Újautó

2000. június 28. szerda, 10:23

Berepülés: Honda S 2000 - Vas a vason

Nemcsak a neve szerint a most indult évezred roadsterje, de felépítésével és autózhatóságával is mércét állít.

A lapos, hosszú orr-rész versenyautós hangulatot mutat, mégis szelíd marad. Az automatikus magasságállítású xenonlámpák leégetik az útról a versenytársakatIgazi sportautó, korszerű belső eszközökkel. A sportból jött műszerfal példátlanul jól áttekinthető, a sebességmérő még a 250-es számot is ismeri. A biztonságot csak két légzsák szolgálja
A rádió műszerfalra vitt kezelői a kormányról elérhetőek. Kulcs helyett a piros gomb nyomására indul a motor. Hiba, hogy a beindított motorra rá lehet indítózniA sporttapasztalatok kincsesládája az alaposan hátratolt, 15 fokban megdöntött könnyűfém sportmotor a régiesen keskeny motortérben. A nagy teljesítmény alapja az időegység alatt elérhető minél több égés, vagyis a nagy fordulat
Lapos, széles farrész két kipufogóvalApróbb, de lényeges hiba: a padlólemezből merőlegesen felfelé kiálló szőnyegrögzítő csap letépheti a beleakadó nadrágszárat, de ami rosszabb: akadályozza a kuplungozást

 

Előnyei

+ Igen jó minőségű kidolgozás
+ Merev karosszériakialakítás
+ Versenyautós motorkarakterisztika
+ Élvezetes dinamikus tulajdonságok
+ Rendkívül jó útfekvés, egyenesfutás és kanyarodási tulajdonságok
+ Nagyon hatásos fékek
+ Erős lámpák
+ A versenytársakhoz mérten hasonlíthatatlanul kedvező ár

Hátrányai:

— A mindennapi autózáshoz igen kemény rugózás
— A szőnyegrögzítő balesetveszélyes, és széttépi a nadrágot
— Az ablakmosó-kapcsoló balesetveszélyes helyzete
— Nincsenek oldallégzsákok
— A tesztautó beázó teteje (valószínűleg állítási hiba)

 

Műszaki adatok

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl hosszában, 15 fokban megdöntve beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két lánchajtású, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szeleppel, változó (VTEC) vezérléssel. Könnyűfém hengerfej és blokk, elektronikus (Honda PGM-FI) motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, furat 87,0 mm, löket 84,0 mm. Sűrítési arány: 11:1. Teljesítmény: 240 LE/177 kW (8300/min). Nyomaték: 208 Nm (7500/min). Olajtöltés: 4,9 l. Hűtővíz: 6,0 l. Akkumulátor: 12 V 65 Ah. Generátor: 80/105 A.

Erőátvitel
Hatfokozatú kéziváltó, önzáró differenciál, hátsókerékhajtás. Áttételek: I, 3,13; II, 2,05; III, 1,48; IV, 1,16; V, 0,97; VI, 0,81 H, 2,8. Végáttétel: 4,1. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független felfüggesztés kettős keresztlengőkarokkal. Hátul független felfüggesztés keresztlengőkarokkal. Elöl és hátul spirálrugók, hidraulikus lengéscsillapítók és torziós kanyarstabilizátor. Blokkolásgátlós fékrendszer, elöl belső ventilációs tárcsa-, hátul tárcsafékekkel, elektronikus fékerőelosztó. Változó áttételezésű fogasléces, elektromos szervokormány.

Karosszéria
Kétajtós, kétüléses, nyitható tetejű, önhordó sportkocsi acélkarosszéria, elektromos tetőmozgatással. Saját tömeg: 1260 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1535 kg. Üzemanyagtartály: 50 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4135 x 1750 x 1285 mm. Tengelytáv: 2400 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1470/1510 mm. Hasmagasság: 130 mm. Csomagtér: 160 l. Gumik elöl, hátul: 205/55 VR 16, 225/50 VR 16.

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 6,2 s     Végsebesség: 241 km/h

Fogyasztás (EU)
város: 13,2 l/100 km    városon kívül: 9,9 l/100 km
Tesztátlag: 11,9 l/100 km*
(Gyári adatok)
* Saját mérés (város és országúti vegyes használattal),
két személlyel, 7-16 Celsius-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Sebességfüggő szervokormány, blokkolásgátló, két elülső légzsák, két hárompontos biztonsági öv, övfeszítők és erőhatárolók, két fejtámla, elülső ködlámpák, ködfény hátul, harmadik féklámpa, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök, légkondicionáló, automatikus magasságállítású xenonfényszórók, központi zár, indításgátló, elektromos ablakmozgatás, elektromos tetőmozgatás, bőrkárpit, fényszórómosó, színezett üvegek, könnyűfém kerekek.

Az Autó2 újság 2000/6. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás