Újautó

2001. március 28. szerda, 14:41

Tesztnapló: Audi A2 1.4 TDI - Útkereső

Ötletgazdag kialakítású autó jó minőségű anyagokból, kifejezetten jómódúaknak.

Évi 60 000 darabot gyártanak a boltozatos tetejű Audi A2-ből.
A karosszéria légellenállási tényezője mindössze cw 0,25

Az Audi jól belevágott: kisautója formájával, anyagával és motorjával is a jövőkutatók elveit realizálja. A gyár alkalmazott technológiáiról a magas ár árulkodik.

Karosszéria, utastér

Teljesen alumíniumkarosszéria térrácsszerkezettel, aluhéjazattal, egyedi formával. Egyterűsen rövid orr és magas kasztni, az egyterűekhez hasonló térelosztással, a berendezés kialakítása klasszikus ötajtós. A beszállás kényelmes, az ajtók tágra nyílnak, és finoman csukódnak. A beltéri anyagok minősége illik az A2 prémiumkategóriájához. A műanyagok többsége puha felületű, a kemények is selymesek, nem karcolódók, az ajtókra az üléskárpittal azonos textilbetéteket illesztettek. Az ülések ülőlapja hosszú, háttámlájuk magas, tömetük kemény. A belső szélesség nem lenyűgöző, ellenben a fejtér különösen nagy.

A világos kárpitozás a kocsihoz illő fiatalos hangulatot teremt. A váltószoknya egyedi struktúrájú műanyag, a vezető környékén sok a rakodóhely

A lábhely elöl hosszában, hátul mélységében terjeszkedik; a második üléssornál a padló mélyebben van, mint elöl. A lendületesen süllyedő tető ellenére extrafejteret is nyertek (az ülések az elsőknél lejjebb kerültek), a hátul ülő testhelyzete túl “szabályos” így hosszabb távon annak ellenére is fárasztó az utazás, hogy a háttámla dőlése kétállású. A szintén keményre tömött hátsó ülés fele-fele arányban ledönthető, előrehajtogatva rögzíthető, két állítható fejtámlával szerelt. A csomagtér rövid, de öblös, mert a fenéklemeze a hátsó ülések lemezével egy szintre süllyesztett. Ráfizetéssel a hátsó ülések lábterébe helyezhető nyitható, kiemelhető tároló kapható, használata gyerekméretűre csökkenti a lábtér mélységét. Nincs pótkerék, csak defektjavító készlet. Az autó összeszerelési minősége jó.

Motor, erőátvitel

Az A2 motorházteteje elméletileg nem nyitható, az autós csak hűtőmaszknak álcázott szerviznyílást nyithat ki a folyadékok töltögetésére. A szervizek a motorteret két gyorszárral nyitják. A keresztben beépített, háromhengeres, 1,4 literes, közvetlen befecskendezésű, turbóval feltöltött, adagolóporlasztóval etetett dízelmotor 75 lóerővel és közel 200 Nm nyomatékkal dolgozik. A kis dízel főképp hidegen durva, kerregő hangú, érezni a három henger zihálását, felpörgetve érdes, morgó hangot ad. A viselkedésénél meggyőzőbb az erőnléte, már alulról is erőteljesen húz, dinamikusan lehet vele autózni. Fogyasztása meghaladja a gyárilag ígért 4 literes átlagot: vegyes üzemben 6,4 liter száz kilométerenként. Az ötsebességes váltó áttételezése jól eltalált, de a többi Audihoz képest keményen váltható durva akadópontokon át, de ez a tesztautó egyedi jellemzője is lehetett.

Vezetés, menettulajdonságok

A kilátás minden irányba nagyon jó, viszont a visszapillantók kicsik és holtteresek. A kormány hossz- és tengelyirányban is állítható, az ülés magassága szabályozható, a vezetési helyzet kényelmes. A pedálrend és a pedálerőigény megfelelő, a jó fogású, bőrkormány áttételezése szintén, az elektrohidraulikus rásegítés jól dolgozik. A futómű sima aszfalton megbízható, az egyenesfutás még 160 km/óránál is stabil, a rugózás feszes. Rossz úton az autó elpattog, a kerekek elvesztik a kapcsolatot az úttal, gyors kanyarban, dilatációs résen, kockakövön a kocsi ívet módosíthat, annyira pattog.

Műszaki adatok

Soros, háromhengeres, közvetlen befecskendezéses, köztes hűtős turbódízel, keresztben beépítve, adagoló-porlasztós befecskendezés, hengerenként két szelep, turbófeltöltő. Hengerűrtartalom: 1422 cm3, löket 79,5 mm, furat 95,5 mm. Kompresszió: 19:1. Teljesítmény: 75/55 LE/kW (4000/min). Nyomaték: 195 Nm (2200/min). Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Elöl független McPherson-rendszerű, hátul csatolt lengőkaros kerékfelfüggesztés kanyarstabilizátorral. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Gumiméret: 175/60 R15. Csomagtér: 390/1085 liter. Üzemanyagtartály: 34 liter. Hossz x szélesség x magasság: 3826x1672x1553 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 990/1500 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12,3 s. Végsebesség 176 km/h. Fogyasztás (város/országúton/kombinált): 5,6/3,5/4,2 l/100km.
Ár: 5 500 000 Ft

Felszereltség

A prémiumkategória áldása a kisautó-kategóriában kifejezetten gazdag felszereltség. Ennek részei az oldal- és frontlégzsákok, a szervokormány, a kipörgésgátló, a blokkolásgátló, a minden ablakhoz beszerelt elektromos mozgatás, a motoros állítású tükrök, az automata légkondi. A listáról csak a főképp télen jóleső ülésfűtést spórolták ki.

Költség

Az Audi A2-t az ára nem teszi népautóvá: a dízelalapmodell 5,5 millió forintba kerül, a tesztautó ára a beszerelt extrákkal elérte a 6 milliót. A szervizciklus rugalmas, a használattól függően minimum 15 000 km vagy egy év, ez elnyújtható 50 000 km vagy két évig. Az autó 2000 km-rel vagy egy hónappal az esedékesség előtt jelez a vezetőnek. A kis hengerűrtartalomnak köszönhetően kedvező a kötelező biztosítás díja, az értéktartás várhatóan jó. A drágaságért cserébe a legkisebb Audinak a prémiummodellek jobb anyag- és összeszerelési minősége mellett csekély a fenntartási költsége. A karosszériajavítás viszont nagy szakértelmet, következésképpen drágaságot feltételez.

Előnyei:

+ Jól átlátható karosszéria
+ Magas, levegős beltér
+ Jó minőségű kárpitanyagok Gazdag felszereltség
+ Erőteljes motor
+ Rugalmas szervizciklus

Hátrányai:

— Holtteres tükrök
— Rossz úton alattomos futómű
— Keményen kapcsolható váltó
— Hátul csak két fejtámla és 2×3 pontos öv
— Igen magas ár

Az Autó2 újság 2001/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 újság 2001/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás