Újautó

2000. december 29. péntek, 16:16

Tesztnapló: Peugeot 206 HDi - Közvetlen előnyök

A főképpen megnyerő formájával hódító 206-os common rail turbódízelmotorjával a teljesítmény híveinek is kedvez.

 

Az erős motorhoz illik az autó megbízható futóműve és dinamikus formája

A nagy lámpák, a sajátos ívű gépháztető karakteres hatását sportossá fokozzák a lökhárítótól a tükrökig elő-előbukkanó fekete betétek.

Karosszéria, utastér

Mozgalmas a kemény műanyaggal burkolt műszerfal és az eltérő részletekkel díszített középkonzol térformálása. A kapcsolók ésszerűek, a műszerek jól láthatók, de a középkonzol információs és rádiókijelzője viszont nem látszik jól a nappali fényben, éppen csak a fedele tükröződik a szélvédőn. Textil található az ajtók egy részén és a kesztyűzseben is. Az első üléslap rövid, a támla hossza megfelelő. Oldaltartás alig érezhető. R

Az órák jelzései áttekinthetőek, a műanyagok uralmát az ajtók és a kesztyűzseb textilborítása töri meg

ossz, esetenként veszélyes a pedálok elrendezése: a gázpedál túlságosan mélyen van, s alig több, mint cipőnyi széles a hozzá vezető hely. A tetőt támasztó oszlopok vaskosak. A hátralátás erősen akadályozott. A hátulsó üléssor az utastér mérsékelt szélessége és a középső padlóhullám miatt csak két személynek kényelmes. Megfelelően hosszú a sík ülőlap és a támla is. A fej fölötti magasság nem kevés, igaz, nem is bőséges, a lábhely éppen elegendő. A pakolásra zseb szolgál az első ülés háttámláján és az ajtókon is. A hátfali ajtót két teleszkóp emeli magasra. A sima rakodószintű csomagtér egyenletes oldalfalú, jól pakolható. Nincs útban a padló alatt rögzített időszaki pótkerék. A térformálás egyszerű: a kalaptartó könnyűszerrel kiemelhető, a hátsó ülés támlája és lapja is osztva előredönthető. A térformálás további eszközeként a jobb elülső ülés támláját is előre lehet fektetni.

Motor, erőátvitel

A takarékos, korszerű közvetlen befecskendezéses dízelmotort szinte nem is kell izzítani, azonnal lehet indítani. Dízeles hangja inkább kívülről tűnik fel, az utastérben lecsöndesíti a jó szigetelés. Az ülést meg a kormányt alig rezegtető motor egyenletesen jár. Szinte bármekkora sebességről, s bármely fokozatból elrugaszkodik, 1800-as fordulattól nagyon jól gyorsítja a kisautót a kétliteres HDi. A kuplung könnyen jár, a váltó pontosan talál a fokozatokba. A motor a gyorsításokkor is csak visszafogottan fokozza a hangerőt.

Vezetés, menettulajdonságok

A már kis fordulaton jelentkező nagy nyomaték megkönnyíti az előzéseket, jelentősebb emelkedőkön is megőrzi az autó lendületét. A kis méretek, a fordulékonyság és a benzinmotorokat idéző fürgeség jól érvényesül a városi forgalomban is. Az élénk mozgásokhoz sem kell gyakran a váltó után kapkodni. A 206-os rugózási komfortja jó, bár némiképp pattog az úthibákon, de azok csapásain sokat enyhít. Jó iránytartó, az egyenes szakaszokon és a kanyarokban is követi a vezető szándékát.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros turbódízelmotor elöl, keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, könnyűfém hengerfej, közös csöves befecskendezés. Hengerűrtalom: 1997 cm3, furat 85 mm, löket 88 mm. Teljesítmény: 90 LE/66 kW (4000/min). Nyomaték: 205 Nm (1900/min). Elöl Pseudo-McPherson, hátul hosszlengőkaros, független felfüggesztés. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 175/65 R14. Csomagtér: 245/1130 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz x szélesség x magasság: 3822 x 1673 x 1435 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1070/1585 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12 s. Végsebesség: 180 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 6,6/4,1 l/100 km.
Ár: 3 280 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Jól formálható utastér
+ Nagy nyomatékú korszerű motor
+ Jó menetteljesítmények
+ Kedvező menettulajdonságok
+ Csekély fogyasztás
+ Várhatóan jó értéktartás
Kellemetlen pedálrend
Nehézkes hátralátás
Magas ár

 

Felszereltség

A HDi-motorhoz közepesen gazdag Premium-felszereltség jár, aminek része az állítható vezetőülés-magasság, a tükrök és az elülső ablakok elektromos mozgatása, a ködfényszóró, a könnyűfém felni, a távirányítós központi zár, az indításgátló, a szervokormány, a többfunkciós utasülés és a két elülső légzsák. A gyakran keresett ABS, oldallégzsák és légkondicionáló felárért kapható.

Költség

A dízelmotorok jelentős felára sújtja a Peugeot-t is, és ez a pluszköltség (az ugyancsak 90 LE-s 1,6-os benzineshez mért 440 000 forint) aligha térülhet meg az 5,3 l/100 km kis fogyasztáson. A 206-os népszerűsége és a korszerű HDi-motor sok éven át nagyon jó értéktartást ígér a használtautó-piacokon.

Az Autó2 újság 2000/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás