Újautó

2000. december 30. szombat, 17:10

EuroNcap törésteszt: Peugeot 206 1.3 XR Presence – 2000

(vezetői légzsák, utaslégzsák, övelőfeszítő, överő-határoló, Isofix-gyerekülés-rögzítés az utasülésnél)
Általános védelem 74 %/25 pont
Frontális ütközés elleni védelem 69 %/11 pont
Oldalütközés elleni védelem 78 %/14 pont

Frontális ütközés
Az erőhatároló ellenére az utas mellkasi terhelése kissé nagy. A hátsó csípőöv gerinc- és hasi sérülést okozhat. A térdet védő ütéscsillapító felületek nem elég hatásosak, a fékpedál bemozdulása a vezető lábát veszélyezteti.

Oldalütközés
Oldallégzsák nélkül is kicsi a sérülési rizikó. A vezető feje az ablaknak ütközött.

Gyermekvédelem
A széria utaslégzsák a gyújtáskulccsal kikapcsolható, ha gyerekülés kerül előre. Nem jó a figyelmeztetés módja, amely jelzi, hogy halálos sérülés is történhet, ha bekapcsolva marad a légzsák. Itt is érte nyaki terhelés a bábut, pontosan úgy, mint minden más hasonló, menetirányban álló ülésnél. A védelem frontális és oldalütközésnél is jó, annak ellenére, hogy a 3 éves gyermek feje nem maradt az ülés “szárnyai” között.

Az Euro NCAP pontozási rendszere

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás