Újautó

2001. január 9. kedd, 08:10

Teszt: Citroën Xsara Picasso 1.6 SX - Művészi munka

Az egyterűek egyre népesebb piaca újabb szereplővel bővült. A Picasso a stílust hagsúlyozza.

Letisztult, sima vonalú, a vezetőülésből jól átlátható karosszéria nagy beltérrel. A széles oldalvédő csíkok tapasztalataink szerint jó szolgálatot tesznek a parkolóbanEgyszerű, könnyen értelmezhető más-mint-a-többi műszerfal. Baleseti forrás lehet, hogy a kürt a kormányközépről nem szólaltatható meg
A lényeges közölnivalókat értelmezhetően tálaló jól látható kijelzők. A középkonzolon lent az automatikus szellőzés megjelenítője és kezelőfelülete. A jól elhelyezett, de a rádióba beletakaró sebességváltókar; alatta nagy tárolóhely vanA rakodást segítik a padlólemezbe süllyesztett tárolóhelyek
A motortér mélyen a műszerfal alá ér. Kiviteli minősége, rendezettsége példamutatóA hátsó ajtó hatalmas csomagteret takar
Hátul a három teljesen független, egyenlő méretű ülés közül a középső hosszirányban is tologatható. Mindhármon a hátsó kilátást (betolva) nem akadályozó fejtámla van. Az első ülések háttámláján zsebek és asztalok találhatókAz ajtózsebekben még a nagy üveg üdítő is elfér
A csomagtér tágas, és a kis helyigényű futómű miatt síkokkal határolt. Padlószintje alacsony, kívülre szerelt, teljes értékű pótkerék van alatta. A középső ülés előredöntött támlával az asztal funkcióját is betöltiAz egyenként összehajtható és kivehető ülések rugalmas térkihasználást eredményeznek

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés

+ Méretéhez képest tágas, egyterű karosszéria, méretes csomagtérrel
+ Rugalmasan átrendezhető beltér, öt önálló üléssel
+ Kényelmes vezetőülés és vezetési helyze
+ Jó beszállási kényelem
+ Sok és nagy méretű rakodási lehetőség az utastérben
+ Jó úttartással párosuló, az átlagosnál lényegesen jobb rugózási kényelem
+ Élvezhetően direkt kormánygép, mindig a megfelelő erőkkel támogató szervokormány
+ Finoman záródó ajtók
— A kialakításhoz méltatlan rádió
— A sebességváltó beletakar a rádióba
— Süllyesztett szivargyújtó
— A kulcsfejbe épített távvezérelt központi zár ellenére külön távvezérlőt igénylő, utólag beszerelt riasztó

Biztonság

+ Biztonsági karosszéria, ma már a kategóriában alapvetőnek számító biztonsági felszereléssel
+ Két légzsák, öt hárompontos biztonsági öv, öt fejtámla
+ Tűzvédő biztonsági üzemanyagszelep
— Kürtkapcsoló csak a bal bajuszkapcsoló végén
— Alapáron nincs blokkolásgátló és elektronikus fékerőelosztó

Motor, erőátvitel

+ Szép forgású, rezonanciamentes, csöndes motor
+ Jó osztású, finoman kapcsolható váltó
— A kisebb teljesítményből és nyomatékból eredő mérsékelt dinamikus tulajdonságok
— Nem kellemetlen, de jól elkülönülő kiegyenlítőmű-hang
— A teljesítményhez képest nagyobb fogyasztás

Költségek

+ Nagyon kedvező ár
+ 12 év átrozsdásodás elleni garancia
— Egyévi általános garancia

 

Adatlap: Citroën Xsara Picasso

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy felülfekvő vezértengely fogazottszíjhajtással, hengerenként két szeleppel. Könnyűfém hengerfej, acélblokk, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1587 cm3, furat 78,5 mm, löket 82 mm. Sűrítési arány: 10,2 : 1. Teljesítmény: 90 LE/65 kW (5600/min). Nyomaték: 135 Nm (3000/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtővíz: 6,5 l. Akkumulátor: 12 V 40 Ah. Generátor: 60/70 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,45; II. 1,87; III. 1,28; IV. 0,95; V. 0,79; H. 3,33. Végáttétel: 4,26. Mechanikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl McPherson független felfüggesztés segédalvázon. Hátul független hosszanti lengőkarok, keresztben szerelt torziós rugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal, elöl-hátul torziós kanyarstabilizátor. Szervorásegítéses fékrendszer, elöl belső ventilációs tárcsa-, hátul dobfékekkel. Fogasléces, hidraulikus sebességfüggő szervokormány.

Karosszéria
Ötajtós, egyterű, ötüléses, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1240 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1790 kg. Üzemanyagtartály: 55 l.
Hossz: 4276 mm, Szélesség: 1751 mm, Magasság: 1637 mm, Tengelytáv: 2760 mm, Nyomtáv elöl: 1434 mm, Nyomtáv hátul: 1452 mm,
Belső szélesség elöl: 1490 mm, Belső szélesség hátul: 1510 mm, Belmagasság elöl: 975   mm, Belmagasság hátul: 900 mm, Első ülőlap: 500 mm, Lábhely méret: 475-670 mm, Hátsó ülőlap: 470 mm, Üléstér: 230-460 mm, Csomagtér: 550/2128 l, Gumik: 185/65 R 15 (Goodyear Ultra Grip 5)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 15,8 s Végsebesség: 168 km/h

Fogyasztás (EU)
város: 10,3 l/100 km városon kívül: 6,3 l/100 km vegyes: 7,8 l/100 km Tesztátlag: 10,5 l/100 km*
(Gyári adatok) *Saját mérés (kizárólag városban), két személlyel, -7-+4 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Sebességfüggő szervokormány, két elülső légzsák, öt hárompontos biztonsági öv, elöl övfeszítők és erőhatárolók, öt fejtámla, a műszerfalon jelzett gyerekzár, elülső ködlámpák, ködfény hátul, harmadik féklámpa, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök, üzemanyag-elzáró biztonsági szelep, indításgátló, hővédő üvegezés, intelligens ablaktörlés, sugárirányban állítható kormány, állítható magasságú vezetőülés, könyöktámasz az első üléseken, asztalkák a hátsó utasoknak, teljesen előredönthető és kivehető három hátsó ülés, gyújtás levétele után egy percig világító fényszórók, összecsukható bevásárlókocsi, hátsó ablaktörlő és -mosó, állítható magasságú fényszóró, szervizesedékesség-jelző, külső hőmérő, hatfunkciós fedélzeti számítógép, távvezérelt központi zár, elülső elektromos ablakmozgatás, pollenszűrő, hátsó 12 V-os csatlakozó.

Ár: 3 270 000 Ft

A Citroën Picasso és néhány konkurense

Modell

Citroën Picasso

Renault Scénic

Fiat Multipla

Mazda Premacy

Opel Zafira

Hengerűrtartalom [cm3]

1587

1598

1581

1840

1598

Teljesítmény [LE]

100

110

103

114

101

Gyorsulás 0-100 km/h [s]

15,8

11,2

12,6

11,0

13,5

Végsebesség [km/h]

168

185

170

175

176

Fogyasztás [l/100 km]
Városban

10,3

9,6

11,1

11,0

10,9

Városon kívül

6,3

5,7

7,2

6,8

6,8

Csomagtér [l]

550/2128

410/1800

430/1300

370/716

140/1705

Tengelytáv [mm]

2760

2580

2665

2670

2690

Hosszúság x szélesség [mm]

4276×1751

4169×1698

3995×1870

4295×1705

4320×1740

Ár

3 270 000

4 190 000

3 975 000

6 090 000

4 079 400

 Az Autó2 újság cikkének rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

Megújul a Renault logó

A francia autógyártó megújulási programja, a Renaulution részeként frissíti...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás