Újautó

2000. április 30. vasárnap, 17:44

EuroNcap törésteszt: Skoda Fabia 1.4 Classic – 2000

Általános védelem 76 %/26 pont
Frontális ütközés elleni védelem 75 %/12 pont
Oldalütközés elleni védelem 78 %/14 pont

Frontális ütközés
Az erős Fabia jól védi az elölülőket. A légzsák jól védte a vezetőt. A Fabiában az utaslégzsák nem széria, de a gyár kérte, hogy az Euro Ncap kétlégzsákos modellt is ütköztessen. Ebben a modellben nem érte akkora terhelés a vezető mellkasát, mint az alapváltozatban. A műszerfal alatti kemény felületek a térdet veszélyeztették, de a láb többi részét nem. Hátul, középen csak csípőöv van az autóban.

Oldalütközés
A vezető feje a B-oszlopnak ütődött, oda, ahol puha felület akadályozta meg a komoly sérülést. A mellkasa a B-oszloptól, az üléstől és a benyomuló ajtótól kapott nyomást, hasa a könyöklő alatti ajtórésszel érintkezett.

Gyermekvédelem
Nincsenek megfelelő figyelmeztetések arra, hogy a légzsákos utasülés elé helyezett gyermekülésben a gyerek súlyos vagy halálos sérülést szenvedhet. Az ülésrögzítés olyan mozgást enged meg, ami miatt a Britax Römer Prince gyerekülés visszacsapódásakor kidobta magából a 1,5 éves gyereket jelképező bábut. A tesztet követően a Skoda ezt a megoldást nem forgalmazta a Fabiákban.

 

Az Euro NCAP pontozási rendszere

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás