Újautó

1999. június 28. hétfő, 13:54

Tesztnapló: Alfa Romeo 156 1.9 JTD - A felkent

Megjelenése óta kategóriájának egyik legvonzóbb modellje a sajátos formatervű 1998-as “Év autója”.

Az embléma látványa nélkül is
mindig könnyen azonosítható az Alfa

Karosszéria, utastér

Az emelkedő övvonallal magasba törő ékforma a hatalmas emblémából sugározik szét – a büszke sportkocsi családi autós vonásait kupénak álcázza a hátsó oldalajtók rejtett kilincse. Rövid a csomagtér, szűk a rakodónyílás, mégis négyajtós családi autó a 156-os. A külsővel harmonizál az utastér elegáns, kényelmes és sportos kialakítása. A vezető körüli tér tágas, a vállaknak bőven jut hely, és van hely a középtermetűek feje fölött is. Az elülső ülés kényelmet és oldaltartást is ad, a műszerfal műanyag borítása puha és kellemes tapintású.

A jól felszerelt, sportos, kényelmes utastérben oldallégzsák csak felárárt jelenik meg

A kormánykereket, a váltót és a középkonzolt faminta díszíti. Az utastér csöndes, a finom anyagok biztosan tartanak, az ajtókon kettős a gumiszigetelés. A jelzések gyors felfogását nem akadályozza a kerek órákat sportautósan önálló csövekre maszkoló műszerfal, csak a jelzésekbe itt-ott betakaró kormánykerék. A műszersor a középkonzolon is folytatódik. A fékpedál kicsit magasan áll, de könnyen kialakítható a megfelelő vezetőhelyzet. Az autó jól átszellőztethető, az órák elől a műszerfal tetejére költözött rostélysor önálló szerkezetként jobban ontja a levegőt, és tükröződik a szélvédőn. A hátsó üléssor két személyre szabott. A középtermetű utas feje még jól elfér, a magasabbakat zavarja a kupésan ereszkedő tető közelsége. A lábaknak bőven jut hely. A lehajtható könyöktámasz mögül kis csomagtéri nyílás bukkan elő. Az üléstámlákat nem lehet előredönteni. A szépen burkolt, egyenletes felületű csomagtér elég kicsi, mélyen a lökhárító szintje alatt van a padlója. Még lentebb szükségpótkerék utazik.

Motor, erőátvitel

A köztes hűtős, turbófeltöltős, gyűjtőcsöves, közvetlen befecskendezésű dízelmotor hidegben is csak egy-két másodperces izzítást kíván. Kívülről jól hallható a hideg dízel dobogása, az utastér azonban kellemesen csöndes, a dízeles remegésnek sincs nyoma. Nyugodt tempóban kis fordulaton vezethető az autó. Az erőteljes gyorsításra benzinesen fürgén és dízelesen kis (1800/min) fordulatszámtól jelentkező nagy nyomatékkal reagál. Mély hangja mérsékelten, erőt jelzően erősödik fel. Gyorsítóképessége határozott és hosszan tartó. A sebességváltó jól vezetett, finoman működik.

Vezetés, menettulajdonságok

A kissé vaskos hátsó oszlop és a magas hátsóablak-perem miatt keveset látni tolatáskor. Az enyhén keményre hangolt futómű sportosan feszes, komfortos rugózási élményt nyújt. Úttartása az egyenesekben és a kanyarokban is példás. Sportos és biztonságos az úttal közvetlen kapcsolatot tartó kormánya, hatásos a féke.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros dízelmotor elöl, keresztbe beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként két szelep. Közvetlen, gyűjtőcsöves elektronikus befecskendezés, turbófeltöltő, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1910 cm3, furat 82 mm, löket 90,4 mm. Teljesítmény: 105 LE/ 77 kW (4000/min). Nyomaték: 255 Nm (2000/min). Elöl-hátul független felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafék, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 185/65 R 15. Csomagtér: 378 l, Üzemanyagtartály: 63 l. Hossz x szélesség x magasság: 4430x 1745×1415 mm. Saját tömeg/ megengedett össztömeg: 1270/ 1770 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,5 s. Végsebesség 188 km/h. Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes) 4,7/7,8/6,7 l/100 km.

Felszereltség

A mostani kínálat egyetlen dízelmotorjához tartozó egyetlen felszereltségi fokozat egyebek mellett a légkondicionálót, a síléctartós könyöktámaszt, a Momo design kormánykereket, az ABS-t, a vezetőoldali és utaslégzsákot, valamint az elektronikus övfeszítőt, a tűzmegelőző rendszert, az indításgátlót, a szögben és magasságban állítható kormánykereket, a kormányszervót, az elektromosan mozgó tükröket, a ködfényszórót és a 3 fokozatú műszerfal-világítást tartalmazza.

Költség

A kategóriája átlagánál némileg mérsékeltebb vételárhoz gazdag felszereltség tartozik. Az egyévi garanciát 8 év átrozsdásodásra és 3 év fényezésre vállalt jótállás egészíti ki. Sűrű az olajcsere 10 000 kilométerenkénti ismétlődése, kedvezően ritka a szerviz 20 000 kilométerenkénti esedékessége. Takarékos az Alfa Romeo fogyasztása.

Előnyei:

+ Finoman kidolgozott, kupés utastér
+ Jó kezelhetőség, kényelmes vezetőhelyzet
+ Előnyös menettulajdonságok
+ Csöndes, takarékos motor
+ Kedvező menetteljesítmények

Hátrányai:

— Kis csomagtér
— Fix hátsó üléstámlák
— Alacsony hátulsó tetőszint

 

Az Autó2 újság 1999/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 újság 1999/6. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás