Újautó

2001. február 27. kedd, 16:34

Teszt: Volkswagen Passat 1.9 PD TDI Comfortline - Éhezőművész

Az átdolgozott Volkswagen Passat új, hengerenkénti adagolóelemes dízelmotorja 100 lóerős, ezzel a közel ötméteres autó végsebessége mégis több mint 190 km/óra.

Profilból alig változott, a tetőt és az ajtókat érintetlenül hagyták a tervezők. A kiugró, krómozott rácsozatú hűtőmaszk és a bordázatlan burájú fényszórók audisakFormabontóak a hátsó lámpatestek közepébe épített kör alakú helyzetjelzők és féklámpák. A jobb oldali alsó lámpa a furcsa módon csak az elülső ködlámpákkal együtt kapcsolható ködzáró fény
A leggyengébb dízel hangelnyelő burkolata alól csak halk morajlás szűrődik ki. A teljes burkolat mindent eltakar, a tervezők akár le is csavarozhatták volna a motorháztetőtA Comfortline alapáras velúrhuzatú üléseinek tömete – a gyártól megszokott módon – kemény. A rövid ülőlapok növelik ugyan a lábteret, de a rossz combalátámasztás, különösen városi forgalomban, fárasztja a vezetőt
A Volkswagen-trendbe illő műszerfal teteje puha műanyag borítású. Az alapáras Gamma-rádió keskeny, rosszul leolvasható kijelzője a műszerekhez hasonlóan kék megvilágításúAz új sebességváltó elődjénél finomabban, mégis nagyon pontosan kapcsolható. A hátramenet az egyes mellől a negyedik mellé költözött
A hátsó ülés középső
fejtámlája feláras extra
A csomagtartó nem nőtt. Az alaphelyzetben 475 literes tér az osztottan dönthető hátsó támlák előrebillentésével 800 literre növelhető

 

Előnye-hátránya:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Tágas, öt személynek is kényelmes karosszéria
+ Csekély szélzaj
+ Stabil egyenesfutás, semleges ívmeneti tulajdonságok
— Rövid ülőlapok
— Túl könnyű szervokormány
— Nehezen elérhető deréktámasz-állító és támladöntő kerekek

Motor, erőátvitel
+ Dízelhez mérten csendes motor
+ Finoman és pontosan kapcsolható, eltalált áttételezésű sebességváltó
+ Jó rugalmasság
+ Nagy végsebesség
+ Csekély fogyasztás

Biztonság
+ Jó biztonsági alapfelszereltség
+ Merev karosszéria
+ Jól adagolható fékek, elektronikus fékerőelosztó
+ Alapáras ködlámpák
— Oldalirányban kevés fényt adó fényszórók
— A hátsó ködlámpa csak az elülsőkkel együtt kapcsolható
— A harmadik hátsó fejtámla feláras
— Feláras függönylégzsák

Költségek
+ 12 év átrozsdásodás elleni garancia
— Egyévi, kilométer-korlátozás nélküli általános garancia

 

Adatlap: Volkswagen Passat 1.9 PD TDI Comfortline

Motor
Vízhűtéses, négyhengeres, négyütemű turbódízelmotor, változó geometriájú turbóval, köztes hűtővel, elöl hosszában beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy felülfekvő vezérműtengely fogazottszíjhajtással. Hengerenként két szelep. Hengerenkénti adagolóelemes közvetlen befecskendezés. Hengerűrtartalom 1896 cm3, furat: 79,5 mm, löket: 95,5 mm. Sűrítési arány: 19:1. Teljesítmény: 100 LE/74 kW (4000/min). Nyomaték: 250 Nm (1900/min).

Erőátvitel
Ötfokozatú sebességváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,78; II. 2,06; III. 1,30; IV. 0,90; V. 0,70; H: 3,60. Végáttétel: 3,16. Egytárcsás, hidraulikus működtetésű, száraz tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl kettős keresztlengőkarokból kialakított négylengőkaros, független felfüggesztés, hátul kettős keresztlengőkarok. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Elektronikus fékerőelosztó, blokkolásgátló, hidraulikus szervokormány.

Karosszéria
Négyajtós, ötüléses, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1418 kg. Megengedett össztömeg: 1930 kg. Üzemanyagtartály: 62 l., Hosszúság: 4703 mm, Szélesség: 1746 mm, Magasság: 1462 mm, Tengelytáv: 2703 mm, Nyomtáv elöl: 1515 mm, Nyomtáv hátul: 1515 mm,
Belső szélesség elöl: 1410 mm, Belső szélesség hátul: 1410 mm, Belmagasság elöl: 1000 mm, Belmagasság hátul: 940 mm, Lábhelyméret: 410-620 mm, Elülső üléslap hossza: 470 mm, Hátsó üléslap hossza: 440 mm, Üléstér: 210-450 mm, Csomagtér: 475 l., Gumik: 195/65 R15

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 12,7 s.
Végsebesség: 195 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 7,4 l/100 km.   Városon kívül: 4,5 l/100 km.
Vegyes: 5,4 l/100 km. Tesztátlag: 7,1 l/100 km.*
(Gyári adatok)
* Saját mérés két személlyel, 0-10°C hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai
ABS, elektronikus fékerőelosztó, elektromosan állítható és fűthető külső visszapillantó tükrök, szervokormány elöl-hátul, lábtérvilágítás minden ajtóban, négy elektromos ablakemelő, állítható magasságú elülső ülések állítható gerinctámasszal, két elülső és két oldallégzsák, csomagtér- és tanksapkanyitás az utastérből, állítható magasságú biztonsági övek övfeszítővel elöl-hátul, Isofix gyermekülés-rögzítő rendszer, magasságban és tengelyirányban állítható kormányoszlop, osztva dönthető hátsó üléstámla, ködfényszórók, négy fejtámla, hővédő üvegezés, indításgátló, távirányítós központi zár, Gamma rádió nyolc hangszóróval.

Ár: 5 997 000 Ft
(A háromajtós alapfelszereltségű Sport-változat ára.)

Az Autó2 újság 2001/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás