Újautó

1999. augusztus 30. hétfő, 13:09

Tesztnapló: Saab 9-5 2.0T Estate - Erőtér

A Saab különleges megoldásokkal könnyíti a kombikarosszéria behatolását a luxusosztályba.

A Saab kivitelezésében a kombi inkább
szabadidőautó, semmint teherhordó.
A krómozott hűtőmaszk és az időtálló formák adják a luxusosztályban nélkülözhetetlen egyéniséget. A biztonságos felépítést az ütközési tesztek mellett a közúti események elemzése is segítette

A Saab két éve bemutatott luxusmodelljét a gyár a híres repülőgépeivel igyekezik rokonságba hozni. A modellt a négymotoros kínálatból a második legerősebbel próbáltuk, ára is második a sorban, alulról nézve.

Karosszéria, utastér

A légcsavar-díszítésű króm hűtőrács mögött minden vonal tiszta, egyszerű vezetésű. A ferde hátsórész látványa mozgásba hozza a tömeget, de csökkenti a teret. A tágas, kényelmes utastér mögött a méretosztály átlagánál kisebb a csomagtér, viszont a kidolgozás és az anyagok minősége ugyanolyan luxusjellegű, mint elöl. A műszerfalpanel meredek dőlése, a rostélyok formája, irányításuk és még számtalan megoldás pilótafülkére emlékeztet. A hátsó ülések egyszerűen hajthatóak előre, a raktér kompakt kombik méretének felel meg, de praktikus sík oldalfelületű. A pakolást az autó mögé fél méterrel kihúzható, 200 kilós terhelhetőségű raklap segíti, szükségtelen a derékra veszélyes módon előrehajolva emelni. A raktérben a repülőgépiparból származó teherrögzítő horgok vannak.

Az utastérben a kategóriátlagot meghaladó a helykínálat, a csomagtér kompakt kombiléptékű helyet ad, de kidolgozása, praktikussága luxusjellegű

Az ötödik ajtó felnyitva bevilágítja az autó mögötti területet. Az első biztonsági övek a műanyag burkolathoz súrlódva akadozva húzhatók ki.

Motor, erőátvitel

A nyomatéktermelés viszonylag lassan indul meg, csak közvetlenül a 3000-es fordulatszám közelétől kezdődik. A motor feltűnően dinamikus gyorsulásokra képes, ilyenkor a 3500-4000-es tartományban kell forgatni, nem zajos. A fogyasztás a mérethez és az autó képességeihez képest nem nagy.

Vezetés, menettulajdonságok

A lefelé szélesedő C-oszlop ellenére is jó a karosszéria átláthatósága. Az üléshelyzet az átlagosnál magasabb, nyúlánk termetűeknek érdemes üléspróbát venniük. Az ülések oldaltartása jobb is lehetne. A motorindítás régi versenyautós helyen a kézifék mellől történik. A bőrkormány jó fogású, de áttétele megszokást igényel. Az autó kanyartulajdonsága terhelten is jóindulatú, még jelentős súlypontáthelyezést (fék, gázelvétel, irányváltás) is békésen elvisel. Gázadáskor, úthibákon kormány-visszahatóerő érezhető.

Mászaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, két felülfekvő vezértengely, turbófeltöltő, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1985 cm3, furat 90 mm, löket 78 mm. Teljesítmény: 190 LE/140 kW (5000/ min). Nyomaték: 300 Nm (3500/ min). Felfüggesztés segédvázkereten, elöl McPharson felfüggesztés, hátul multilink felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 215/55 R16. Csomagtér: 415/1490 l. Üzemanyagtartály: 75 l. H x sz x m: 4808x1792x 14970 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1585/ 2130 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 8,3 s. Végsebesség: 235 km/h. Fogyasztás (EU, város/városon kívül/vegyes): 13,5/7,2/ 9,5 l/100 km
10 230 000 Ft

Előnyei:

+ Nagy presztízs
+ Tágas utastér
+ Jó minőség és kidolgozás
+ Jó felszereltség
+ A külső mérethez képest kis csomagtér

Hátrányai:

— Kormány-visszahatóerő
— Blokkolásgátló csak felárért
— Nem rendelhető menetdinamikai stabilizátor
— Érezni az úthibákat

Felszereltség

A kényelmi eszközök felülmúlják az osztályátlagot, a biztonsági berendezések közül csak a menetdinamikai stabilizátor hiányzik, míg az ABS, a kipörgésgátló, az aktív fejtámla alapáron jár.

Költség

A 10 230 000 forintos árért a Saab nemcsak a nagy presztízst adja, az autót használati értéke, kényelme, biztonsága a kategória vezetői közé sorolja.

Az Autó2 újság 1999/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás