Újautó

2000. november 29. szerda, 13:22

Teszt: Audi A2 1.4 - Könnyű szerrel

Az Audi a legkisebb tömegkategóriát is forradalmasítja. A lapunk logójával jelzett modell az olcsó és átlagos megoldások helyett a műszaki és minőségi értékeket bálványozza.

Szokatlan anyagokból különleges karosszéria. A bumfordi orr-rész nem is sejteti az igen jó alaktényezőt. A kétkaros, egyetlen ablaktörlőlapát a vezető oldalán a teljes felületet tisztán tartjaA meredeken süllyedő tetősíkba befekvő élesen hajlított üveget diszkrét szárnyacska osztja meg. A kilátás hátra és átlósan hibátlan, az ablaktörlő/mosó viszont hiányzik
z egyszerűségével különleges, áttekinthető műszerfal. Az elülső testes oszlopok sokat vesznek el a kilátásbólA vezetőnek csak ennyit engednek: az olajszintet ellenőrizheti, olajat és ablakmosó folyadékot tölthet
A finoman kivitelezett aluöntvények és a kisebb koccanásokat nyom nélkül elviselő műanyag elülső sárvédők között az 1,4 literes benzinmotorA csomagtér padlólemeze alatt külön tároló van, az alatt találhatók a szerszámok és az akkumulátor
A hátsó üléseken meglehetősen tágas a hely, az itt mélyebbre vitt padlólemez miatt a belmagasság is tekintélyesJó egyterű módjára a hátsó ülések támlája is dönthető, de egyenként teljesen össze is csukhatóak
A nagy és könnyű ajtó feltáruló keretét szépen burkolták műanyagokkal. A metálosra vett kitámasztó teleszkópok diszkréten igazodnak a műhöz

Karosszéria, felfüggesztés

+ Különleges anyagokból, szokatlanul és nagyon igényesen kialakított karosszéria
+ Finoman záródó ajtók
+ Méretéhez képest kényelmes nagy és magas beltér
+ Kiváló vezetési helyzet
+ Kis szél- és motorzaj
+ Jó úton igen jó egyenesfutás
— Rossz útfelületen elpattanó kerekek
— Átlagos rugózási komfort
— Nem ideális kilátás átlósan előre a vaskos elülső oszlopok miatt
— Rossz pedálrenddel párosuló szűk hely a vezető lábainak
— Nincs hátsó ablaktörlő/mosó

Motor, erőátvitel

+ Kiegyensúlyozottan, csendesen forgó motor
+ Kategóriájához mérten dinamikus menettulajdonságok
+ Nagy végsebesség
+ Jó osztású, finoman kapcsolható váltó
— Nagy fogyasztás

Biztonság

+ Biztonsági könnyűfém karosszéria jóllehet csak négy személynek, de az átlagon messze túl mutató biztonsági felszerelésselk
+ Két elülső légzsák, két elülső oldallégzsák, két (rendelhető) függönylégzsák
+ Menetdinamikai biztonságossági szerelvények szériában: kitörésgátló, kipörgésgátló
+ Biztonsági, elakadásérzékelős, visszafutó ablak mind a négy ajtón
— Hátul csak két fejtámla és két hárompontos biztonsági öv

Költségek

+ Olajcsere 50 000 km-enként vagy 2 évenként
+ 12 év átrozsdásodás elleni garancia
— Egyévi kilométer-korlátozás nélküli általános garancia
— A könnyűfém karosszéria javíthatósága
— Igen magas ár

Adatlap

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két fogazottszíjhajtású, felülfekvő vezértengely hengerenként négy szeleppel. Könnyűfém hengerfej, könnyűfém blokk, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1998 cm3, furat 76,5 mm, löket 75,6 mm. Sűrítési arány: 10,5 : 1. Teljesítmény: 75 LE/55 kW (5000/min). Nyomaték: 126 Nm (3800/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtővíz: 4,5 l. Akkumulátor: 12 V 80 Ah. Generátor: 90 A.
Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,45 ; II. 2,1; III. 1,39; IV. 1,03; V. 0,81; H. 3,18. Végáttétel: 3,88. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.
Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés torziós kanyarstabilizátorral, hátul csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal, külön szerelt hidraulikus lengéscsillapítókkal. Blokkolásgátlós fékrendszer, kitörésgátló, elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Fogasléces, elektrohidraulikus szervokormány.
Karosszéria
Négyajtós, 5 személyes, alumínium térbeli rácsszerkezetre épülő alumíniumlemezből és műanyag elemekből épített karosszéria. Saját tömeg: 895 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1380 kg. Üzemanyagtartály: 34 l.

Hossz: 3826 mm, Szélesség: 1673 mm, Magasság: 1553 mm, Tengelytáv: 2405 mm, Nyomtáv elöl: 1462 mm, Nyomtáv hátul: 1427 mm, Belső szélesség elöl: 1382 mm, Belső szélesség hátul: 1365 mm, Belmagasság elöl: 1035 mm, Belmagasság hátul: 900 mm, Lábhelyméret: 450-670 mm, Elülső ülőlap: 520 mm, Hátsó ülőlap: 475 mm, Üléstér: 110-348 mm, Csomagtér: 390-1085 l, Gumik: 185/50 R 16 (Dunlop SR Sport 9000)

Menetteljesítmények

Gyorsulás (0-100 km/h): 12,0 s, Végsebesség: 173 km/h.

Fogyasztás (EU)

város: 8,2 l/100 km, városon kívül: 4,7 l/100 km,

vegyes: 6,0 l/100 km, Tesztátlag: 9,0 l/100 km km*

* Saját mérés (zömében városban), egy személlyel, 22-30 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai

Szervokormány, két első légzsák, négy hárompontos biztonsági öv (kettő övfeszítővel és erőhatárolóval), négy fejtámla, ködfény hátul, harmadik féklámpa, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök, blokkolás-, kipörgés- és kitörésgátló, hővédő üvegezés, belső keringetés pollenszűrővel, két irányban állítható kormányoszlop, központi zár, rádió-előkészítés, indításgátló.

Az Audi A2 és versenytársa

 

Audi A2 1.4

Mercedes-Benz A 140

Hengerűrtartalom [cm3]

1390

1397

Teljesítmény [LE/kW(1/min)]

75 /55(5000)

82/60(5000)

Nyomaték [Nm(1/min)]

126(3800)

130(3750)

Gyorsulás (0-100 km/h) [s]

12,0

12,9

Végsebesség [km/h]

173

170

Fogyasztás [l/100 km]
város

8,2

9,8

városon kívul

4,7

5,9

Csomagtér [l]

390-1085

390-1740

Tengelytáv [mm]

2405

2420

Saját tömeg/megengedett össztömeg [kg]

895/1380

1020/1480

Hossz x szélesség x magasság [mm]

3826x1673x1553

3580x1720x1580

Ár [Ft]

Még nincs ára

4 632 500

Az Autó2 újság 2000/11. számában megjelent cikk rövidített változata

 

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás