Újautó

2000. február 28. hétfő, 15:37

Tesztnapló: Chrysler 300 M 3.5 - Amerika hangja

A Chrysler nagyautója versenytársainál olcsóbban adja a luxust.

Az öt méter hosszú Chrysler 300 M
vonalvezetése példát mutat a lemezszobrászoknak.
A fényszórómosó rejtett, a lökhárítóból dugja ki a fejét

Jól sikerült átmaszkolást hajtott végre az Opel az élesre vasalt formavilágú Omegán.

Karosszéria, utastér

A Chrysler tovább tapossa a márkának évekkel ezelőtt kijelölt formai ösvényt, amely a sportos vonalaknak kedvez. Látványos az úthoz tapadó karosszéria az ikerfényszórós, nagy hűtőmaszkos orral, előredöntött farral, a kerekekre folyó sárvédőkkel. A kocsin mindent színre fényeztek, de csak az oldallemezeket védi gumicsík a parkolói lökdösődéstől, a lökhárítókat nem. Igaz, az amerikai szabványok szerint maradandó alakváltozás nélkül kell elviselniük 7 km/óra sebességű koccanásokat. Az utascella hatalmas, a nehéz, vastag ajtók finoman nyílnak és csukódnak, kényelmesen be lehet süllyedni a mélyen ülő kasztni méretes üléseibe. Az erős küszöböket színre fújt koptató védi, a látható fém tartóelemek, például a tető oszlopai erőteljesek, érezni rajtuk az anyagot. A beltérben klubhangulat uralkodik, hangadók az archaizált bőrülések, a fabetétek, a műszerfal ódivatú, fehér számlapos órái, amelyek ellentmondanak a külső sugallta sportosságnak. A kocsiban a helykínálatra nem lehet panasz, elöl-hátul minden tekintetben elegendő a tér. Kényelemben méretéhez illőt mutat a 300 M, a magas háttámlás, hosszú ülőlapos, jól formált elülső ülések minden irányban elektromosan állíthatók, csak a deréktámaszt kell kézzel szabályozni.

A beltér is szépen formált, és este alaposan kivilágított. A középkonzolon a magnó és a légkondi kényelmesen nagygombos, a váltó aktuális fokozata a műszerfalon látható

A hátsó traktusban is kényelmesek a döntött háttámlájú ülések, a fűtést hátravezették. Az utasokat körülvevő kárpitvilág jó minőségű, puha felületű műanyagokból áll, csak a kardánbox olcsónak tűnő kemény matériája lóg ki a sorból. Az ülések között széles, kétszemélyes a könyöklő, sok a rakodóhely, a pohártartó. Előre két légzsák, hátra csak két fejtámla, középre csupán medenceöv jutott. A tetemes befogadóképességű csomagtartó belülről nyitható, teljesen kárpitozott, viszont a csomagtérfedélen nincs lehúzófül. Az autó összeszerelési kultúrája elmarad a luxuskategória vezető európai márkái mögött, ez főképp a lemezmunkán és az egy-egy oda nem illő, gyenge minőségű műanyag elemen figyelhető meg.

Motor, erőátvitel

A nagy autót a típus erősebb, 3,5 literes, V6-os hengerelrendezésű, hengerenként négyszelepes, 254 lóerős motorja hajtja. A hozzá társított váltó négyfokozatú automata, léptető üzemmóddal, amelyet a Chrysler Autosticknek nevez. A 340 Nm nyomatékú erőforrás az 1,6 tonna önsúlyú kasztnit könnyedén mozgatja, a kocsi gyorsulása 0-ról 100 km/óra sebességre 8,8 másodpercet vesz igénybe. Az erőt azonban uralni kell, a fronthajtásos autó első kerekei könnyen elkaparnak. Mikor nincs szükség a nagy “ménesre”, a 300 M kényelmesen, de még mindig tempósan vezethető úgy, hogy a motor nem forog 2000/percnél többet. A váltó lustán, de finoman váltogat felfelé, előzéseknél jobb a kézi üzemmódot választani. Az áttételek a nagy teljesítményhez illően hosszúak, ez jól jön az autópályákon, viszont a városi üzem savanyú a kocsinak, 60 km/óránál csak harmadikig jut, így nagy, 14-16 liter a városi fogyasztás. Országúton 12-14 literre leszorítható.

Vezetés, menettulajdonságok

A nagy méret ellenére jól érezhető az autó, ebben segít a kényelmes elhelyezkedés. A jó fogású és átmérőjű kormány sugárirányban állítható, a kezelőszervek kézre állnak, a tükrök alig hagynak holtteret, a kétpedálos rendben nincs hiba, talán csak a gázpedál túl érzékeny, a “kézifék” is pedálos. A kormányzás pontos, nem igényel nagy erőt, az autó feszes rugózású, de a nagy súly nem enged pattogást, így győz a komfortérzet. Az autó a kanyarokban jóindulatú, az úton maradásban sokat segítenek a 16 colos felnikre feszített 225/60 méretű gumik. Menet közben a kocsi alapvetően csendes, motorzaj egyáltalán nem hallható, 130 km/óra sebesség fölött viszont a szél és a futóműzaj egyre tolakodóbb.

Műszaki adatok

V6-os hengerelrendezésű benzinmotor keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendező. Hengerűrtartalom: 3518 cm3, löket 75 mm, furat 90 mm. Kompresszió: 9,5:1. Teljesítmény: 254LE (6400/ min). Nyomaték: 340 Nm (4000/min). Négyfokozatú automata váltó szekvencionális üzemmóddal, elsőkerékhajtás. Elöl-hátul független kerékfelfüggesztés lengőkarokkal és kanyarstabilizátorral. Elöl-hátul tárcsafék, elöl belső hűtésű, blokkolásgátló. Gumiméret: 225/60 R16. Csomagtér: 476 liter. Üzemanyagtartály: 64 liter. Hossz x szélesség x magasság: 4999x1910x 1416 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1611/ 2100 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 8,8 s. Végsebesség 230 km/h. Fogyasztás (város/országúton/kombinált): 14,4/ 8,5/10,7 l/100km.
Ár: 13 590 000 Ft

Felszereltség

A nagyobb motorhoz komolyabb alapfelszereltség jár, amelybe a bőrkárpitozás is beletartozik. Ami csak lehet, az elektromos; a légkondi automata, de nem kever oldalanként más hőmérsékletet. A fontosabb extrák közül adott még a blokkolásgátló, a két elülső légzsák, a sebességtartó automatika. Külön szót érdemel a kocsiba szerelt “Infinity” hifiszet, amely CD-vel, 11 hangszóróval, 320 W-os teljesítménnyel dolgozik, szép hangzást produkálva.

Költség

Az autó ára kategóriájában a legkedvezőbb, 13 590 000 forint. A fenntartása nem olcsó, drága a biztosítás, abszolút értékben nagy a mérethez képest kedvező fogyasztás. A kocsi értékvesztése sem kíméli a tulajdonosa pénztárcáját, a márka és a kategória egyaránt az átlagnál gyorsabban veszti az értékét.

Előnyei

Hátrányai

+Kényelmes, nagy beltér
+
Alapos formai kidolgozottság
+ Erőteljes, csöndes motor
+
Nagy csomagtartó
+Komfortos, stabil futómű
+
Pontos kormányzás
+ Átlagon felüli minőségű HIFI-berendezés
+
Kategóriájában kedvező ár
Oldallégzsák nem rendelhető
Nincs hátul középen fejtámla és 3 pontos öv
Összeszerelési hiányosságok

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás