Újautó

1999. június 28. hétfő, 15:03

Tesztnapló: BMW 320i - Hatlövetű

Az új hármas sorozat hathengeres, soros motorral magasabb kategóriában levő ellenfeleket is veszélyeztet.

Hagyományos formák, magasan a
tömegízlés színvonala felett.
A lapos első és hátsó szélvédő,
az alacsony orr is hozzájárulnak
a kedvező, 0,27-es légellenállási tényezőhöz

A kis BMW már elég ahhoz, hogy presztízsmodell legyen, egy 150 lóerős motor pedig éppen elég erős, hogy ezt mozgásával is kifejezze.

Karosszéria, utastér

Az alacsony orr-rész és az óvatos gömbölyítések dinamikussá teszik a karosszéria vonalait, az elülső légbeömlő és a krómkeretes maszk, valamint a saját formájával szárnyat alkotó csomagtérfedél adják a sportos benyomást. Jól elhelyezett, az összképet nem befolyásoló műanyag csíkok védik körben a lemezeket. Az utastér anyagai nagyon jó minőségűek, a kidolgozás úgyszintén átlagon felüli. Az elülső üléstér kifejezetten tágas, a hátsó nagyobb, mint a régi hármasban, de így is csak átlagos méretű. Hátul a kardánalagút és az ülésforma miatt csak ketten ülhetnek kényelmesen.

Az utastér tágas és luxuskivitelű, a motor és a futóműzaj hatásosan szigetelt a beltértől

A vezető- és az utasülés is tág tartományban állítható, de még magas állásban is nehezíti a hátralátást a megemelt csomagtartó. Az ajtók, különösen a hátsók tágra nyithatóak, a súlyuk védelmi képességük miatt jelentős, mozgatásuk azonban könnyű. A csomagtaró az utastérhez méltó finom kidolgozású, jó formájú. Két lámpa is ad fényt, a rögzítést horgok segítik, a kemény borítás alatt teljes értékű a pótkerék.

Motor, erőátvitel

A soros hathengeres a finoman járó motorok élmezőnyébe tartozik, minden tartományban igen nyugodtan, a változó szívócsőhossz miatt gázérzékenyen forog. A fordulatszámtól függően változik a kipufogó és szívószelep nyitási és zárási ideje, ennek ellenére csak a 3000-es fordulatszám után kezd a motor igazi teherhordásba. A rövid váltóáttételek miatt dinamikus mozgáshoz gyakran kell kapcsolni a könnyen működő, de kissé hosszú úton járó váltókarral. A motor csendes, a sportosság érzését morgósra hangolt kipufogó erősíti. A városi fogyasztás nagy.

Vezetés, menettulajdonságok

A méretes ülés mozgatásával és a két irányban állítható kormánnyal az üléshelyzet szinte minden testmérethez beállítható. Mindkét külső tükör aszferikus, látómezőjük biztonságos. A kormány, különösen nagy sebességnél könnyebb a kelleténél. A rugózás kényelmes, ideális úthibaelnyelő, kanyarban nagyon biztonságos. A kipörgésgátló és a kanyarodási fékerőelosztó jóvoltából nem is lehet, vagy rossz tapadású úton is csupán nem balesetveszélyes mértékben lehet kipörgetni a hátsó kerekeket. A hátsókerékhajtás ellenére az átlagos gyakorlatú vezetőnek is biztonságos az autó.

Műszaki adatok

Hathengeres soros benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1991 cm3, furat 80 mm, löket 66 mm. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (5900/min). Nyomaték: 190 Nm (3500/min). Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul többlengőkaros felfüggesztés, négy tárcsafék. Ötfokozatú váltó, hátsókerékhajtás. Gumiméret: 205/55 R 16. Csomagtér: 440 l. Üzemanyagtartály: 63 l. Hossz x szélesség x magasság: 4471x1739x1415 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1365/1865 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 9,9 s. Végsebesség: 219 km/h. Fogyasztás (városon kívűl /városban): 6,8/12,5 l/100 km.
Ár: 9 929 000 Ft

Felszereltség

Biztonsági képességei példamutatóak a kategóriában: hat légzsák, ABS, kipörgésgátló és aktív fék védi a bent ülőket. Kényelmi felszerelései hasonló színvonalúak, csak a hátsó üléstámlahajtás feláras.

Költség

A presztízsnek megfelelő luxuskivitel (különösen gazdag felszereltség) magas árral jár, értéktartása viszont kiemelkedően jó. Az olajcsere-periódust a fedélzeti műszer jelzi, ez a használattól függően 20-25 ezer kilométer, a szervizköltségek tetemesek.

Előnyei:

+ Elegáns karosszéria, sportos jegyekkel
+ Nagyon kulturáltan járó motor
+ Biztonságos, jó rugózású futómű
+ Kényelmes utastér
+ Nagy presztízs, értéktartás
+ Minőségi kidolgozás és anyagok

Hátrányai:

— Nehézkes hátralátás
— Könnyű kormány
— Nagy városi fogyasztás
— Drága ár és szervizköltség

Az Autó2 újság 1999/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 újság 1999/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

BMW 2-es Gran Coupe

A 8-as és a 4-es után a legkisebb 2-esből...

Házhoz megy Az Autó és a Retro Mobil!

Nem tudott elmenni a boltba, nem volt nyitva az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás