Újautó

2000. szeptember 30. szombat, 17:15

EuroNcap törésteszt: Renault Clio 1.2 RTE – 2000

(vezetői légzsák, utaslégzsák, övelőfeszítő, överő-határoló, a külső öveknél hátul is överő-határoló)
Általános védelem 76 %/26 pont
Frontális ütközés elleni védelem 69 %/11 pont
Oldalütközés elleni védelem 83 %/15 pont

Frontális ütközés
A Renault a korábbi teszthez képest javított a Clio lábtér- és térdburkolatán. A légzsák is új tervezésű, de nem a védőképesség fejlesztése miatt változtatták meg. Pontot azért vesztett a Clio, mert az erőhatároló ellenére nagy a vezető mellkasi terhelése, úgyszintén a bal lábé.

Oldalütközés
Oldallégzsák nélkül is a legjobb oldalvédelmet nyújtó autók közé tartozik a Clio.

Gyermekvédelem
A Renault egyedi megoldással, az ülésben található három pontnál rögzíti a gyereküléseit. A menetiránynak háttal fordított ülés védelme (ebben az ülésben ült a 1.5 éves gyermek) az eddigi tesztek legjobbja volt. A 3 éves gyerek feje nem kapott teljes védelmet. Noha a napellenzőre rakott figyelmeztető címke nagyon informatív, könnyen leszedhető. A Renault ígérete szerint megváltoztatja az első, légzsákos ülésbe tett gyerekülés veszélyeire felhívó matrica helyét.

Az Euro NCAP pontozási rendszere

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

BMW 2-es Gran Coupe

A 8-as és a 4-es után a legkisebb 2-esből...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás