Újautó

1999. június 28. hétfő, 15:03

Tesztnapló: BMW 320i - Hatlövetű

Az új hármas sorozat hathengeres, soros motorral magasabb kategóriában levő ellenfeleket is veszélyeztet.

Hagyományos formák, magasan a
tömegízlés színvonala felett.
A lapos első és hátsó szélvédő,
az alacsony orr is hozzájárulnak
a kedvező, 0,27-es légellenállási tényezőhöz

A kis BMW már elég ahhoz, hogy presztízsmodell legyen, egy 150 lóerős motor pedig éppen elég erős, hogy ezt mozgásával is kifejezze.

Karosszéria, utastér

Az alacsony orr-rész és az óvatos gömbölyítések dinamikussá teszik a karosszéria vonalait, az elülső légbeömlő és a krómkeretes maszk, valamint a saját formájával szárnyat alkotó csomagtérfedél adják a sportos benyomást. Jól elhelyezett, az összképet nem befolyásoló műanyag csíkok védik körben a lemezeket. Az utastér anyagai nagyon jó minőségűek, a kidolgozás úgyszintén átlagon felüli. Az elülső üléstér kifejezetten tágas, a hátsó nagyobb, mint a régi hármasban, de így is csak átlagos méretű. Hátul a kardánalagút és az ülésforma miatt csak ketten ülhetnek kényelmesen.

Az utastér tágas és luxuskivitelű, a motor és a futóműzaj hatásosan szigetelt a beltértől

A vezető- és az utasülés is tág tartományban állítható, de még magas állásban is nehezíti a hátralátást a megemelt csomagtartó. Az ajtók, különösen a hátsók tágra nyithatóak, a súlyuk védelmi képességük miatt jelentős, mozgatásuk azonban könnyű. A csomagtaró az utastérhez méltó finom kidolgozású, jó formájú. Két lámpa is ad fényt, a rögzítést horgok segítik, a kemény borítás alatt teljes értékű a pótkerék.

Motor, erőátvitel

A soros hathengeres a finoman járó motorok élmezőnyébe tartozik, minden tartományban igen nyugodtan, a változó szívócsőhossz miatt gázérzékenyen forog. A fordulatszámtól függően változik a kipufogó és szívószelep nyitási és zárási ideje, ennek ellenére csak a 3000-es fordulatszám után kezd a motor igazi teherhordásba. A rövid váltóáttételek miatt dinamikus mozgáshoz gyakran kell kapcsolni a könnyen működő, de kissé hosszú úton járó váltókarral. A motor csendes, a sportosság érzését morgósra hangolt kipufogó erősíti. A városi fogyasztás nagy.

Vezetés, menettulajdonságok

A méretes ülés mozgatásával és a két irányban állítható kormánnyal az üléshelyzet szinte minden testmérethez beállítható. Mindkét külső tükör aszferikus, látómezőjük biztonságos. A kormány, különösen nagy sebességnél könnyebb a kelleténél. A rugózás kényelmes, ideális úthibaelnyelő, kanyarban nagyon biztonságos. A kipörgésgátló és a kanyarodási fékerőelosztó jóvoltából nem is lehet, vagy rossz tapadású úton is csupán nem balesetveszélyes mértékben lehet kipörgetni a hátsó kerekeket. A hátsókerékhajtás ellenére az átlagos gyakorlatú vezetőnek is biztonságos az autó.

Műszaki adatok

Hathengeres soros benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1991 cm3, furat 80 mm, löket 66 mm. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (5900/min). Nyomaték: 190 Nm (3500/min). Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul többlengőkaros felfüggesztés, négy tárcsafék. Ötfokozatú váltó, hátsókerékhajtás. Gumiméret: 205/55 R 16. Csomagtér: 440 l. Üzemanyagtartály: 63 l. Hossz x szélesség x magasság: 4471x1739x1415 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1365/1865 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 9,9 s. Végsebesség: 219 km/h. Fogyasztás (városon kívűl /városban): 6,8/12,5 l/100 km.
Ár: 9 929 000 Ft

Felszereltség

Biztonsági képességei példamutatóak a kategóriában: hat légzsák, ABS, kipörgésgátló és aktív fék védi a bent ülőket. Kényelmi felszerelései hasonló színvonalúak, csak a hátsó üléstámlahajtás feláras.

Költség

A presztízsnek megfelelő luxuskivitel (különösen gazdag felszereltség) magas árral jár, értéktartása viszont kiemelkedően jó. Az olajcsere-periódust a fedélzeti műszer jelzi, ez a használattól függően 20-25 ezer kilométer, a szervizköltségek tetemesek.

Előnyei:

+ Elegáns karosszéria, sportos jegyekkel
+ Nagyon kulturáltan járó motor
+ Biztonságos, jó rugózású futómű
+ Kényelmes utastér
+ Nagy presztízs, értéktartás
+ Minőségi kidolgozás és anyagok

Hátrányai:

— Nehézkes hátralátás
— Könnyű kormány
— Nagy városi fogyasztás
— Drága ár és szervizköltség

Az Autó2 újság 1999/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 újság 1999/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás