Újautó

2000. január 29. szombat, 15:57

Tesztnapló: Volvo V40 2.0 T - Biztonsági zóna

A legkisebb Volvók kombiváltozatának új generációja külsőre alig változott, mégis jelentős az eltérés az elődhöz képest.

 

A sportos karosszérián módosultak a lámpák, a lökhárító formája, és nagyobbak lettek az oldalsó helyzetjelzők. A tetőspoiler besegít a hátsó ablaktörlőnek

A külsőbeli és az utastéri változtatások alapelve a formai közelítés volt a nagyobb Volvókhoz, de ez vonatkozik a biztonságra is. Az új modellt a szintén új motorral és automata váltóval próbáltuk ki.

Karosszéria, utastér

A hagyományos kombikasztnitól a sportosság irányába mozdult, divatos, fiatalos érzést keltő forma. A külmérethez képest bőséges a térkínálat elöl és hátul. Nagyon köny-nyű a kombirész tértágítása üléshajtogatással, az övek, övcsattok rendezettek maradnak, nem kell igazgatni őket. A támla jelzi, ha nincs a helyére rögzülve, és nem tartaná meg a csomagtéri holmikat fékezéskor. A raktér világítása erős, kidolgozása mint az utastéré: luxusanyagok luxuskivitelben. A pótkerék csak szükségkerék.

Motor, erőátvitel

A kisnyomású turbómotor 165 lóerős, minden fordulatszámon halkan, vibrációmentesen dolgozik, 3000-es fordulatszámtól terhelhető. Az új váltó a megfigyelt vezetési stílustól függően működik, lehet nyugodt, kényelmes váltásokra tanítani, és lehet sportos, “kéziváltós” kapcsolásra bírni. Ennek megfelelően az egyébként tudásához képest kis étvágyú motorral akár egyliternél nagyobb fogyasztás-eltérés mérhető. A váltások finomak, rángatásmentesek, nem érezhetőek, alig hallhatóak. Első fokozata rövidebb, mint a kéziváltósé, az ötödik takarékos áttételű.

Vezetés, menettulajdonságok

Jó a vezetési helyzet, az autó vége is látható, könnyű a városi parkolás. Még padlógázadás-kor sincs kormányra visszaható erő, a rugózás feszes. Kanyarban igen jelentős a biztonsági tartalék, gyors kanyarodáskor még terhelt csomagtérrel is inkább semlegesen, mint a hátulját megindítva fordul. A stabil, nyugodt autót könnyű kezelni.

Mászaki Adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve, 16 szelep, két felülfekvő vezérműtengely, turbófeltöltő. Hengerűrtartalom: 1948 cm3, furat 83 mm, löket 90 mm. Teljesítmény: 165 LE/121 kW (5250/min). Nyomaték: 240 Nm (1800-4500/ min). Felfüggesztés: elöl rugós tag, hátul hossz- és keresztlengőkar. Elöl-hátul tárcsafék, ötfokozatú, öntanuló automata váltó. Gumiméret: 205/55 R15. Csomagtér: 470/ 1420 l. Üzemanyagtartály: 60 l. H x sz x m: 4520x1720x1430 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1300/1780 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 9 s. Végsebesség: 215 km/h. Fogyasztás (EU, város/városon kívül): 13/7,8 l/100 km.
Ár: 7 495 900 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Csendes, finoman járó, erős motor
+ Csekély országúti fogyasztás
+ Öntanuló, ötfokozatú automata váltó
+ Luxuskidolgozás
+ Példamutató biztonsági felszerelések
Bonyolult rádiókezelés
Drága extrák
Csak szükségpótkerék

 

Felszereltség

Az alaplistából: ABS, ütközési energiától és biztonsági öv bekapcsolásától függő, intelligens vezérlésű elülső légzsákok, oldallégzsákok, függönylégzsákok, rögzítési pontok gyerekülés-hez, állítható vezetőülés és kormány, központi zár, elektromos elülső ablakemelők.

Költség

Az alapár megfelel a nagy presztízsű, jelentős használati értékű, biztonságos autóénak, és kedvezőbb a konkurensekénél, de az extrákat drágán adják. Az automata váltós kombi értékvesztése az egyébként ártartóságban javuló márka átlagánál nagyobb.

Az Autó2 újság 2000/10. számában megjelent cikk rövidített változat

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás