és motorjával is a jövőkutatók elveit realizálja. A gyár alkalmazott technológiáiról a magas ár árulkodik.

Karosszéria, utastér

Teljesen alumíniumkarosszéria térrácsszerkezettel, aluhéjazattal, egyedi formával. Egyterűsen rövid orr és magas kasztni, az egyterűekhez hasonló térelosztással, a berendezés kialakítása klasszikus ötajtós. A beszállás kényelmes, az ajtók tágra nyílnak, és finoman csukódnak. A beltéri anyagok minősége illik az A2 prémiumkategóriájához. A műanyagok többsége puha felületű, a kemények is selymesek, nem karcolódók, az ajtókra az üléskárpittal azonos textilbetéteket illesztettek. Az ülések ülőlapja hosszú, háttámlájuk magas, tömetük kemény. A belső szélesség nem lenyűgöző, ellenben a fejtér különösen nagy.

A világos kárpitozás a kocsihoz illő fiatalos hangulatot teremt. A váltószoknya egyedi struktúrájú műanyag, a vezető környékén sok a rakodóhely

A lábhely elöl hosszában, hátul mélységében terjeszkedik; a második üléssornál a padló mélyebben van, mint elöl. A lendületesen süllyedő tető ellenére extrafejteret is nyertek (az ülések az elsőknél lejjebb kerültek), a hátul ülő testhelyzete túl “szabályos” így hosszabb távon annak ellenére is fárasztó az utazás, hogy a háttámla dőlése kétállású. A szintén keményre tömött hátsó ülés fele-fele arányban ledönthető, előrehajtogatva rögzíthető, két állítható fejtámlával szerelt. A csomagtér rövid, de öblös, mert a fenéklemeze a hátsó ülések lemezével egy szintre süllyesztett. Ráfizetéssel a hátsó ülések lábterébe helyezhető nyitható, kiemelhető tároló kapható, használata gyerekméretűre csökkenti a lábtér mélységét. Nincs pótkerék, csak defektjavító készlet. Az autó összeszerelési minősége jó.

Motor, erőátvitel

Az A2 motorházteteje elméletileg nem nyitható, az autós csak hűtőmaszknak álcázott szerviznyílást nyithat ki a folyadékok töltögetésére. A szervizek a motorteret két gyorszárral nyitják. A keresztben beépített, háromhengeres, 1,4 literes, közvetlen befecskendezésű, turbóval feltöltött, adagolóporlasztóval etetett dízelmotor 75 lóerővel és közel 200 Nm nyomatékkal dolgozik. A kis dízel főképp hidegen durva, kerregő hangú, érezni a három henger zihálását, felpörgetve érdes, morgó hangot ad. A viselkedésénél meggyőzőbb az erőnléte, már alulról is erőteljesen húz, dinamikusan lehet vele autózni. Fogyasztása meghaladja a gyárilag ígért 4 literes átlagot: vegyes üzemben 6,4 liter száz kilométerenként. Az ötsebességes váltó áttételezése jól eltalált, de a többi Audihoz képest keményen váltható durva akadópontokon át, de ez a tesztautó egyedi jellemzője is lehetett.

Vezetés, menettulajdonságok

A kilátás minden irányba nagyon jó, viszont a visszapillantók kicsik és holtteresek. A kormány hossz- és tengelyirányban is állítható, az ülés magassága szabályozható, a vezetési helyzet kényelmes. A pedálrend és a pedálerőigény megfelelő, a jó fogású, bőrkormány áttételezése szintén, az elektrohidraulikus rásegítés jól dolgozik. A futómű sima aszfalton megbízható, az egyenesfutás még 160 km/óránál is stabil, a rugózás feszes. Rossz úton az autó elpattog, a kerekek elvesztik a kapcsolatot az úttal, gyors kanyarban, dilatációs résen, kockakövön a kocsi ívet módosíthat, annyira pattog.

Műszaki adatok

Soros, háromhengeres, közvetlen befecskendezéses, köztes hűtős turbódízel, keresztben beépítve, adagoló-porlasztós befecskendezés, hengerenként két szelep, turbófeltöltő. Hengerűrtartalom: 1422 cm3, löket 79,5 mm, furat 95,5 mm. Kompresszió: 19:1. Teljesítmény: 75/55 LE/kW (4000/min). Nyomaték: 195 Nm (2200/min). Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Elöl független McPherson-rendszerű, hátul csatolt lengőkaros kerékfelfüggesztés kanyarstabilizátorral. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Gumiméret: 175/60 R15. Csomagtér: 390/1085 liter. Üzemanyagtartály: 34 liter. Hossz x szélesség x magasság: 3826x1672x1553 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 990/1500 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12,3 s. Végsebesség 176 km/h. Fogyasztás (város/országúton/kombinált): 5,6/3,5/4,2 l/100km.
Ár: 5 500 000 Ft

Felszereltség

A prémiumkategória áldása a kisautó-kategóriában kifejezetten gazdag felszereltség. Ennek részei az oldal- és frontlégzsákok, a szervokormány, a kipörgésgátló, a blokkolásgátló, a minden ablakhoz beszerelt elektromos mozgatás, a motoros állítású tükrök, az automata légkondi. A listáról csak a főképp télen jóleső ülésfűtést spórolták ki.

Költség

Az Audi A2-t az ára nem teszi népautóvá: a dízelalapmodell 5,5 millió forintba kerül, a tesztautó ára a beszerelt extrákkal elérte a 6 milliót. A szervizciklus rugalmas, a használattól függően minimum 15 000 km vagy egy év, ez elnyújtható 50 000 km vagy két évig. Az autó 2000 km-rel vagy egy hónappal az esedékesség előtt jelez a vezetőnek. A kis hengerűrtartalomnak köszönhetően kedvező a kötelező biztosítás díja, az értéktartás várhatóan jó. A drágaságért cserébe a legkisebb Audinak a prémiummodellek jobb anyag- és összeszerelési minősége mellett csekély a fenntartási költsége. A karosszériajavítás viszont nagy szakértelmet, következésképpen drágaságot feltételez.

Előnyei:

+ Jól átlátható karosszéria
+ Magas, levegős beltér
+ Jó minőségű kárpitanyagok Gazdag felszereltség
+ Erőteljes motor
+ Rugalmas szervizciklus

Hátrányai:

— Holtteres tükrök
— Rossz úton alattomos futómű
— Keményen kapcsolható váltó
— Hátul csak két fejtámla és 2×3 pontos öv
— Igen magas ár

Az Autó2 újság 2001/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 újság 2001/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás