Újautó

2000. december 29. péntek, 15:45

Tesztnapló: Volvo V70 XC Cross Country - Árkon- bokron

A V70 Cross Country első generációjából 21 500-at gyártottak. Ebből közel 18 000-et az Egyesült Államok Volvo-kereskedői adtak el. Az utódmodell is amerikai ízlés szerint készült, de azért igazi svéd autó.

 

A Volvo V70 XC oldalát műanyag elemek védik a terepezéskor szerezhető sérülések ellen. Az elülső lökhárító alól a motor olajteknőjét védő lemez vége kandikál ki

A könnyű terepre szánt kombi az elsőkerékhajtású V70-es padlólemezére épül, de a futómű módosításával a kocsiszekrény szabad hasmagasságát több mint húsz centire növelték a mérnökök. A nyomtávszélesítés is a terepes tulajdonságok javítását szolgálta.

Karosszéria, utastér

A Cross Country kívülről az ajtók alatt végigfutó és a sárvédőíveket is keretező fekete műanyag elemei igazi terepes megjelenést adnak az autónak. Az alapmodellnél vaskosabb, anyagukban színezett fekete lökhárítók arra születtek, hogy kibírják a bozót és a földutak rögeinek támadásait. A megemelt karosszéria alatt a hatalmas 16 colos, kifejezetten az XC számára tervezett könnyűfém keréktárcsákon hóra és terepre ajánlott Pirelli Scorpion-kerekek feszülnek. Az alapáras tetőcsomagtartó-sínek tovább magasítják az autót. A beltér formavilága egyszerű. A karosszéria szögletességével harmonizál a barna és krémszínű műszerfal. Minden kezelőszerv a helyén van, még a több mint ötven gombbal teletömött középkonzolon is minden könnyen megtalálható. A világos bőrbevonatú ülések hatalmasak, még “svéd termetűeknek” is kényelmesek. A sugár- és tengelyirányban állítható kormányoszlop és a magasságban állítható, elektromos mozgatású, deréktámaszos vezetőülés könnyen beállítható a legkényelmesebb helyzetbe.

A kezelőgombokkal telezsúfolt középkonzolon minden könnyedén megtalálható és elérhető. A “kapcsolótábla” bal felső sarkában kapott helyet a feláras, beépített mobiltelefon klaviatúrája. A rádió és sebességtartó-automata a kormányról vezérelhető

A kárpitozás igényes, és bár a műszerfal anyaga kopogósabb, mint amilyennek látszik, még rossz úton is teljes a csend az utastérben. Rengeteg a pakolóhely. A középső kartámaszban, a középkonzol rekeszében, az első ajtók zsebében és a szépen megvilágított kesztyűtartóban mindennek jut hely. A teljesen sík padlójú csomagtartó aljában apróbb tárgyak elrejtésére alkalmas két rekeszt alakítottak ki, és természetesen van 12 V-os csatlakozó is. A hátsó üléssor 40/20/40 arányban dönthető, a hátsó kartámasz ledöntésével síátjáró nyitható az utastér felé.

Motor, erőátvitel

A 2,4 literes, öthengeres, 20 szelepes turbómotor 200 lóerős. Bár nem nyomatékszegény, a több mint másfél tonnás autót csak forgatva bírja erőteljes gyorsításra. A vezető stílusához alkalmazkodó adaptív automata is igyekszik mindig a turbónyomás szempontjából kedvező fordulatszámon tartani a motort, ezért a gázt padlóig taposva kettőt is visszakapcsol akár autópályán is. A választókart D-állásban balra tolva magunk válogathatunk az ötsebességes automata fokozatai között. A viszkokuplungos összkerékhajtás csak akkor ad nyomatékot a hátsó tengelyre, ha jelentős a fordulatszám-különbség az első és a hátsó kerekek között.

Vezetés, menettulajdonságok

A hatalmas autóval még városban sem okoz gondot a manőverezés. A tükrök szinte holttérmentesek, a sebességfüggő szervokormánnyal pedig kimondottan élvezet a nagy vasat dirigálni. A szűk helyeken parkolást a tesztautó gombnyomásra a karosszériához simuló külső visszapillantó tükrökkel tette könnyebbé. A hátralátás a csomagtér nagy oldalüvegeinek köszönhetően kifogástalan. A futómű feszes hangolású.

Műszaki adatok

Öthengeres soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve, 20 szelep, két felülfekvő vezérműtengely, turbófeltöltő, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 2435 cm3, furat 83 mm, löket 90 mm. Teljesítmény: 200 LE/147 kW (5100/min). Nyomaték: 285 Nm (1800/min). Felfüggesztés: elöl McPherson-felfüggesztés segédalvázon, hátul segédalvázas, többlengőkaros független felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, ötfokozatú automata váltó. Gumiméret: 215/65 R16. Csomagtér: 485/1640 l. Üzemanyagtartály: 80 l. H x sz x m: 4730x1860x1560 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1560/2220 kg. Gyorsulás (0-100km/h): 8,8 s. Végsebesség: 210 km/h. Fogyasztás (vegyes): 10,7 l/100 km.
Ár: 12 836 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Tágas utastér
+ Reprezentatív megjelenés
+ Kiemelkedő biztonsági felszereltség
+ Biztonságos futómű
+ Az autó méretéhez képest takarékos motor
A műszerfal világos borítása tükröződik a szélvédőben
Az elülső fejtámlák magassága nem állítható

 

Felszereltség

Alapáras felszerelés az elektronikus fékerőelosztó, a külső visszapillantó tükrök fűtése, a három hátsó fejtámla, a műszerfal kiégett izzókra figyelmeztető lámpája, az intelligens légzsákrendszer, a függönylégzsákok, az oldallégzsákok, a kipörgésgátló és a minden ülésen övfeszítős, elöl överő-határolós biztonsági övek. A kényelmet oldalanként különböző hőmérsékletű levegőt fújni képes légkondicionáló és négyhangszórós rádió-előkészítés szolgálja. Tesztautónk feláras felszerelésekkel is jól el volt látva, így került bele a kapcsolgatható automata sebességváltó, az elektromos állítású bőrgarnitúra, az elektromosan becsukható külső tükörpár, a gyári hifirendszer és a középkonzolba épített rádiótelefon.

Költség

A Cross Country alapára a presztízskategóriához méltó 12 836 000 forint. A tesztautó gazdag felszerelése ehhez az összeghez még további jó kétmilliót tesz hozzá. Először 10 000 kilométernél, de azután már csak 20 000 kilométerenként kell az autóval szervizen megjelenni. A megbízhatóságáról és biztonságáról híres Volvo értéktartása csak átlagos.

Az Autó2 újság 2000/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás