Újautó

1999. szeptember 30. csütörtök, 17:52

EuroNcap törésteszt: Volkswagen Lupo

Általános védelem 81 %
Frontális ütközés elleni védelem 75 %
Oldalütközés elleni védelem 88 %

Frontális ütközés
A Seat Arosa padlólemezére épült autó elülső ajtói könnyen nyíltak, a vezető légzsákja elérte védelmi képességének határát, de jól védte a vezető fejét. Mindkét első utas mellkasi terhelése elfogadható volt az autó méreteihez képest. A fékpedál mindössze 10 centit ment az utastér felé. Noha a kormányoszlop alá különböző vastagságú műanyag habbal bevont fémlemezt tettek, mégsem kerülhető el, hogy továbbra is fennálljon a térd sérülési kockázata.

Oldalütközés
Igen komoly védelmi képesség szűk helyen, és nem hagyható figyelmen kívül a mellkas sérülésének csekély esélye. A VW elhatározta, hogy oldallégzsákot is kínál majd a Lupókba; ha ez megtörténik, a vizsgálatot végzők szerint a kisautó a kategóriájának legbiztonságosabb kocsija lesz.

Gyermekvédelem
Mivel az utaslégzsák is széria az autóban, érthetőbb piktogramos figyelmeztetést kívánna, hogy oda gyermekülést tilos helyezni. Az eltávolítható matrica sem jó megoldás. A 18 hónapos gyereket hátul, menetiránnyal ellenkező irányban ültették a gyermekülésbe, és nem érte jelentős terhelés. A nagyobb gyerek az autó Isofix csatolási helyeihez rögzített ülésben ült, ennek ellenére frontális ütközésnél feje túlzottan előrendült, és oldalütközésnél sem tartotta meg fejét ideális mértékben az ülés.

 

Az Euro NCAP pontozási rendszere

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás