Újautó

2000. december 29. péntek, 13:19

Tesztnapló: Mitsubishi Carisma HB 1.6 Avance

A modellfrissítés utáni autót a kínálat legkisebb motorjával és legmagasabb felszereltségi szintjén próbáltuk ki.

 

A biztonságos építési mód külső jeleként a színre festett lökhárítókra is széles védőcsíkot illesztettek

A legutóbbi felújítással keveset módosult a klasszikus ferde hátú Carisma: divatos a krómkeretes hűtőrács, a műanyag fényszóróüveg.

Karosszéria, utastér

Finom szövet burkolja az üléseket és az ajtók nagy részét. A vezetőülés lapjának dőlése és magassága szabályozható. A támlához hasonlóan a keményre kárpitozott ülőlap is elég hosszú, megbízható oldaltartást ad. Bőséges az oldaltávolság, s a fej fölötti magasság elegendő. Finom műbőr fedi a jó elrendezésű, hagyománykövető műszerfalat. Nyugalmat árasztanak a sötét hátterű órák, a keretbe foglalt középkonzoli kapcsolók. A kormány jó fogású, magassága szabályozható. Pakolóhely van elég, az ajtókon levő zsebek laposak, de faluk tágulóképes. A hátsó ülés sem puha, a támla és az ülőfelület is elég hosszú. Az ereszkedő tető alatt a középméretű utas még jól elfér, de a magasaknak szűkös lehet a tér. Kényelmesen bő a lábhely. Két személynek széles a hely, a középre kerülőnek némileg magas padlóhullám, valamint a támlából kiszabadítható fejtámasz és automata öv is jut. A hátsó támla és ülőlap is osztva előrehajtható, ezzel nagy és egyenletes felületű csomagtér alakítható ki. A magasra felemelkedő hátfalnyi ajtó széles, hosszú rakodónyílást tesz szabaddá. A magas raktér a kerékjáratok között összeszűkül, egyébként egyenletes, sík és arasznyi mélységű az alja. Nincsenek csomagkikötő pontok.

Motor, erőátvitel

A motor szinte a teljes fordulatszám-tartományban nagyon csöndes. Szolid, takarékos haladásra kis fordulaton is képes. A gázadásra jól reagál, kis fordulatszámról egyenletesen, de nem kirobbanó dinamikával gyorsítható. Az erőteljes mozgásokhoz gyakran kell visszakapcsolni. A kuplung és a váltó is nagyon könnyen jár.

Vezetés, menettulajdonságok

Az autó utastere csöndes, a gyorsuló motor és a menetszél sem kelt zajt. A fülkébe jutó neszek főként a hátsó futómű felől érkezve jelzik a talajhibákat. A rossz burkolat rávilágít a rugózás és az ülések keménységére is, az úthibák gyakran erősen érezhetők az utastérben. Az autó engedelmes, megbízható kanyartulajdonságai jó egyenesfutással egészülnek ki.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl, keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1597 cm3, furat 81, löket 77,5 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 100 LE/73 kW (5750/min). Nyomaték: 137 Nm (4000/min). Elöl McPherson-, hátul többlengőkaros felfüggesztés. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/60 R14. Csomagtér: 430/1150 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz x szélesség x magasság: 4475x1710x1405 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1180/1685 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12,1 s. Végsebesség: 190 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 9,9/5,8 l/100 km.
Ár: 4 857 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Csöndes, kényelmes utasfülke
+ Tágas, variálható utastér
+ Kedvező fogyasztás
+ Gazdag kényelmi és biztonsági felszereltség
+ Jó menettulajdonságok
Kis csomagtér
Ereszkedő tetőszint hátul
Kemény rugózás
Magas ár

 

Felszereltség

A leggazdagabb Carisma-változat felszereléséhez tartozik a ködfényszóró, a két elülső és két oldallégzsák, az ABS, az indításgátló, a távirányítós központi zár, az elektromos tükör- és ablakmozgatás, a szervokormány, a légkondicionáló, a bőr kormánykerék és váltógomb, az osztva dönthető hátsó ülés, a magasságában állítható kormányoszlop és vezetőülés, továbbá a könnyűfém felni. Akcióban téligumi-garnitúra jár a Carisma-vásárlóknak.

Költség

A Carisma a kevésbé jól felszerelt kivitel 3,9 millió forint alatti árával kategóriájának kedvező árú autói közé tartozik. Az Avance-fokozat már nem olcsó: a két oldallégzsák, a légkondicionáló, a könnyűfém felni, a ködfényszóró, a hat hangszóró és a kormány bőrbevonata egymilliós felárat jelent. Használatát a háromévi garancia és a visszafogott fogyasztás olcsóbbítja.

Az Autó2 újság 2000/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás