Újautó

2000. szeptember 30. szombat, 17:15

EuroNcap törésteszt: Renault Clio 1.2 RTE – 2000

(vezetői légzsák, utaslégzsák, övelőfeszítő, överő-határoló, a külső öveknél hátul is överő-határoló)
Általános védelem 76 %/26 pont
Frontális ütközés elleni védelem 69 %/11 pont
Oldalütközés elleni védelem 83 %/15 pont

Frontális ütközés
A Renault a korábbi teszthez képest javított a Clio lábtér- és térdburkolatán. A légzsák is új tervezésű, de nem a védőképesség fejlesztése miatt változtatták meg. Pontot azért vesztett a Clio, mert az erőhatároló ellenére nagy a vezető mellkasi terhelése, úgyszintén a bal lábé.

Oldalütközés
Oldallégzsák nélkül is a legjobb oldalvédelmet nyújtó autók közé tartozik a Clio.

Gyermekvédelem
A Renault egyedi megoldással, az ülésben található három pontnál rögzíti a gyereküléseit. A menetiránynak háttal fordított ülés védelme (ebben az ülésben ült a 1.5 éves gyermek) az eddigi tesztek legjobbja volt. A 3 éves gyerek feje nem kapott teljes védelmet. Noha a napellenzőre rakott figyelmeztető címke nagyon informatív, könnyen leszedhető. A Renault ígérete szerint megváltoztatja az első, légzsákos ülésbe tett gyerekülés veszélyeire felhívó matrica helyét.

Az Euro NCAP pontozási rendszere

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás