Újautó

1999. december 30. csütörtök, 12:38

Tesztnapló: Skoda Octavia Combi GLX 1.6 - Csomagterv

A teherszállítás, a szabadidős elfoglaltság és a családi autó közös szerepére készült a Skoda csúcsmodellje.

Golf-padlólemezen a legnagyobb befogadóképességű kombi

A VW Golf padlólemezét, motorját az eredetinél nagyobb környezetbe emelte az Octavia. A kombi további térnövelést hozott.

Karosszéria, utastér

A klasszikus kombivonalat körülfogó gumicsík oldalt és a lökhárítókon is végigvezet, a raktérajtó alatt a lökhárító felső felét is burkolja. Az utastér tágas, igényesen kialakított, bár helyenként kopogósak a műanyagok. Az elülső ülések keményre tömött lapja széles, hosszú úton is kényelmes, enyhe az oldaltartása. A vezető körül széltében és magasságában is bőséges a hely. A műszerfal két nagy órájával, a fedélzeti számítógéppel informatív és jól áttekinthető. A középkonzol hagyományos, nagyok a szellőzőfúvókák rajta. Van elég pakolóhely. Noha a vezetőüléshez hasonlóan a kormány is előre-hátra és föl-le is mozgatható, a kormányhoz mért üléstávolságot a hosszú úton járó kuplungpedál szabja rövidre. A fék- és a gázpedál között is van szintkülönbség. Jó a kilátás az autóból, a bal oldali tükör osztott, mindkét tükör teljesen behajtható. Figyelmes a szélvédőre ragasztott tükör fölötti, kihajtható fényvédőlapocska. A hátsó ülés kicsit rövid, de tágas helyet hagy a ki- és a belépő lábfejének. A támla magas, a lábhely elegendő, a fej fölötti tér bőséges. Az automata biztonsági övek magassága hátul is állítható.

A kényelmes utastérből alapárért hiányzik az utas légzsákja

A fejtámlák szintén két személyre szólnak. A hátsó üléslapok és támlák osztva és igen egyszerűen előredönthetők, ki is vehetők. A hosszirányú lécekkel védett raktérpadló és a ledöntött üléstámlák szövete 5 cm szinteltéréssel igazodik egymáshoz, az egybenyitott hátsó rész 1,7 m hosszú és 1 m széles raktárt alkot. A kétoldali világítással, négy helyen rögzítőszemekkel, valamint elektromos csatlakozóval komfortosított csomagtér egyenletes felületű, gondosan burkolt. Az autó teljes szélességében, alacsony küszöbszintről nyílik fel a hátsó ajtó. A zárszerkezet alsó része a küszöb síkjába húzódik, a felső narancssárgán virít az ajtó aljában, veszélyre int, pedig a hátfalat biztonságos magasságban tartják meg a teleszkópok.

Motor, erőátvitel

A 100 lóerős motor jól elboldogul a kombival. Csöndes, alacsony fordulatszámról is egyenletesen gyorsít, bár az 1,6-os motor nem annyira menetteljesítménye csúcsaival, mint inkább egyenletességével és józan fogyasztásával tűnik ki. A váltóáttelek is a nyugodt, megbízható, mégis dinamikus autózást szolgálják.

Vezetés, menettulajdonságok

Az enyhén kemény rugózáshoz biztos útfogás társul. A hirtelen sávváltásokra kissé érzékenyen reagál az autó, de a kanyarokban, egyenesekben megbízható, türelmes a vezetővel szemben. A városi utak hibáit megérezni az ülésekben, de a csöndes utastér rugózása hosszú utazások során is komfortossá teszi az Octaviát. A fékerő egyenletesen adagolható.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl, keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, könnyűfém hengerfej, hengerenként két szelep. Hengerűrtalom: 1595 cm3, furat 81 mm, löket 77,4 mm. Elektronikus befecskendező. Teljesítmény: 101 LE/74 kW (5600/min). Nyomaték: 145 Nm (3800/min). Elöl független felfüggesztés, hátul csatolt felfüggesztés. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/65 R13. Csomagtér: 530/1330 l. Üzemanyagtartály: 55 l. Hossz x szélesség x magasság: 4510x1730x1430 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1200/1700 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 11,7 s. Végsebesség: 187 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 10,7/5,9 l/100 km.
Ár: 3 747 000

Előnyei:

+ Kihasználható, tágas tér
+ Könnyű rakodás
+ Jó menetteljesítmények
+ Megbízható menettulajdonságok

Hátrányai:

— Kellemetlen pedálrend
— Magas ár

Felszereltség

A háromlépcsős felszereltségi sor közepét jelképező GLX betűcsoporthoz rádió-előkészítés, csomagtérháló, elöl-hátul elektromos ablakemelés, elektromos fűtésű és mozgatású külső tükrök, ködfényszórók, indításgátló, a kormányoszlop axiális és magasságállítása, hátsó könyöktámasz, központi zár, állítható magasságú és deréktámaszú vezetőülés, osztottan dönthető és kivehető hátsó ülés, szervokormány, pollenszűrő, fedélzeti számítógép, vezetőoldali légzsák és színezett üveg tartozik.

Költség

A kombi gazdag felszereltsége ellenére is a kategória drágább autói közé tartozik. A német padlólemez-változatoknál némileg erősebb értékesés várható, de a VW-rokonság még így is az átlagos mértéket meghaladó értékállóságot ígér. A 15 000 km-enként szervizbe várt autó benzinfogyasztása megfelelő.

Az Autó2 újság 1999/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

BMW Z4 M40i

Jelen állás szerint nem lesz igazi M-es kiadás, de...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás